| کد مطلب: ۱۱۲۶۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد

شولتس: آلمان یک طرف جنگ اوکراین نخواهد بود

«اولاف شولتس» صدراعظم آلمان امروز (چهارشنبه) به قانونگذاران این کشور اطمینان داد که برلین به یک طرف جنگ در اوکراین تبدیل نخواهد شد.

شولتس: آلمان یک طرف جنگ اوکراین نخواهد بود

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ اولاف شولتس در جلسه پرسش و پاسخ در پارلمان آلمان به قانونگذاران گفت: «بله، این تضمین را می‌دهم. این چیزی است که من به عنوان صدراعظم از آن حمایت می‌کنم.»

شولتس از ارسال تسلیحات آلمان به اوکراین دفاع کرد اما همزمان خاطرنشان کرد که آلمان به سیاستی سنجیده برای جلوگیری از درگیری مستقیم میان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و روسیه پایبند خواهند بود.

 صدراعظم آلمان در واکنش به انتقادات از دولت ائتلافی‌ او به دلیل بر عهده نگرفتن هیچ طرح جدی‌ای برای صلح در اوکراین، روسیه را مقصر دانست و مدعی شد که کرملین علاقه‌ای به راه حل دیپلماتیک ندارد.

وی با اشاره به آخرین پیشنهاد ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه برای آتش‌بس ادعا کرد: به نظر من، آتش‌بسی که شامل واگذاری اوکراین باشد، چیزی است که آلمان هرگز نباید از آن حمایت کند.

شولتس مدعی شد که «آقای پوتین گفت اگر اوکراین الحاق بیشتر قلمرو خود به روسیه را به رسمیت بشناسد، آماده آتش‌بس است. این نشان می‌دهد که این تفکر چقدر بدبینانه است.»

آلمان به عنوان بزرگ‌ترین حامی نظامی کی‌یف پس از ایالات متحده، مجموعه‌ای از تجهیزات نظامی از جمله توپخانه سنگین و موشک‌اندازها را به اوکراین تحویل داده است.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار