| کد مطلب: ۱۱۲۸۷۹۸
لینک کوتاه کپی شد

لاپید به نتانیاهو: با یک استعفا خوشحالمان کن!

رهبر اپوزیسیون در پارلمان رژیم اسرائیل با حمله به نخست‌وزیر این رژیم خواستار استعفای او شد.

لاپید به نتانیاهو: با یک استعفا خوشحالمان کن!

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون در پارلمان رژیم صهیونیستی، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، سخنرانی پارلمانی خود را با حمله شدید به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل آغاز کرد.

این جلسه که با امضای ۴۰ نماینده از مجموع ۱۲۰ نماینده کِنست (پارلمان اسرائیل) بعدازظهر امروز آغاز شد، هدفش احضار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم به پارلمان و بحث بر سر اوضاع فلسطین اشغالی بود.

براساس گزارش کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل، لاپید در این جلسه خطاب به نتانیاهو گفت: «اکثریت مطلق اسرائیلی‌ها با استعفای تو خوشحال خواهند شد.»

او در ادامه به سفر آتی نتانیاهو به واشنگتن اشاره کرد و افزود: «آیا نخست‌وزیر در کنگره اعلام خواهد کرد که با تبادل اسرا موافق است؟ اگر اینگونه است که خوب! خداحافظت! اما اگر برای پرحرفی با کلماتی چرند به آنجا می‌روی، نرو و باز هم ما را شرمسار نکن!»

لاپید همچنین اشاره کرد: «برخی افراد در دفترت هستند که اعتقاد دارند و می‌گویند تو باید در کنگره اعلام کنی با توافق اسرا موافق هستی! اگر این کار را نمی‌کنی، به واشنگتن نرو، برو به قطر.»

نارضایتی‌ها از نتانیاهو به علت تعلل در امضای توافق با گروه‌های فلسطینی و مانع‌تراشی در این مسیر اخیرا افزایش یافته است.

نتانیاهو به‌تازگی شروط جدیدی برای امضای توافق با گروه‌های فلسطینی مطرح کرده است که حتی مقامات اسرائیلی نیز اکنون به آن معترض هستند.

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم اسرائیل یکی از این افراد است. روزنامه اسرائیلی «واینت»، امروز، گزارش داد که گالانت در جلسه‌ای پشت در‌های بسته به همین مسئله گفته است که شروط توافق با حماس مهیاست؛ اما نتانیاهو کار را دشوار می‌کند.

علی‌رغم گذشت چند ماه از زمان آغاز مذاکرات آتش‌بس غزه با میانجیگری قطر، مصر و آمریکا، همچنان ارتش اسرائیل به حملات خود در نوار غزه ادامه می‌دهد.

حملات ارتش اسرائیل در حالی به غزه ادامه دارد که اسرای اسرائیلی نیز در این منطقه حضور دارند و احتمال کشته‌شدنشان در حملات وجود دارد.

جنگ در فلسطین اشغالی بیش از ۹ ماه است که ادامه دارد و ارتش اسرائیل نزدیک به ۳۹ هزار فلسطینی را که بیشترشان زن و کودک بوده‌اند، به شهادت رسانده است.

 

منبع : فارس

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار