| کد مطلب: ۱۱۲۶۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد

شرکت ۴ هزار شهروند یهودی ترکیه‌ای در جنگ غزه

"نشریه ترکیه" در گزارشی از حضور ۴ هزار شهروند یهودی ترکیه‌ای در جنگ غزه خبر داد که در خدمت رژیم صهیونیستی مشغول قتل عام مردم فلسطین هستند.

شرکت ۴ هزار شهروند یهودی ترکیه‌ای در جنگ غزه

به گزارش آرمان ملی آنلاین ، "نشریه ترکیه" در گزارشی با اشاره به حضور شهروندان ترکیه در جنگ غزه به عنوان جنگجو برای رژیم صهیونیستی نوشت: در جنگ غزه 4 هزار شهروند با گذرنامه ترکیه در کنار نیروهای رژیم صهیونیستی در جنگ غزه حضور پیدا کردند که 400 نفر آنها از ترکیه به سرزمین های اشغالی رفته اند و الباقی نیز برای مشخص نشدن هویتشان به هویتهای متفاوت و از کشور ثالث به سرزمین های اشغالی رفته اند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر در سرزمین های اشغالی 250 هزار نفر با گذرنامه ترکیه ای حضور دارند. در ترکیه نیز 20 هزار شهروند با دو گذرنامه ترکیه ای و اسرائیلی زندگی می کنند که یهودی هستند. این افراد برای رژیم صهیونیستی سربازی می کنند.

از 7 سپتامبر به این سو که جنگ غزه آغاز شده است، 65 شهروند ترکیه ای یهودی در قالب نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی کشته شده و 110 نفر ‌نیز مجروح شده اند.

بر اساس تفاهم صورت گرفته، شهروندان یهودی ترکیه ای که در سرزمین های اشغالی به سربازی می روند، از سربازی در ترکیه معاف می شوند. بسیاری از یهودیان ترکیه ای ترجیح می دهند که خدمت سربازی خود را در سرزمین های اشغالی طی کنند.

این افراد از طریق "انجمن برادری" به خدمت سربازی در سرزمین اشغالی می روند که نقش زیادی در تداوم ارتباط و تعمیق آن بین شهروندان یهودی ترکیه با سرزمین اشغالی دارد. این انجمن در حال حاضر 120 هزار عضو در ترکیه دارد.

گفته می شود که با احتساب سربازان ذخیره و همچنین کسانیکه دوباره فراخوانده می شوند، رقم سربازان یهودی ترکیه ای در ارتش رژیم صهیونیستی به 10 هزار نفر می رسد. 

همچنین گفته می شود که سربازانی که از ترکیه در سرزمین های اشغالی مشغول جنگ هستند، پستهای مهمی دارند که یکی از آنها فرمانده سیستم گنبد آهنین است.

نمایندگان حزب اسلامگرای "حدا پار" در پارلمان ترکیه طرحی ارائه داده بودند که بر مبنای آن، حق شهروندی یهودیان ترک که در ارتش رژیم صهیونیستی مشغول جنگ در غزه هستند لغو شود که این موضوع در حال بررسی است.

اردیبهشت ماه بود که یک شهروند ترکیه ای در سرزمین های اشغالی طی یک عملیات شهادت طلبانه، دو نظامی صهیونیستی را زخمی کرد. به‌گفته رسانه‌ها، دست‌کم دو نفر در این عملیات که با استفاده از چاقو صورت گرفت، زخمی شدند. عامل این عملیات شهادت‌طلبانه به‌ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده است.

 

منبع : تسنیم

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار