| کد مطلب: ۱۱۲۶۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد

پیام عدم مشارکت را درک کنیم

انتخابات روز جمعه مورخ هشتم تیر 1403 علاوه بر اینکه یک فراخوان برای تعیین رئیس جمهور چهاردهم بود یک رفراندوم مناسبی نیز بود؛ رفراندومی که در آن بیش از 60 درصد از شهروندان کشور به روش اداره کشور در سال های گذشته «نه» گفتند.

وقتی مدل حکمرانی موجب تحریم، نابودی بازار بورس کشور،کسری های متوالی بودجه، اخراج استادان و اندیشمندان برجسته از دانشگاه ، نپذیرفتن FATF، عدم ورود واکسن به موقع به کشور، فیلترینگ فضاهای مجازی، عدم برخورد جدی با فساد، رانت و اختلاس، خروج نخبگان از کشور و ... می‌شود، قطعا بدیهی‌ترین و اولین پیامد آن « قهر» مردم با صندوق رای خواهد بود.

رای به دکتر مسعود پزشکیان نیز در درون خود با یک پیام بسیار مهم همراه است و آن اینکه این نظام برای تقویت نیاز جدی به اصلاح دارد. آنانی که مدعی بودند اصلاح طلبان و جریان فکری نواندیش اصلاحات به محاق رفته است اکنون دیدند که بخش عمده ای از همین آمار 40 درصد ( با احتساب آمار آرای باطله) مشارکت را مدیون افرادی هستند که تعلق خاطر به جریان اصلاحات در کشور را دارند.

در مناظره‌ام در یکی از مراکز مذهبی تهران دو روز قبل از انتخابات با نماینده‌ آقای قالیباف به جد به او گفتم که ضمن اعترافم به توانمندی‌های بالقوه‌ آقای قالیباف، او با چهارصد هزار رای، نه نماینده‌ مناسب از طرف مردم تهران برای مجلس است و نه امروز با رای 3 میلیون می‌تواند رئیس قوه‌ مجریه در کشور باشد.

آقای پورمحمدی نیز در آزمودن اولین بخت خود برای قرار گرفتن در این مسند علیرغم طرح مطالب و نکات مردم پسند، با آنچنان قهری از طرف شهروندان مواجه شد که بعید می‌دانم برخلاف آقایان محسن رضایی و قالیباف مایل باشد بیست سال آینده‌ عمرخود را نیز با توهم رئیس جمهور شدن در وزارت کشور حاضر و نسبت به آزمودن مجدد بخت خود اقدام نماید.

آقایان متوجه شوید که علی رغم تمام تلاشتان در سه سال گذشته برای یکدست سازی جریان حکمرانی نه تنها موفقیتی نداشته‌اید که امروز با بها دادن به آنچه در بخش ابتدایی این نوشتار به آن اشاره شد، موجب شده‌اید دیواری بین شما و جامعه‌ای که وظیفه‌ راهبری و هدایت صحیح آن را دارید شکل بگیرد.

تیاسن و دادسیرزلی دو اندیشمند بزرگ حوزه‌ توسعه معتقدند که شرط لازم برای توسعه‌ یک کشور در حقیت مفهومی جز «سینرژی» بین مسئولان و مردم نیست. ما مردم نجیب و شریف ایران با عزمی راسخ و توانی مضاعف، مجددا" در 15 تیر ماه 1403 به پای صندوق‌های رای خواهیم آمد تا با رای مجدد به آقای دکتر مسعود پزشکیان ضمن برهم زدن بازی جریان فکری جبهه پایداری ناپایدار و نماینده‌ نسبتا پیروز وی که در مناظره هایش با گذر از مرزهای اخلاقی هر چه تمامتر اثبات کرد که " هدف وسیله را توجیه می کند" ، یادآور شویم که ایران توانمند و برخوردار از منابع فراوان نعمات خداوندی، لیاقت و استحقاقش بیش از راهبری جریان شما ست که که بیش از 20 سال است مردم را با نگرش، گفتار و رفتارتان به گوشه‌ی رینگ برده‌اید و هر روز بر حجم فقر آنان افزوده‌اید.

جمعه آینده یعنی 15 تیرماه 1403 روز گفتن یه " نه" بزرگ به اقلیتی اندک توسط مردمی خواهد بود که ضمن پاسداشت اعتقادات و باورهای صحیح دین مبین اسلام و پافشاری بر حفاظت و حراست از خون هزاران شهید بخون خفته کشور و ارج نهادن به خدمات و زحمات رزمندگان و ایثارگران واقعی دفاع مقدس ، تابوت جریان یکدست سازان را تشییع خواهیم کرد و متعاقب آن شنبه را به جشن بزرگ پیروزی واقعی ملت فهیم و لایق تبدیل خواهیم کرد.

 

*دکتر رضاکچوئیان جوادی

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار