| کد مطلب: ۱۱۲۶۹۳۸
لینک کوتاه کپی شد

با تلاش اداره محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری منطقه١٢ تهران عملیاتی شد؛

آغاز ساخت نیروگاه ١٠٠ کیلوواتی جدید در‌محله سنگلج

اداره محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری منطقه١٢ تهران در اشاعه و ترویج فرهنگ استفاده از انرژی‌های پاک و تجدید‌پذیر در پایتخت همچنان پیشتاز است، در همین راستا عملیات اجرایی ساخت نیروگاه ١٠٠ کیلوواتی دیگر درساختمان شماره ٢ شهرداری تهران واقع در محله سنگلج دردستورکار قرار‌گرفته که با این‌رویه توان تولید برق خورشیدی در این منطقه به ٢٠٠ کیلووات افزایش پیدا خواهد کرد.

آغاز ساخت نیروگاه ١٠٠ کیلوواتی جدید در‌محله سنگلج

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه١٢ تهران؛ فرزاد هنرور، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه دوازده، دراین باره گفت: درشرایطی کنونی، استفاده از انرژی‌های پاک و تجدید‌پذیر از‌جمله نیروگاه‌های خورشیدی، صرفه اقتصادی زیادی برای استفاده‌کنندگان و دیگران به‌دنبال دارد، علاوه براین با مدیریت مصرف و کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی از‌جمله مازوت درنیروگاه‌های تولید برق، شاهد کاهش و رفع معضل آلایندگی هوای شهر به‌عنوان یکی از مسائل مهم زیست‌محیطی شهر تهران خواهیم بود.

‌هنرور، با بیان اینکه برای اشاعه یک فرهنگ صحیح درجامعه، باید از خودمان شروع کنیم، اضافه کرد: وقتی یک مقوله فرهنگی از حرف به عمل تبدیل می‌شود، آثار و بازخورد‌های آن درجامعه نمود پیدا می‌کند. نمونه بارز آن فرهنگ‌سازی برای‌استفاده از انرژی‌های تجدید‌پذیر در بین مردم با ساخت و راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی درساختمان‌های تابعه شهرداری است که تاکنون به همت اداره محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری منطقه دوازده، چندین نمونه از این نوع نیروگاه‌های پاک و تجدید‌پذیر به بهره‌برداری رسیده است.

‌رئیس اداره محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری منطقه١٢ نیز در این رابطه گفت: با توجه به موقعیت شهر تهران به لحاظ دارا بودن ساعات خورشیدی مناسب جهت بهره‌مندی از نور در تولید برق ضروریست از این نعمت خدادادی در این شرایط کمال استفاده را ببریم.

‌وی تصریح کرد: اکنون با حمل، جانمایی و نصب پایه‌های بتنی در سطح پشت‌بام ساختمان شماره ٢ شهرداری تهران در محله سنگلج و ایجاد سازه نگهدارنده پنل‌های خورشیدی، عملیات اجرایی ساخت نیروگاه ۱۰۰ کیلوواتی در این ساختمان، به طور رسمی آغاز شده است.

‌سعید شیرازی، با اشاره به اقدامات انجام شده درجهت افزایش توان تولید برق خورشیدی در این محدوده گفت: تاکنون تعداد ٣ نیروگاه خورشیدی شامل نیروگاه ۵٠ کیلوواتی ساختمان نا‌حیه٤، نیروگاه ٢۵ کیلوواتی درساختمان مرکزی شهرداری منطقه دوازده و نیروگاه ٢۵ کیلوواتی ساختمان انبار گندم راه‌اندازی و در مجموع ١٠٠ کیلووات برق خورشیدی تولید می‌کنند. اما با آغاز ساخت نیروگاه جدید ١٠٠ کیلوواتی درساختمان شماره ٢ شهرداری تهران این میزان به ٢ دوبرابر یعنی ٢٠٠ کیلووات خواهد رسید.

‌شیرازی، درپایان یادآوری کرد: نیروگاه خورشیدی یکی از پاک‌ترین نوع انرژی‌هاست که مزایای فراوانی به همراه دارد که از‌جمله آن می‌توان به تجدید‌پذیر بودن، عمر طولانی، کاهش مسائل زیست‌محیطی، کاهش هزینه نگهداشت و حذف قبوض برق، سازگاری با هرنوع آب‌و‌هوا، جایگزین مناسب و به صرفه به‌جای نیروگاه‌های فسیلی اشاره کرد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار