| کد مطلب: ۱۱۴۲۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد

موسویان: اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای حمله کند ایران به سمت بمب هسته‌ای خواهد رفت

حسین موسویان گفت: اگر اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند، باعث خواهند شد که ایران بسمت ساخت بمب اتم برود.

موسویان: اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای حمله کند ایران به سمت بمب هسته‌ای خواهد رفت

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ یک دیپلمات سابق  در خصوص احتمال حمله اسرائیل به ایران و نحوه پاسخ ایران اظهار داشت: من معتقدم اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران حمله نخواهد کرد چون نتانیاهو میداند که ایران در پاسخ به تاسیسات هسته ای اسرائیل حتی مرکز هسته ای دیمونا حمله خواهد کرد. اما اگر اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند، باعث خواهند شد که ایران بسمت ساخت بمب اتم برود. ببینید در دوره ترامپ چه اتفاقی افتاد؟ ایران در حال اجرای کامل برجامی بود که جامعترین توافق تاریخ هسته ای جهان بود.  حسین موسویان گفت: ترامپ از برجام خارج شد و بیشترین تحریمها را بر ایران تحمیل کرد در حالیکه ایران در حال اجرای بیشترین تعهدات هسته ای بود. این اشتباه استراتژیک ترامپ باعث شد که ایران هم تعهدات برجامی خود را کاهش داده، توان هسته ای خود را افزایش داده و به یک کشور در آستانه بمب هسته ای تبدیل شود. ترامپ باعث شد که ایران به یک کشور در آستانه بمب هسته ای تبدیل شود. حالا هم اگر اسرائیل به ایران حمله کند، باعث خواهد شد که ایران از یک کشور در آستانه بمب هسته ای به یک کشور دارنده بمب هسته ای تبدیل شود.

وی افزود: من دانشمند هسته ای نیستم و تخصص موضوعات فنی را ندارم. اما مهم نیست که یک هفته یا یک ماه یا چندکاه طول خواهد کشید. مهم این است که نباید به ایران حمله نظامی بشود. اگر بشود شما باید با برنامه صلح آمیز هسته ای ایران خداحافظی کنید.

موسویان در خصوص نوع نگاه مردم  تصریح کرد:  به رغم همه مشکلات فعلی که مردم دارند، اگر ایران تهدید شود، اگر حاکمیت و تمامیت ارضی ایران تهدید شود؛ مردم ایران علیرغم همه مشکلات برای دفاع از کشورشان متحد خواهند شد و همه اقشار اعم از فقیر و غنی، اصولگرا و اصلاح طلب، طبقات پایین و متوسط و بالای جامعه؛ همه و همه متحدا از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی ایران دفاع خواهند کرد.

 

منبع : خبر آنلاین

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار