| کد مطلب: ۱۱۲۶۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد

پزشکیان در جمع اهالی فرهنگ و هنر:

اصلاحات را باور دارم

آرمان ملی: «پزشکیان پزشکیان»، «یاشاسین یاشاسین» و «صل علی محمد طبیب جمهور آمد» روز گذشته مردم بازار و شوش با این شعارها به استقبال مسعود پزشکیان کاندیدای ریاست جمهوری رفتند. مسعود پزشکیان نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ظهر سه‌شنبه - ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - در جمع کسبه و بازاریان میدان شوش با بیان اینکه «این قول را می‌دهم که هیچ وقت دروغ نخواهم گفت و هیچ وعده‌ای که عمل نکنم را نخواهم داد»، اظهار کرد: معتقدم سفره خودمان و دولت را از سفره مردم جدا نخواهم کرد و با تمام وجود تلاش خواهم کرد که مشکل فقر، بیکاری، تبعیض و بی‌عدالتی را برطرف کنم.

اصلاحات را  باور دارم

وی با تأکید بر اینکه با پشتوانه مردم عزیز خواهیم توانست بسیاری از مشکلات را حل کنیم، گفت: ما باید برای اینکه رونق اقتصادی به وجود بیاید و بتوانیم بازار و صنعت‌مان را رشد دهیم، دروازه‌های کشور را به روی همه باز و بستر را به گونه‌ای فراهم کنیم که تاجران، خریداران و فروشندگان ما بتوانند با دنیا ارتباط داشته باشند؛ چرا که نمی‌شود با دست‌های بسته و در درون یک قفس توسعه و اشتغال ایجاد کرد. نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما کاری خواهیم کرد که انشاءا... از طبقه‌ای که قدرت پرداخت مالیات ندارند و از آنهایی که زندگی‌شان با این روند نمی‌چرخد، مالیات گرفته نشود؛ همچنین تلاش خواهیم کرد که با کمک کارشناسان و خود بازاریان و مردم راهی را در پیش بگیریم که موجب سربلندی کشورمان شود. پزشکیان گفت: نگاهی در کشور به وجود آمده و یک گروه تصور می‌کنند که عقل کل هستند و دیگران هیچی حالی‌شان نیست؛ این درحالیست که همه مردم در این کشور حق دارند و می‌توانند تصمیم بگیرند و می‌توانند برای زندگی خودشان مشارکت کنند؛ نباید اجازه دهیم یک عده تصور کنند که فقط آنها حق دارند حرف بزنند و بگویند که ما مردمیم و دیگران مردم نیستند؛ در حالی که هم ما مردم هستیم و هم ۶۰ درصدی که در انتخابات شرکت نکردند، مردم هستند و حق دارند و ما موظفیم حرف آنها و صدای‌شان را بشنویم. وی با بیان اینکه «ما موظفیم صدای کسانی را که شنیده نمی‌شود، بشنویم»، اظهار کرد: من آمده‌ام تا جایی که از دستم برمی‌آید صدای مردم و پیگیر مسائل و گرفتاری‌های آنها باشم. به مردم قول می‌دهم که دروغ به آنها نمی‌گویم و با آنها صادق خواهم بود و امیدوارم خدا من را شرمنده مردم نکند و ما خدمتگزار مردم باشیم.

*من کشتی نجات نیستم

همچنین مسعود پزشکیان در نشستی با عنوان «گفت‌وگو درباره دولت فرهنگی؛ برای ایران» که با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در سالن همایش‌های رایزن مرکز دایره‌المعارف اسلامی برگزار شد، در واکنش به طرح مطالباتی برای بیان برخی مطالب در مناظره تلویزیونی با تاکید بر اینکه من به دنبال اینکه پستی بگیرم و رئیس شوم نیستم و باید این تصور که من آمدم به هر قیمتی رای بگیرم را از ذهن خود بیرون کنید، گفت: من بارها گفته‌ام که من کارشناس همه رشته‌ها نیستم اما دیدگاهم خیلی روشن است؛ من به علم و کارشناسی معتقدم و به احقاق حقوق همه جامعه معتقد هستم. وی تاکید کرد: هنرمندان باید بتوانند وضعیت ناهمگونی که در جامعه به وجود آمده است را با هنر حل کنند؛ هنرمندان باید کمک کند تا من بتوانم کاری کنم. هنرمندان باید بگویند که این ناهمگونی و واگرایی که در جامعه ایجاد شده است به چه شکلی کار کنیم که بتوانیم کنار هم قرار بگیریم و مملکت را به جایی که باید برسانیم. اینکه تصور کنید من کشتی نجات هستم، اینگونه نیست بلکه من کارگزار تفکر و اندیشه‌ای خواهم بود که بتواند شایستگی، توانمندی، علم، مهارت و هنر و همچنین عزت و سربلندی ما را به ارمغان آورد. پزشکیان عنوان کرد: من در جلسه جبهه اصلاحات گفتم که من در ابتدا اصولگرا هستم و اصولی که به آن اعتقاد دارم حق و عدالت است و من وظیفه دارم که با مردم بر اساس انصاف رفتار کنم و در حق کسی نامردی نکنم. همچنین گفته‌ام که اصلاحات را با تمام وجود باور دارم چرا که حق و عدالت وجود ندارد و باید اصلاح کنیم تا این حق و عدالت در جامعه ایجاد شود. ما آمده‌ایم برای کشور ایران و نسل‌های آینده ایران کاری بکنیم که وقتی بچه‌های ما ماندند و ما رفتیم از ما با عزت یاد کنند نه اینکه پشت‌سرمان بد و بیراه بگویند. رضا صالحی امیری، معاون فرهنگی و هنری ستاد مسعود پزشکیان با بیان اینکه «انتخابات پیش‌رو به نوعی انتخاب گفتمان است»، اظهار کرد: انتخابات پیش‌رو انتخاب میان جریانی است که معتقد است تحریم نعمت است و در مقابل آن تفکر عقلانیتی قرار دارد که تحریم را خیانت به آرمان‌های ملت می‌داند. تفکر عقلانیت فضای مجازی را یک فرصت می‌داند و همچنین در گفتمان عقلانیت، تکثر قومی، مذهبی و سیاسی یک فرصت تاریخی است. عقلانیت معتقد است که جامعه را نمی‌توان بدون هویت فرهنگی اداره کرد و از این منظر جامعه ایران امروز بر سر دوراهی مسیر رادیکالیسم و عقلانیت قرار گرفته است. آیت‌ا... سیدمصطفی محقق داماد نیز با اشاره به میزان مشارکت در انتخابات ۸ تیر افزود: آمار مشارکت از روز نخستین تشکیل حکومت تا امروز تقریباً به نصف رسیده است و آقای پزشکیان باید درد دل آنهایی که مشارکت نکرده‌اند را بشنوند و به شکایت آنان رسیدگی کند؛ چرا آنها گله‌مندند باید به درد دل آنها رسیدگی شود.

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار