| کد مطلب: ۱۱۲۶۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد

معاون وزیر ارتباطات در نشست خبری در نمایشگاه بین‌المللی الکامپ خبر داد :

تراکنش‌های مرکز ملی تبادل اطلاعات از ۹ میلیارد تراکنش عبور کرد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: مرداد ۱۴۰۰ مجموع تمام تراکنش‌های مرکز ملی تبادل اطلاعات حدود ۲۸۶ میلیون تراکنش بود و امروز پس از هزار روز خدمت دولت سیزدهم، این عدد به بیش از ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون رسیده است.

تراکنش‌های مرکز ملی تبادل اطلاعات از ۹ میلیارد تراکنش عبور کرد

آرمان ملی آنلاین - «محمد خوانساری» در نشست خبری در نمایشگاه بین‌المللی الکامپ ، اظهار داشت: ارتقا زیرساخت‌های مورد نیاز برای خدمات دولت هوشمند، مرکز ملی تبادل اطلاعات و تحقق مسئولیت‌های سازمان در راستای پیشرفت شبکه ملی اطلاعات بر مبنای سند کلان معماری این شبکه از جمله تکالیفی بود که سازمان فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم باید بر آن تمرکز می‌کرد.

وی با بیان اینکه سازمان فناوری اطلاعات ۴ معاونت دارند که بازوهای اجرایی سازمان هستند، تاکید کرد: در گذشته پنجره‌های هوشمند جزیره‌ای در دستگاه‌های مختلف شکل گرفته بود که ساماندهی نشده بودند و به شکل مطلوب نمی‌شد از آن‌ها استفاده کرد. در دولت سیزدهم تصمیم بر یکپارچگی این پنجره‌ها در قالب پنجره ملی خدمات دولت هوشمند گرفتیم.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: حوزه دولت الکترونیک به این نیت توسعه یافت که دولت امکانات و سرویس‌هایی را فراهم کند تا بخش خصوصی برای خدمت‌رسانی به مردم توانمندتر شود. از میان این امکانات می‌توان به احراز هویت کاربران در سطوح مختلف، امضای دیجیتال، اعتبارسنجی افراد، قراردادساز، استعلام بیمه و مواردی از این دست اشاره کرد که زیرساخت‌های آن در دولت الکترونیک فراهم شد.

خوانساری گفت: در مرداد ۱۴۰۰ مجموع تمام تراکنش‌های مرکز ملی تبادل اطلاعات حدود ۲۸۶ میلیون تراکنش بود و امروز پس از هزار روز خدمت، این عدد به بیش از ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون رسیده است. جای خوشحالی است که بخش خصوصی توانسته از امکانات و داده‌های دولت با رعایت حریم خصوصی برای ارائه سرویس استفاده کند.

وی در پاسخ به سوال ایرنا درباره اتصال متقابل پیام‌رسان‌ها به یکدیگر و اینکه آیا این طرح موفق بوده یا نه، گفت: تمام موارد مربوط به این طرح از نظر فنی انجام شده است. پیام‌رسان‌ها این امکان را برای همه افراد به صورت پیشفرص فعال نکرده‌اند اما تا کنون ۲.۵ میلیون نفر از این قابلیت استفاده کردند که دلیل گسترش پیدا نکردن آن این است که به شکل پیشفرض فعال نیست و کاربر باید خودش این اجازه را صادر کند.

خوانساری تاکید کرد: از پیام‌رسان‌ها خواسته‌ایم در به‌روزرسانی جدید خود این امکان را به شکل پیشفرض فعال کنند و اگر کسی مایل به استفاده از آن نبود، غیر فعالش کند./ ایرنا

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار