| کد مطلب: ۱۱۳۵۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد

مدیر مجتمع پتاس خوروبیابانک خبر داد؛

گامی ارزشمند در خودکفایی تولید پتاس در ایران

مدیر مجتمع پتاس خوروبیابانک گفت: با صدور پروانه بهره‌برداری پلایای مهرجان با ذخیره بالغ بر ۳۵۰ میلیون تن ماده معدنی، گامی دیگر در جهت افزایش تولید پتاس برداشته شد.

گامی ارزشمند در خودکفایی تولید پتاس در ایران

به گزارش روابط عمومی مجتمع پتاس خوروبیابانک، سید حسین شهامی مدیر مجتمع پتاس خوروبیابانک توضیح داد: پروانه بهره‌برداری پلایای مهرجان با ظرفیتی بالغ بر ۳۰۰ میلیون متر مکعب شورابه و غلظت بیش از ۵ گرم پتاس در هر لیتر صادر شد.

وی افزود: این پروژه با هدف تامین شورابه مورد نیاز مجتمع پتاس خوروبیابانک جهت نیل به هدف ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار تن پتاس، در نظر گرفته شده است.

شهامی تاکید کرد: این طرح در زمان بهره برداری با اشتغال‌زایی مستقیم بیش از ۲۰ نفر، نیاز به سرمایه‌گذاری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی خواهد داشت.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی شامل حفر کانال استحصال شورابه، احداث ایستگاه پمپاژ، خطوط انتقال و سایر ملزومات خواهد بود.

مدیر مجتمع پتاس خوروبیابانک با بیان اینکه مطالعات مربوط به تهیه طرح بهره‌برداری از پلایای مهرجان توسط کارشناسان خبره، متعهد و توانمند مجتمع پتاس خوروبیابانک انجام شده، عنوان کرد: این پروژه می‌تواند به توسعه پایدار و بهره‌برداری بهینه از منابع معدنی کشور کمک شایانی کرده و به عنوان گامی موثر در دستیابی به خودکفایی کشور در تولید کود پتاسیم مورد نیاز تلقی شود.

وی تصریح کرد: پلایای مهرجان با وسعتی بالغ بر ۱۴۰۰ کیلومتر مربع و ذخیره قطعی بیش از ۳۵۰ میلیون تن ماده معدنی، یکی از بزرگترین پلایاهای کشور محسوب می‌شود.

شهامی گفت: ماده معدنی شورابه‌های این محدوده شامل پتاس، منیزیم، سدیم و سایر عناصر باارزش دیگر است که با صدور این پروانه، عملیات بهره‌برداری از آن به زودی وارد فاز عملیاتی می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به پتانسیل بالای این پلایا، انتظار می‌رود که بهره‌برداری از آن تاثیر مثبتی بر صنعت پتاس کشور داشته باشد و به خودکفایی در تامین این ماده شیمیایی کمک کند.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار