| کد مطلب: ۱۱۲۶۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد

پاسخ قاطع حاج‌صفی به خداداد

کاپیتان تیم ملی ایران به انتقادهای مطرح شده و شرایط ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی پاسخ‌های جالبی می‌دهد.

پاسخ قاطع حاج‌صفی به خداداد

به گزارش آرمان ملی آنلاین؛ احسان حاج‌صفی که به یونان برگشته تا در تمرین آاک حضور داشته باشد، در مصاحبه‌ای با ورزش سه درباره صحبت‌های مطرح شده اخیر حرف‌های جالبی مطرح می‌کند. این مصاحبه خبرساز است و قطعا واکنش‌هایی در پی خواهد داشت، به‌خصوص که تا به امروز کل کادر تیم ملی درباره صحبت‌های مطرح شده در برنامه ویژه جام ملت‌های اروپا سکوت کرده بودند.این مصاحبه را بخوانید:

 کاپیتان تیم ملی ایران می‌گوید: امروز از جایگاهی صحبت می‌کنم که در آخرین اردوی تیم ملی هم حضور نداشتم اما از آنجایی که بیش از پانزده سال است افتخار پوشیدن پیراهن ملی را دارم و البته به صورت غیر مستقیم هم پای من و هم تیمی‌هایم به وسط کشیده شد فکر کردم که بد نیست صحبتی در این باره انجام بدهم. من علیه کسی صحبت نمی‌کنم و صرفا به عنوان یک بازیکن پر سابقه در فوتبال ایران در این باره حرف می‌زنم و قصدم هم چیزی جز حمایت از تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های پیش رو نیست.

برای خداداد احترام زیادی قائلم

احسان حاج‌صفی در واکنش به صحبت‌های شب گذشته خداداد عزیزی و جواد خیابانی و بحث‌های مطروحه چنین می‌گوید: قبل از هر چیز این را بگویم که برای آقای خداداد عزیزی احترام خاصی قائل هستم و همه ما خاطرات خوبی از دوران بازی او داریم و خداداد قطعا یکی از بازیکنانی است که سهمی در محبوب‌تر شدن فوتبال در ایران داشته است.

جام ملت‌های آسیا وسط یورو

حاج‌صفی ادامه داد: اما به نظرم حرف‌هایی که در این برنامه مطرح شد، دور از انصاف و البته واقعیت بود و به نظر من با توجه به اتفاقات پیش آمده کمی رنگ و بوی غرض ورزانه هم دارد که البته نباید به ما بر بخورد که سرمربی تیم ملی از کلمه غرض استفاده کند، چون به نظرم اگر تقریبا از هر کسی در فوتبال ایران سوال کنید، این مسئله را تشخیص می‌دهد که این بحث‌ها آنچنان عادی نیست، به‌خصوص که وسط مسابقات حساس یورو پای گلایه از شرایط تیم ملی در جام ملت‌های شش ماه پیش وسط می‌آید.

قطر بهترین نسل تاریخ ما را برده

ستاره تیم آاک آتن در شروع بحث گفت: ببینید بحث اولی که می‌خواهم درباره‌اش صحبت کنم این است که آقای عزیزی بارها و بارها به مسئله جمعیت اشاره کردند و اینکه فلان تیم و فلان تیم با توجه به اینکه جمعیت کشورشان از ما کمتر است، باید مقابل ما تسلیم بشوند. ضمن اینکه ایشان بارها و بارها درباره قطر که دو دوره است قهرمان جام ملت‌های آسیا شده، طوری صحبت کرد که انگار یک تیم آماتور و دست و پا بسته قرار است جلوی ما قرار بگیرد، در حالی که همین کشور قطر در یکی از مهم‌ترین شب‌های فوتبال ایران که آقای خداداد عزیزی در آن مسابقه حضور داشته‌اند، با دو گل تیم ملی ما را شکست داده و مانع از صعود مستقیم ما به جام جهانی شده است؛ باختی که تاثیرات بعدی خیلی بزرگی در فوتبال ما داشت و باعث برکناری آقای محمد مایلی‌کهن، از تیم ملی شد.

با یک پا؟ چطوری؟

احسان با اشاره به این بازی توضیح داد: مسابقه‌ای که کریم باقری در آن اخراج شد و یادم هست ما موقعی که از پای تلویزیون مسابقات را تماشا می‌کردیم، چقدر از این شکست ناراحت بودیم و برایمان ناباورانه بود، در حالی که آن نسل که آقای عزیزی ادعا می‌کند همین الان و با سن فعلی و با یک پا می‌توانند تیم ملی را به جام جهانی ببرند، با تمام ستاره‌هایش در آن مسابقه حضور داشت.

اگر به جمعیت بود هند و چین قهرمان می‌شدند

بازیکن باسابقه تیم ملی با اشاره به صحبت‌های خداداد عزیزی گفت: به گفته وی مسئله جمعیت نمی‌تواند ملاک برتری یک تیم باشد که اگر اینطور بود، چین و هند در حال حاضر در صدر فوتبال دنیا قرار داشتند. بنابراین اگر قرقیزستان ۶ میلیون نفر جمعیت دارد، باز هم می‌تواند مقابل هر حریفی قد علم کند، به‌خصوص که همین اشکان دژاگه دوست و همبازی عزیزم که کنار آقای عزیزی نشسته بودند، عضوی از تیم ملی‌ای بودند که در دوره آقای کی‌روش با ترکمنستان که شرایط مشابه قزاقستان دارد، ۱-۱ مساوی کرده است. این مسابقه در مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ انجام شد و آن شگفتی رخ داد.

**همه باید رازدار تیم ملی باشند

حاج‌صفی درباره صحبت‌های خداداد نکات بیشتری را به زبان می‌آورد: نکته دیگری که در این صحبت‌ها مطرح شد، بحث‌هایی بود که آقای عزیزی از مسائل خصوصی تیم ملی مطرح کرد و واقعا برای من عجیب بود. من نمی‌خواهم از کلمه تاسف و این چیزها استفاده کنم، چون به هر حال مرزهای هر کسی به خودش ربط دارد، ولی وقتی ما در یک مجموعه‌ای کار می‌کنیم، در درجه اول باید رازدار آن باشیم. مسلم است که تیم ملی ایران همیشه تنش‌هایی در خود داشته است و تقریبا هیچ دوره‌ای را پیدا نمی‌کنید که یک تیم بزرگ با بازیکنان نخبه فاقد تنش باشد. از این دست اتفاق‌ها در تیم ملی بسیار زیاد داشته و در آینده خواهیم داشت و این مسئله چیز خیلی عجیبی نیست. حتی در تیم ملی آلمان در ابتدای همین تورنمنت در تمرین مهاجم و مدافع شان رودیگر با هم جلوی رسانه‌ها دعوا کردند.

**افشای راز غیراخلاقی و غیر انسانی است

احسان ادامه داد: البته برای من مسئله افشای اتفاقات از محیط کاری که قبلا به عنوان یک محرم در آن حضور داشته‌ایم، همچنان جای سوال است و من نمی‌توانم باور کنم که آقای عزیزی به واسطه قطع همکاری با تیم ملی بخواهد مسائل خصوصی بین خودش و کادرفنی تیم ملی و بازیکنان را به زبان بیاورد، نه به این خاطر که این مسائل نادرست یا درست است، بلکه رازداری و حفاظت از حریم، یکی از اصول اولیه انسانی و اخلاقی است و ما باید در زندگی هم همینطور باشیم و الا به عنوان مثال اگر دو نفری که بعد از سال‌ها زندگی با هم از یکدیگر جدا می‌شوند، در جمعی دیگر پشت سر هم حرف بزنند و رازهای همدیگر را بگویند، همه این مسئله را غیراخلاقی تلقی می‌کنند.

فضای طرح انتقادها عادلانه نیست

ستاره سرشناس فوتبال ایران درباره واکنش عزیزی و خیابانی به صحبت‌های قلعه‌نویی پس از مراسم قرعه‌کشی جام جهانی هم گفت: همانطور که آقای قلعه‌نویی حق داشته بابت نظرهای غیر کارشناسی گلایه کند، خداداد و خیابانی هم می‌توانند از خودشان دفاع کنند. من در این مورد مشکل خاصی ندارم، اما همانطور که گفتم، به نظرم سمت و سوی صحبت‌ها خیلی در فضای مثبت یا عادلانه مطرح نمی‌شود.

** وقتی سرمربی تیم ملی هستید، انتقاد می‌شنوید

حاج‌صفی در پایان عنوان کرد: مثلا موضوع انتقاد از سرمربی تیم ایتالیا یا سرمربی تیم ملی انگلیس که مطرح شد، از چیزهای طبیعی در فوتبال است که در فوتبال خود ما هم درباره همه تیم‌های ناکام وجود داشته و اساسا مطبوعات و هواداران بدون توجه به عواقب آن را انجام داده و خواهند داد و این درباره همه شکست‌های تیم ملی در طول تاریخ صدق می‌کند و کسی از آن گریزی ندارد. خود آقای قلعه‌نویی هم پس از جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ و پس از این جام ملت‌ها انتقادات زیادی را تحمل کرده است و فکر می‌کنم این بخشی طبیعی از کار در فوتبال است که شما بابت دستمزدی که دریافت می‌کنید، باید متوجه انتظارات هم باشید، اما بعضی از قیاس‌ها و صحبت‌ها چندان کارشناسی نیست، همانطور که دیدیم سوئیس، ایتالیای بزرگ و مدافع عنوان قهرمانی جام ملت‌ها را از جام بیرون انداخت.

بنابراین ما با قواعد و پیش فرض‌های ذهنی در فوتبال نمی‌توانیم موفق بشویم و باید همیشه بدانیم احترام به هر حریفی در کنار کار جدی و البته کمی خوش‌بینی از اساس کار هر مربی در هر تیم ملی است، چه قلعه‌نویی باشد، چه ساوت‌گیت و اسپالتی و چه هر کس دیگری.

 

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار