| کد مطلب: ۱۱۳۸۸۹۹
لینک کوتاه کپی شد

مسیر رشدی لوازم خانگی در صنایع ایران

در سال های اخیر با توجه به تحریمات و عدم ورود واردات لوازم خانگی در ایران صنایع داخلی دست به کار شده و بازار رقابتی بومی را به وجود آورده اند در این بین برخی از صنایع بازار پیشرفت بیشتری داشته و توانست جای خود را در بازار و حتی در مقایسه با رقبای خارجی پیدا کنند و از تکنولوژی های روز دنیا از جمله اینتر نت اشیائ بهره ببرند در ادامه این مقاله به بررسی برخی از این برند ها از جمله دوو و اسنوا میپردازیم.

مسیر رشدی لوازم خانگی در صنایع ایران

در سال های اخیر با توجه به تحریم ها و عدم واردات لوازم خانگی در ایران صنایع داخلی دست به کار شده و بازار رقابتی بومی را به وجود آورده اند در این بین برخی از صنایع بازار پیشرفت بیشتری داشته و توانست جای خود را در بازار و حتی در مقایسه با رقبا خارجی پیدا کنند و از تکنولوژی های روز دنیا از جمله اینترنت اشیاء بهره ببرند در ادامه این مقاله به بررسی برخی از این برند ها از جمله دوو و اسنوا میپردازیم.

یخچال و فریزر

همان طور که میدانید یخچال ها به سه دسته بالا و پایین، ساید بای ساید و دوقلو تقسیم می شوند. بیشتر تمرکز شرکت های لوازم خانگی بر روی یخچال های ساید بای ساید است از جمله شرکت های تولید کننده یخچال های ساید بای ساید می توان به دوو ، اسنوا ، جی پلاس و دیپوینت و..... اشاره کرد. این برند ها در سال های اخیر توانسته اند تکنولوژی های جدید را وارد بازار کنند، از جمله تکنولوژی های مرسوم در لوازم خانگی میتوان به اتصال یخچال به آب شهری، یخساز اتوماتیک، تکنولوژی های ضد برفک و تکنولوژی های گردش هوا سه بعدی اشاره کرد که در قسمت پایین به برخی از این تکنولوژی ها اشاره میکنیم.

ویژگی Metal Ice Cooling :

در سامانه بار خانگی (هوم بار) ساید بای ساید دوو سری جدید یک تکنولوژی خنک‌کننده با استفاده از فلز است که با حفظ دمای داخلی بار یخچال به سرمایش مواد غذایی در این قسمت کمک می‌کند.

مدیریت هوشمند Smart Management :

سیستم گسترده‌ای است که به بهبود کارایی و سرمایش بهتر و مدیریت مصرف انرژی دستگاه کمک می‌کند.

کمپرسور دیجیتال اینورتر Digital Inverter :

یخچال و فریزر ساید بای ساید دوو مدل پرایم، کارایی بیشتری و مصرف انرژی کمتری نسبت به کمپرسورهای سنتی ارائه می‌دهد و در عین حال سر و صدا کمتری دارد. همچنین شرکت انتخاب سرویس دوو ضمانت 124 ماهه تعویض کمپرسور برای یخچال و فریزرهایی که از این نوع موتور بهره می برند ارائه کرده است که کیفیت و کارایی این نسل از کمپرسور یخچال فریزر دوو را تضمین می کند.

سیستم سرمایش هوشمند Digital Cooling :

مدیریت دما به صورت اتوماتیک برای حفظ کیفیت مواد غذایی را در یخچال و فریزر ارائه می دهد که همواره سرمایش دقیق فراهم باشد و مواد غذایی در تازه ترین و ماندگار ترین حالت خود باقی بمانند.

سیستم سرمایش سه‌بعدی 3D Cooling :

در یخچال و فریزر ساید دوو با توزیع یکنواخت سرما در داخل یخچال، از تازه ماندن مواد غذایی در تمام نقاط و قسمت های مختلف یخچال اطمینان حاصل می کند و از یخ زدگی یا سرمایش بیش از حد یک طبقه در یخچال جلوگیری می‌کند.

فیلتر Fresh Max Plus :

و فیلتر جاذب اتیلن به حفظ تازگی و طراوت مواد غذایی کمک می‌کنند و از ترکیب بوی مواد غذایی یا شکل گرفتن بوی نامطبوع در یخچال وفریزر جلوگیری می کند و همچنین با تصفیه هوای داخل یخچال از عدم رشد باکتری و قارچ ها در یخچال اطمینان حاصل می کند.

محفظه Magic Cool Zone :

که مخصوص نگهداری مواد پروتئینی و سبزیجات تازه طراحی شده تا از فاسد شدن آنها جلوگیری کند و دمای این محفظه از یخچال به نحوی است که میتوانید گوشت، مرغ، ماهی و سبزیجات را به مدت طولانی تری به صورت تازه در آن نگهداری کنید.

یخساز فوق باریک Turbo Ice Maker :

امکان تهیه یخ به صورت اتوماتیک و سریع را در فریزر فراهم می کند و همچنین با فیلتر تصفیه آب یخچال و فریزر ساید دوو سری پرایم همیشه آب گوارا و یخ های شفاف در اختیار خواهید داشت. همچنین یخساز از طریق پنل روی درب فریزر قابلیت فعال و غیرفعالسازی دارد و همچنین قابلیت ارائه یخ به صورت قالبی و خرد را به انتخاب کاربر از روی پنل دارد.

سرمایش سریع در یخچال و انجماد :

سرمایش سریع در یخچال و انجماد سریع در فریزر برای سرعت بخشیدن به فرآیند خنک‌سازی و انجماد مواد غذایی که به تازگی وارد یخچال و فریزر شده است از امکانات کاربردی ساید بای ساید پرایم دوو است. برای مواقعی که مواد غذایی خریداری شده نیاز به خنک سازی سریع در یخچال و فریزر را دارند این محصول به سرعت عملیات خنک سازی و انجماد را انجام میدهد تا از حفظ تازگی آنها اطمینان حاصل کند.

ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی ها نیز دارای تکنولوژی ها جدید می باشند این تکنولوژی ها هم شامل موارد بسیاری می شود از جمله تکنولوژی هایی که در ماشین لباسشویی ها باعث پیشرفت آنها شده است سیستم موتور آنها می باشد که از تسمه ای به گیربکسی یا دایرکت درایو تغییر پیدا کرده اند این تکنولوژی باعث شده است که میزان لرزش و صدای این ماشین لباسشویی ها به شدت کاهش پیدا کنند از جمله تکنولوژی های جدید تر هم میتوان به موارد زیر اشاره کنیم.

هفت حرکت جادویی شستشو 7Mode:

 که قبل تر فقط در ماشین لباسشویی سری سنیور دوو دیده می شد در نسل های دیگر از ماشین لباسشویی دوو نیز تعبیه شده است که این فناوری به کاربر این امکان را می‌دهد تا شستشوی بهتری را تجربه کند. هر کدام از این حالت‌ها بهینه‌سازی شده‌اند تا بهترین نتیجه را برای انواع پارچه‌ها و لکه‌ها فراهم آورند.

سیستم هوشمند کاهش لرزش و صدا MEMS Sensor:

سیستم MEMS نیز در ماشین لباسشویی های جدید دوو وجود دارد که این سنسور پیشرفته با تجزیه و تحلیل و کنترل لرزش و صدا، تجربه‌ای آرام و مطمئن در حین شستشو را فراهم می‌کند.

صفحه نمایش با عملکرد لمسی:

این ویژگی باعث افزایش راحتی کاربری و دسترسی آسان به برنامه‌ها و تنظیمات مختلف ماشین لباسشویی شده و ظاهری مدرن به دستگاه می‌بخشد.

تکنولوژی حباب ساز Bubble Wash:

تکنولوژی حباب ساز در ماشین لباسشویی های دوو فناوری است که از آب و مواد شوینده به طور موثری برای ایجاد حباب‌های ریز استفاده می‌کند که به نفوذ بهتر مواد شوینده به الیاف کمک می‌کند و کیفیت شستشو در از بین بردن لکه ها را افزایش می‌دهد.

فناوری نانو سیلور و هیتر نسل جدید نیکل دیفیوژن:

فناوری نانو سیلور و هیتر نسل جدید نیکل دیفیوژن در این ماشین لباسشویی دوو به بهبود امکانات بهداشتی و از بین بردن میکروب‌ها و مواد آلرژی زا کمک می‌کنند و در همین حال، هیتر نسل جدید نیکل دیفیوژن دما را به شکل یکنواخت و کارآمدی تنظیم می‌کند.

فناوری شستشوی پاششی Clean Jet Shower:

با این فناوری ماشین لباسشویی دوو آب و مواد شوینده را به صورت پاششی بر روی لباس‌ها می‌پاشد که به توزیع بهتر مواد شوینده و آب کمک می‌کند و باعث شستشویی بهینه‌تر می‌شود.

2

 

امکان ادامه شستشو در صورت قطع برق در لباسشویی دوو، در صورتی که برق قطع شود، دستگاه می‌تواند فرآیند شستشو را از نقطه‌ای که قطع شده ادامه دهد، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد دوباره شروع کردن فرآیند نیست.محفظه شستشوی زمردی با کیفیت ماشین لباسشویی دوو این طراحی خاص برای محفظه شستشو به کاهش آسیب به الیاف لباس و افزایش کیفیت شستشو کمک می‌کند.

ماشین ظرفشویی های دوو

ماشین ظرفشویی های دوو نیز پیشرفت های زیادی داشته اند در این این ماشین ظرفشویی ها در دو سایز 13 نفره و 14 نفره عرضه می شوند، از جمله تکنولوژی های این ماشین ظرفشویی ها میتوان به شستشو با برنامه های quirk wash ، rinse hold  ، Delay start ، eco اشاره کرد و این دستگاه ها نیز دارای تکنولوژی آی او تی و هوشمند می باشند.

سخن آخر

در این مقاله به برخی از تکنولوژی های روز لوازم خانگی برقی پرداختیم اما در لوازم خانگی کوچک نیز ایران توانسته به تکنولوژی ها نوین دست پیدا کند البته توجه فرمایید در لوازم خانگی برخی برند ها ممکن است درجه های B و C داشته باشند بهتر است لوازم خانگی ها خود را از نمایندگی های معتبر خریداری فرمایید برای مثال میتوانید لوازم خانگی دوو را از نمایندگی لوازم خانگی دوو در تهران و لوازم خانگی اسنوا را از نمایندگی اسنوا در تهران خریداری فرمایید.

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار