| کد مطلب: ۱۱۲۶۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد

ایرپادهای دوربین‌دار به زودی از راه می‌رسد!

ظاهراً اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ هدفون‌های جدیدی مجهز به دوربین راهی بازار کند.

ایرپادهای دوربین‌دار به زودی از راه می‌رسد!

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛  مینگ‌چی کوئو در گزارشی جدید می‌نویسد که اپل می‌خواهد تا تولید انبوه ایرپاد مجهز به دوربین را تا سال ۲۰۲۶ آغاز کند. بلومبرگ در ماه فوریه (بهمن و اسفند ۱۴۰۲) به برنامه‌های اپل برای توسعه‌ی ایرپادهایی با دوربین اشاره کرده بود.

به‌گفته‌ی کوئو، هدفون‌های جدید اپل از دوربین مادون‌قرمز استفاده خواهند کرد؛ همان دوربینی که به‌عنوان بخشی از ماژول Face ID در آیفون استفاده می‌شود. ظاهراً هدف اپل از تجهیز ایرپاد به دوربین، یکپارچه‌سازی آن با ویژن پرو و هدست‌های آینده است.

در گزارش کوئو آمده است: «ایرپادهای دوربین‌دار اپل اکوسیستم رایانش سه‌بعدی این شرکت را تقویت می‌کند. برای مثال، زمانی‌که کاربر با هدست واقعیت مجازی اپل در حال تماشای ویدئو است و هم‌زمان از این ایرپاد جدید استفاده می‌کند، اگر سرش را به سمتی خاص بچرخاند، صدا در همان جهت پخش می‌شود که می‌تواند به تقویت تجربه‌ی صدای فراگیر سه‌بعدی کمک کند.»

ظاهراً دوربین مادون‌قرمز روی ایرپاد می‌تواند تغییرات محیط را تشخیص دهد و به‌طور بالقوه امکان کنترل ژست‌های حرکتی را برای بهبود تعامل کاربر با دستگاه فراهم کند. کوئو اشاره می‌کند که فاکسکان تأمین‌کننده‌ی دوربین مادون‌قرمز برای ایرپادهای اپل است. فاکسکان ظرفیت تولید سالانه‌ی ۱۸ تا ۲۰ میلیون واحد یا تقریباً ۱۰ میلیون جفت ایرپاد را دارد.

 

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار