| کد مطلب: ۱۱۲۲۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد

زاکانی: از فردا مرخصی می‌گیرم

خداحافظی به نفع جلیلی؟!

آرمان ملی – یاسمین طالقانی: صلاحیت زاکانی برای ریاست جمهوری تایید شد و به‌طور طبیعی اتاق شهردار تهران خالی خواهد شد. علیرضا زاکانی دیروز در حاشیه مراسم رونمایی از تاکسی‌های برقی شهر تهران در پاسخ به پرسشی در مورد مرخصی گرفتنش از شهرداری تهران برای فعالیت‌های انتخاباتی خود و تیم همراهش گفت: از فردا صبح مرخصی می‌گیرم. وی در مورد انتصاب معاونینش در ستاد انتخاباتی‌اش هم گفت: هر فردی که بخواهد کار کند، باید از فردا صبح مرخصی بگیرد و تشریف بیاورد البته هنوز هیچ اقدامی نکرده‌ایم.

خداحافظی به نفع جلیلی؟!

 او پس از تایید صلاحیتش نوشت: «در انتخابات امسال برای تداوم راه شهید رئیسی و تکمیل خدمات، تا آخر می‌مانم و رقابت می‌کنم.» مسئولین ستاد‌های تبلیغاتی علیرضا زاکانی برای انتخابات ریاست جمهوری مشخص شدند. بر این اساس لطف‌ا... فروزنده به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی، امین توکلی‌زاده رئیس ستاد‌های مردمی، داوود گودرزی رئیس ستاد هواداران، علی نادعلی ستاد‌های مردمی تهران انتخاب شدند. همچنین مالک شریعتی به عنوان سخنگوی ستاد زاکانی انتخاب شد. علیرضا نادعلی سخنگو و عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره معرفی جانشین شهردار تهران در مدت ایام انتخابات و حضور لطف‌ا... فروزنده به عنوان رئیس ستاد زاکانی در این مدت گفت: در قانون به صراحت نیامده است که هر کسی کار انتخاباتی می‌کند، باید مرخصی بگیرد. این موضوع فقط درباره شهردار صدق می‌کند، البته من در این زمینه مقرره قانونی آن را مسلط نیستم، اما آن چیزی که در حال حاضر مطرح می‌شود، این است که شهردار باید مرخصی بگیرد، چراکه آنقدر ایشان در ایام انتخابات مشغول خواهد شد که عملا نمی‌تواند حضوری در شهرداری داشته باشد. به گزارش ایلنا، او ادامه داد: اما اینکه شخص دیگری از مجموعه شهرداری بخواهد در فعالیت انتخاباتی حضور داشته باشد هم باید مرخصی بگیرد و سایر کارهایش را زمین بگذارد، همچین چیزی به صراحت در قانون نداریم. آقای فروزنده حتما خودشان بر کار مالی نظارت خواهند داشت و حتما ممکن است معاون یا قائم‌مقامی در سیستم خودشان داشته باشند که کار شهر به صورت ویژه‌تر دنبال شود تا در اداره شهر مشکلی ایجاد نشود. وی خاطرنشان کرد: در خصوص شهردار نیز حتما یک نفر به عنوان جانشین معرفی خواهد شد و این کار هم قاعده شورا و هم نظر رئیس شوراست و به جهت قانونی نیاز است که این کار اتفاق بیفتد و آقای زاکانی هم حتما این کار را انجام خواهد داد. سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: ظرف امروز و فردا قاعدتا باید جانشین شهردار به شورا اعلام شود. نیازی هم نیست که در صحن شورا مطرح شود.

*خداحافظی به نفع جلیلی

اما ظاهرا بر خلاف ادعاهایی که هست، به نفع جلیلی کنار خواهد رفت. محمد مهاجری، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی اصولگرا گفت: «در سال ۱۴۰۰ ردصلاحیت آقای لاریجانی هدیه‌ای به مرحوم آقای رئیسی بود و در حال حاضر نیز هدیه‌ای ارزشمند برای آقای قالیباف است.» مهاجری ادامه داد: «به نظر من ممکن است در جریان اصولگرا دوگانه‌هایی ایجاد شود که امکان دارد این دوگانه میان آقایان قالیباف و جلیلی باشد. احتمالاً بخشی از جریان اصولگرایی پشت‌سر آقای جلیلی قرار خواهند گرفت که تعدادشان زیاد نیست و بخشی دیگر به اردوگاه قالیباف خواهند رفت. در چنین شرایطی برداشت من برگزاری یک انتخابات با مشارکت ۳۵ تا ۴۰ درصدی است.» در این میان نشانی از زاکانی نیست. بنابراین پر بیراه نیست شایعه کناره‌گیری او به نفع جلیلی به واقعیت تبدیل شود. این ادعا زمانی بیشتر به واقعیت نزدیک می‌شود که بر اساس شنیده‌ها رضایی با سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی جلساتی را برگزار کرده است تا این چهره‌ها که همگی ذیل عنوان نیروهای جبهه انقلاب هستند برای تعیین یک گزینه نهایی به اجماع برسند. ​

این تحلیلگر سیاسی درباره کاندیداهایی که در نهایت از رقابت کنار خواهند رفت، گفت: «تحلیل من این است که بعید نیست قاضی‌زاده‌هاشمی و زاکانی انصراف دهند. حضور آن‌ها در صورتی موضوعیت داشت که لاریجانی یا جهانگیری در انتخابات حاضر بودند. در حال حاضر که این مسئله موضوعیتی ندارد، بعید می‌دانم که بمانند. البته احتمال می‌دهم که تا پایان مناظره‌ها باشند و بعد انصراف بدهند.”

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار