| کد مطلب: ۱۱۲۸۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد

لاوروف: اظهارات رئیس جمهور منتخب ایران نوید بهبود روابط با کشورهای منطقه را می دهد

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه چهارشنبه در نیویورک گفت: اظهارات مسعود پزشکیان، رئیس جمهور منتخب ایران، نوید بهبود روابط همه کشورهای حوزه خلیج فارس و غلبه بر اختلافات را می دهد.

لاوروف: اظهارات رئیس جمهور منتخب ایران نوید بهبود روابط با کشورهای منطقه را می دهد

به گزارش  آرمان ملی آنلاین ؛  لاوروف این اظهارات را در نشست شورای امنیت درباره وضعیت خاورمیانه از جمله فلسطین به عنوان رئیس شورای امنیت سازمان ملل بیان کرد.

وی افزود: می‌خواهم بر ظرفیت‌های کشورهای حاشیه خلیج‌فارس تأکید کنم، اکنون پس از انتخابات ویژه در ایران و اولین اظهارات پزشکیان، رئیس‌جمهور جدید این کشور, امیدی برای نزدیک شدن همه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و غلبه بر تضادها، بی اعتمادی در راستای منافع مشترک و بدون دخالت خارجی ایجاد شده است.

وزیرخارجه روسیه ادامه داد: این اظهارات همچنین موجب می شود کشورهای منطقه پارامترهای امنیت متقابل را خودشان تعیین کنند و یک صدا به دنبال تحقق امیدهای مردم فلسطین و به طور کلی ایجاد معماری ثبات و حسن همجواری در منطقه باشند.

نشست عالی‌رتبه شورای امنیت ملل متحد در خصوص «وضعیت خاورمیانه، شامل مسأله فلسطین» روز چهارشنبه با حضور «علی باقری» سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

رژیم صهیونیستی، طی ۹ ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه پیش قطعنامه‌ای را در حمایت از آتش‌بس در غزه تصویب کرد اما بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که مشروعیت خود را در سرزمین‌های اشغالی و عرصه بین‌الملل از دست داده است، بر تداوم جنگ اصرار دارد.

 

منبع : ایرنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار