| کد مطلب: ۱۱۲۶۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد

 بیانیه مجمع مدرسین حوزه علمیه قم درباره اعزام طلاب برای جهاد تبیین: اخبار رسیده حاکیست اعزام‌ برای تبلیغ یک کاندیدا و تخریب کاندیدای دیگر است

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم به اعزام طلاب برای تبلیغ یک کاندیدای خاص در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری واکنش نشان داد.

  بیانیه مجمع مدرسین حوزه علمیه قم درباره اعزام طلاب برای جهاد تبیین: اخبار رسیده حاکیست اعزام‌ برای تبلیغ یک کاندیدا و تخریب کاندیدای دیگر است

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ در چند روز گذشته برخی نهادهای حوزوی اقدام به اعزام طلاب برای تبلیغ یک کاندیدای خاص در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری کرده‌اند.

بنابر روایت جماران، در همین راستا مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، با انتشار بیانیه‌ای به این موضوع واکنش نشان داد و اعلام کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

بر اساس گزارش‌های موثق، برخی نهادهای حوزوی اقدام به اعزام طلاب برای جهاد تبیین (تبلیغ یک کاندیدای خاص) در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری کرده‌اند.

سنت حوزه‌ها همواره بر این بوده که در ایام ماه مبارک رمضان و ماه محرم درس‌ها را تعطیل می‌کردند و طلاب برای تبلیغ دینی اعزام می‌شدند؛ اما این‌که برای انتخابات و در حمایت از یک ‌نامزد انتخابات، چنین اقدامی کنند، زیاد سابقه نداشته است.

برخی از معاونین و مشاورین شورای عالی حوزه در جمکران جلسه گذاشته و تصمیم فوق را اتخاذ نموده‌اند. اخبار رسیده حاکی از آنست که این اعزام‌ برای تبلیغ از یک کاندیدا و تخریب کاندیدای دیگر است.

متاسفانه چند سالی است با نفوذ نهادهای خاص در حوزه و ضعف مدیریت، استقلال این نهاد دیرپا که همواره مراجع گذشته از جمله مرحوم امام خمینی بر آن پای فشرده‌اند، از بین رفته و حوزه وارد خط بازی‌های سیاسی شده است.

تقاضای ما از مراجع بزرگوار و اساتید محترم این است که جلوی این نفوذهای مخل را بگیرند. اگر کاندیدای مورد نظر مدیران حوزه در انتخابات شکست بخورد یا پیروز شود و در کارنامه و مدیریت ناکام بماند، در هر دو حال اعتبار حوزه را مخدوش می‌سازد. هرچند اکنون نیز مردم ضعف‌ها و معضلات کشور را از چشم روحانیت و حوزه‌ها می‌بینند؛ ولی تصمیم اخیر ممکن است بر بی‌اعتباری حوزه بیفزاید.

مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم از مراجع محترم می‌خواهد پاسدار استقلال حوزه باشند و مانع اتخاد چنین تصمیم‌هایی شوند که به بی‌اعتباری حوزه‌ها منجر می‌شود.

 

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار