| کد مطلب: ۱۱۲۶۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد

محسن هاشمی:نگذارید حداقلی‌ها دولت را در دست بگیرند

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: اصلاح‌طلبان و معتدل‌ها در کشور جور مشارکت در انتخابات را می‌کشند، هر وقت در انتخابات حضور می‌یابند برای ایران در جهان عزت می‌آفرینند.

محسن هاشمی:نگذارید حداقلی‌ها دولت را در دست بگیرند

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ محسن هاشمی روز چهارشنبه - در گردهمایی حامیان مسعود پزشکیان در شهر همدان گفت: در حال حاضر نمایندگانی به مجلس شورای اسلامی راه یافتند که آرای حداقلی مردم را دارند بنابراین در صورت شرکت نکردن در انتخابات پیش رو رئیس جمهور با پایین‌ترین رای انتخاب شده و کشور را با افراطی که دارد دچار مشکل می‌کند.

وی افزود: امروز در سرزمین سه هزار ساله همدان، شهر سفال، مبل و منبت، شیر سنگی و دست‌نوشته هگمتانه با مردم فرهیخته‌ای صحبت می‌کنم که انتظار انتخاب رئیس جمهوری خود را دارند.

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران یادآوری کرد: مرحوم هاشمی رفسنجانی پرونده یک هزار صفحه در ساواک دارد که اولین صفحه آن مربوط به سال ۱۳۳۷ سفر و سخنرانی در همدان و دستگیری توسط ساواک است.

وی با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی مبارزات خود را از سن ۲۴ سالگی از همدان شروع کردند، ادامه داد: نمی توان گفت ملت ایران به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی رسیده است؛ آنچه مهم است و باید به آن رسید مردم‌سالاری دینی واقعی، رفاه و معیشت مناسب و عزت برای مردم ایران است، اما این مساله در هر بزنگاه توسط تفکرات افراطی دچار مشکل شده است.

هاشمی ادامه داد: بر این اساس اکنون شاهد مشکلات اقتصادی هستیم که پیاپی در چند سال اخیر تورم بالای ۴۵ درصد و از سوی دیگر ناترازی اقتصادی موجب شده که امکان افرایش حقوق‌ها فراهم نشود؛ ۴۵ سال گذشته متوسط هر سال یک انتخابات برگزار شده است که مشارکت در بیشتر انتخابات‌های ریاست جمهوری بیش از ۷۰ درصد بوده است.

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی توضیح داد: در انتخابات سال ۱۳۷۶ افزون بر ۸۰ درصد واجدین شرایط و سال ۱۳۸۰هم ۷۰ درصد مردم در انتخابات شرکت کردند، همچنین در سال ۱۳۹۲ حدود ۷۲ درصد و سال ۱۳۹۶ حدود ۷۶ درصد در انتخابات شرکت کردند، این بدان معناست که اصلاح طلبان و معتدل ها در کشور جور مشارکت مردم در انتخابات را می‌کشند یعنی هر وقت معتدل‌ها و اصلاح‌طلبان حضور می‌یابند برای ایران در جهان عزت می‌آفرینند.

هاشمی ادامه داد: کشوری که بتواند متوسط ۷۵ درصد مردم را پای صندوق بیاورد یعنی اعتماد عمومی در کشور حاکم است، اما بعد از سال ۱۳۹۶سه انتخابات برگزار شد که در همه این انتخابات‌ها به دلیل نحوه نظارت استصوابی شورای نگهبان و نبود نامزد مورد اعتماد مردم، سطح انتخابات از نظر رقابت و مشارکت پایین آمد.

وی افرود: در سال ۱۳۹۸میران مشارکت به زیر ۵۰ درصد رسید سپس به ۴۰ درصد و هم اینک در دور اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ۳۹ درصد رسید یعنی با این نحوه عمل در چند سال گذشته سطح مشارکت مردم روز به روز کاهش یافته است.

رئیس شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران گفت: مهمترین پیام «مسعود پزشکیان» برای مردم این است که با حضور حداکثری در پای صندوق رای نگذارید حداقلی‌ها دولت را در دست بگیرند.

 

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار