| کد مطلب: ۱۱۲۶۵۹۷
لینک کوتاه کپی شد

همه با هم برای آینده ایران پای صندوق رای

مشارکت گسترده؛ انتخاب درست

آرمان ملی- «میزان رای ملت است» این جمله ماندگار امام خمینی(ره) همواره در همه ادوار انتخاباتی به کار برده می‌شود و تا بر همه واضح و آشکار گردد که هیچ انتخاباتی بدون حضور مردم رسمیت، مشروعیت و مقبولیت نخواهد داشت. ملت نیز همواره طی ادوار مختلف ثابت کرده است که نهاد انتخابات را به عنوان راهی برای تغییر به سمت اصلاح و پیشرفت شناخته و در اکثریت ادواری هم که با مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رای حاضر شده است انتخاباتی باشکوه مطابق میل، نظر و انتخاب مردم برگزار شده است و توانسته‌اند با مشارکت خود برگ زرینی در تاریخ ایران به یادگار بگذارند قطعا رئیس‌جمهوری پر قدرت با پشتوانه عظیم رای مردمی روی کار خواهد آمد که می‌تواند با این پشتوانه در عرصه‌های داخلی و خارجی با قدرت پیش رفته و عمل کند.

مشارکت گسترده؛ انتخاب درست

 آنچه مسلم است رای دادن یک حق ملی و وظیفه میهنی است که بر عهده همه مردم است که بر پایه آن تصمیم می‌گیرند در آینده کشور خود مشارکت داشته باشند یا اینکه بی‌تفاوت بمانند. از سوی دیگر پر واضح است آنها در رسانه‌‌های بیگانه مردم را به عدم مشارکت و تحریم انتخابات سوق می‌دهند و دعوت می‌کنند نه خیرخواه جامعه و نه دلسوز مردم هستند. چرا که آنها به جای این مردم نیستند که زندگی کنند و با مشکلات مواجه باشند. لذا با وجود همه نارضایتی‌ها و نگرانی‌ها اما باز هم همه چیز حتی تغییر یا اصلاح امور نیز از انتخابات و محل صندوق رای می‌گذرد. مردم می‌توانند با یک انتخاب خوب و شایسته فردای خود را بهتر از امروز بسازند تا در ماه‌ها و سال‌های آینده نتایج انتخابات خود را در زندگی و سفره خود ببینند. قدر مسلم حق انتخاب با جمهور مردم است و هر کسی را که آنها انتخاب کنند به پاستور می‌رود. پس باید پای صندق‌های رای حاضر شد و فردی شایسته را به ریاست جمهوری برگزید.

*پیام‌های دعوت‌ برای مشارکت در انتخابات

مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای از همه مردم شریف کشورمان دعوت کرد در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند. در بخشی از این بیانیه آمده است: انتخابات علاوه بر آنکه «حق اجتماعی» است یک «مسئولیت شرعی» و تکلیف الهی است. از این رو، همگان موظفیم که در ادای این تکلیف، اهتمام جدی داشته و در گزینش رئیس‌جمهوری که به موازین اسلامی پای ‌بند بوده و به «دیانت»، «لیاقت» و «تخصص» او اطمینان داریم دقت کنیم و بدانیم که رأی امروز ما ضمن اینکه صلاح و سداد آینده کشور را رقم می‌زند، برگی از پرونده‌ای است که در پیشگاه شهیدان این آب و خاک بازخوانی می‌شود.» مراجع تقلید نیز در پیام‌های جداگانه‌ای از مردم برای حضور در انتخابات دعوت بعمل آوردند. در پیام آیت‌ا... مکارم شیرازی آمده است: مردم شریف ایران اسلامی بار دیگر در عرصه انجام تکلیف الهی انسانی انتخابات قرار گرفته‌اند. بر همه واجدان شرایط لازم است با شرکت پر شور و انتخاب فردی مؤمن، امین و شایستۀ جایگاه مهم ریاست جمهوری اسلامی ایران، کار نیمه تمام را تمام، و وظیفۀ شرعی و اجتماعی خود را در تعیین سرنوشت و آیندۀ جامعه ادا نمایند. در بخشی از پیام آیت‌ا... نوری همدانی آمده است: همه عزیزان خصوصاً کسانی که در مرحله اول نتوانستند در انتخابات شرکت کنند با اراده محکم و گام استوار در روز جمعه حضور یافته و با انتخاب فرد اصلح بار دیگر شکوه و عظمت ایران اسلامی را به نمایش بگذارند. همچنین آیت‌ا... جوادی آملی حضور مردم در دور دوم انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پای صندوق‌های رأی را موجب قدرت ملی، دینی و اسلامی دانستند که علاوه بر پاسداشت خون شهدا، همچون گذشته شکست توطئه‌های دشمنان را در پی خواهد داشت. در همین راستا نیز فرماندهان ارشد نیروهای مسلح از جمله سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور ؛ سردار سرتیپ «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امیر دریادار «حبیب‌ا... سیاری» رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش، سردار سرتیپ پاسدار «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش و... در پیام‌های جداگانه‌ای مردم را به حضور با شکوه در انتخابات دعوت کردند.

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار