| کد مطلب: ۱۱۲۸۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد

آخرین جزئیات از ثبت‌نام زائران اربعین

مهران فرشید ، مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات آخرین اطلاعات از ثبت‌نام زائران اربعین حسینی را اعلام کرد.

 آخرین جزئیات از ثبت‌نام زائران اربعین

به گزارش آرمان ملی آنلاین، مهران فرشید در گفت‌وگو با تسنیم درباره میزان ثبت‌نام متقاضیان اربعین حسینی اظهار کرد: از 17 تیر تا 8 صبح امروز، 128 هزار و 492 نفر برای شرکت در مراسم اربعین حسینی از طریق سامانه سماح اقدام به ثبت‌نام کرده‌‌اند که 107 هزار و 27 نفر از آنها با پرداخت حق بیمه ثبت‌نام خود را قطعی کرده‌‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین مرز انتخابی زائران برای عزیمت به عراق مهران است و مرزهای شلمچه، خسروی و سایر مرزها به ترتیب در انتخاب‌های بعدی زائران قرار دارد.

مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت درباره وسیله انتخابی متقاضیان برای عزیمت به مرزهای کشور، تصریح کرد: 55 هزار و 796 نفر از متقاضیان وسیله شخصی، حدود 52 هزار نفر اتوبوس، حدود 7 هزار نفر هواپیما، 6 هزار نفر تاکسی، 4 هزار نفر قطار و حدود 1000 نفر مینی‌بوس را برای عزیمت به مرز انتخاب کرده‌اند.

وی با بیان اینکه 83 هزار و 903 نفر از ثبت‌نام‌کنندگان مردان و 44 هزار و 589 نفر را زنان تشکیل می‌دهد، افزود: برای بیمه زائران سه گروه قیمتی با مبلغ 80، 90 و 100 هزار تومان تعیین شده که تاکنون 56 هزار و 123 نفر از ثبت‌نام‌کنندگان بسته 80 هزار تومانی، 5 هزار و 638 نفر بسته 90 هزار تومانی و 66 هزار و 731 نفر بسته 100 هزار تومانی را انتخاب کرده‌اند.

فرشید با اشاره به انجام بیشترین ثبت‌نام در دو گروه سنی خاطرنشان کرد: حدود 31 درصد ثبت‌نام‌‌کنندگان در گروه سنی 30 تا 45 سال و حدود 11 درصد در گروه سنی 18 تا 30 سال هستند.

به گزارش تسنیم، ثبت‌نام در سامانه سماح یکی از الزامات سال‌های اخیر برای شرکت در زیارت اربعین حسینی است. دستگاه‌ها و بخش‌های مختلفی در کشور در حال برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات به زائران اربعین هستند و ثبت‌نام زائران در ارائه آمار و اطلاعات دقیق زائران به مسئولان مربوطه تأثیرگذار است چراکه در این صورت می‌دانند حجم تردد زائران در روزهای مختلف چگونه است و برای حمل و نقل نیز برآورد بهتری خواهند داشت.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار