| کد مطلب: ۴۹۸۷۲۲
لینک کوتاه کپی شد

پیام مدیرعامل شرکت ملی پست به مناسبت گرامیداشت روز جهانی پست

محمود لیائی، معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست به مناسبت فرارسیدن روز جهانی پست پیامی صادر کرد.

پیام مدیرعامل شرکت ملی پست به مناسبت گرامیداشت روز جهانی پست

آرمان ملی آنلاین - به گزارش دفتر ارتباطات و امور بین الملل شرکت ملی پست؛ متن پیام محمود لیائی به شرح زیر است:
تورُق بر گذشته تاریخ بشر و نگاهی به شرایط کنونی نشان می دهد، پست و خدمات آن همواره در دوران مختلف یار و همراه انسان بوده و هست. از زمانی که کبوترهای نامه بر و اسب های تیزپا، سفیران پست بودند تا امروز که مکاتبات و مراسلات بر بستر ابزارها و فناوری های مدرن، به دست مردم می رسد، پست، نام آشنای همیشگی بوده و هست.
شاید بد نباشد بدانیم امسال روز جهانی پست با عنوان «پست در خدمت زمین» از اقدام زیست محیطی برای سیاره زمین و اهداف جهانی حمایت خواهد کرد، شرکت‌های پست‌ در سراسر جهان به‌طور فزاینده‌ای نقش پیشرو در حمل و نقل پایدار را بر عهده دارند.
امروز می دانیم که پست به عنوان یک نهاد و پدیده اجتماعی، از جمله ابزارهای حاکمیتی دولت است که گسترش فرهنگ استفاده از آن، حفظ محیط‌زیست را به دنبال خواهد داشت. خدمات پستی بنا به دلایل بسیاری در پاکیزه نگه داشتن محیط زیست، موثر، کارآمد و مفید می‌باشد. پست با پویایی و در تعامل تنگاتنگ با سایر بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، ملی و منطقه‌ای تاثیر بسیار مفیدی در بهره‌وری سبز و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی خواهد داشت.
بررسی صنعت پست در دنیا به ویژه کشورهای توسعه یافته موید آن است که امروز پست های دنیا متحول شده اند و به تبع آن پست ایران نیز همسو با تحولات جهانی و نیاز مردم و جامعه تغییرات زیادی را در سالهای اخیر پشت سرنهاده است.
بازنگری در تمامی فرایندهای اجرایی و عملیاتی پستی، توسعه زیرساخت ها، خلق سرویس های نوین مبتنی بر فناوری های دیجیتال همسو با نیازهای جامعه، رونق کسب و کارهای خانگی، از جمله آثار این تحولات است.
شاید پیش از این تصور می شد ظهور و گسترش فناوری اطلاعات، قواعد حاکم بر خدمات ارتباطی را در عصر حاضر دگرگون و نقش خدمات سنتی پست را در این بازار کمرنگ کند، اما پست با شبکه گسترده و فراگیر خود در عرصه کسب و کار جایگاه ویژه‌ای در تجارت الکترونیک پیدا کرده است.
امروز شرکت ملی پست با تغییر رویکردی که تجربه کرده است خواهد توانست با توسعه بیش از پیش خدمات لجستیک و تجارت الکترونیک و با حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین، توانمندتر گشته و با بهره گیری از نقش موثر خود در پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات و به کارگیری فناوری های نوین، گامهایی موثرتر در پیاده سازی دولت الکترونیک برداشته و دامنه جدیدی از خدمت رسانی در راستای تامین نیازهای مشتریان ایجاد و پستی در تراز انقلاب اسلامی را تجربه کند.
این شرکت توانسته است با تلاش و کوشش مضاعف و بهره گیری مناسب از ظرفیتهای خود، تصویر یک صنعت پویا را در اقتصاد دیجیتال ایران به نمایش بگذارد. تصویری که چشم اندازی نوید بخش از فردایی بهتر، هم برای مردم و هم کارکنان پرتلاش این شبکه است. شبکه ای که پیشران ایران هوشمند خواهد بود.
اکنون که با تکیه بر ظرفیت های شبکه پستی کشور و با توجه به بستر آماده جامعه و میل روزافزون به گسترش کسب و کارهای الکترونیکی؛ برنامه راهبردی شرکت ملی پست مورد بازنگری قرار گرفته است، صنعت پست کشور با ارتقای زیرساخت ها و به کارگیری هوشمندانه فرصت‌ها و افزایش ظرفیت‌ها و توانمندسازی خود، خصوصا در بخش توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات، امکان ایفای نقش موثر در زنجیره ارزش اغلب بخش های اقتصادی را دارد و در حوزه کسب و کارهای کوچک رونقی اساسی به وجود آورده است.
در این برهه با لطف خداوند متعال و به پشتوانه همدلی، همکاری و تلاش ارزشمند شما، نقشه راه نوین شبکه پستی کشور مبتنی بر هوشمندسازی، ریل‌گذاری و گام های اساسی برای پیشبرد کامل طرح تحول پست با اعتماد و باور به ظرفیت های فراوان این شرکت، خصوصا توانمندی‌های فناورانه و سرمایه ارزشمند انسانی برداشته شده است.
بی تردید کسب برتری شرکت ملی پست در هفدهمین جشنواره شهید رجایی و کسب رتبه نخست در بین سایر دستگاه های مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خود گواهی بر این مهم بوده و نشان از انتخاب مسیر درست است.
در مسیر تحقق این هدف، آنچه نباید از آن غافل ماند، نگاه مترقی و رهنمودهای دکتر عیسی زارع پور وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات است که همواره حامی پویاتر شدن و توسعه پایدار شرکت ملی پست در سایه خدمات رسانی شایسته تر به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
در طی مدت این هشت ماه نهایت تلاشمان بهبود بیشتر وضعیت معیشتی کارکنان پرتلاشمان بود و اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفت ولی با بهره گیری از همفکری و به کارگیری هوشمندانه فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و همسو با پیاده سازی برنامه های توسعه ای تعیین شده، موجبات بهبود بیشتر یان مهم را فراهم خواهیم کرد.
17مهر روز جهانی پست، فرصت مغتنمی است تا ضمن تبریک به یکایک همکاران عزیزم، زحمات شبانه روزی کارکنان صبور، دقیق و وظیفه شناس شبکه پستی در سراسر کشور را پاس بدارم و این نکته را متذکر شوم که قدردان همراهی و تلاش های خستگی ناپذیر شما عزیزان که موجب سربلندی و عزت شبکه پستی می باشید، هستم.
با امید به اینکه کوشش های مسئولانه تان همواره قرین توفیق وتایید الهی باشد از جهاندار جان آفرین جهانی مشحون از عزت و عظمت پایدار و ماندگار برایتان آرزومندم.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار