| کد مطلب: ۱۱۳۴۳۴۸
لینک کوتاه کپی شد

مدیر اجرایی طرح احیا تاکید کرد؛

ادارات کل صمت با تمام توان پیگیر راه‌اندازی معادن راکد خواهند بود

مدیر اجرایی طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن گفت: با توجه به اهمیت راه‌اندازی معادن راکد، ادارات صمت پیگیر این مساله خواهند بود و در استان کرمان نیز تعیین تکلیف محدوده‌های معدنی مزایده¬ای از اولویت‌های اصلی کارگروه طرح احیا تا پایان سال تعیین شده است.

ادارات کل صمت با تمام توان پیگیر راه‌اندازی معادن راکد خواهند بود

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی ایمپاسکو ، عباس جرجانی مدیر اجرایی طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس در کارگروه استانی کرمان گفت: با توجه به وجود بیش از ۱۸۰۰ محدوده مزایده‌ای در استان کرمان که بخش اعظم آن فلزی است نیاز داریم که استان هرچه سریع‌تر نسبت به بررسی این محدوده‌ها اقدام و محدوده‌هایی که دارای پتانسیل مناسب است را با اولویت بسته سرمایه گذاری واگذار کنند.

وی افزود: در این جلسه مزایای واگذاری از طریق بسته سرمایه گذاری برای اعضا تشریح شد. همچنین مقرر شد از توان شرکت‌های بزرگ مستقر در استان برای راه اندازی و احیای معادن کوچک استفاده شود.

جرجانی عنوان کرد: تعدادی از معادن به دلیل وجود معارضین محلی دچار رکود و تعطیلی شده‌اند که اقدامات لازم برای حل این مسائل به کار گرفته خواهد شد.

وی توضیح داد: با انجام پیگیری‌های لازم توسط استانداری و سازمان مدیریت استان، در خصوص برگشت 15 درصد حقوق دولتی محلی که معدن در آن واقع است انجام گیرد تا بعضی از زیرساخت‌های مورد نیاز ساکنین محل تامین شود.

مدیر اجرایی طرح احیا با بیان اینکه استان کرمان دارای پتانسیل بسیار مناسبی در خصوص کانی‌های فلزی است، تصریح کرد: متاسفانه تعدادی از معادن از چرخه فعالیت خارج شده‌اند که در این جلسه مقرر شد اداره کل صمت نسبت به بررسی علل تعطیلی این معادن اقدام و نتیجه را برای دفتر ارسال کنند.

وی تاکید کرد: طرح احیا  آمادگی دارد برای معادن با پتانسیل مناسب که نیاز به سرمایه گذار دارند، اقدامات لازم را انجام دهد.

جرجانی یادآور شد: بر اساس تصمیمات این جلسه،  واگذاری محدوده‌های موجود در لایه مزایده از طریق فرآیند مزایده با اولویت بسته‌های سرمایه گذاری سریعا انجام و همچنین در راستای شناسایی و عارضه یابی معادن از توان کارشناسی سازمان نظام مهندسی معدن استان استفاده خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به اهمیت راه اندازی معادن راکد، ادارات کل صمت با کلیه توان در این راستا پیگیر خواهند بود و با توجه به تاکید مقام عالی وزارت و معاون محترم معدن و فرآوری مواد وزارت متبوع و همچنین سند راهبردی، احیا، فعال سازی و توسعه معادن جزء اولویت‌های این دفتر  و اداره کل صمت استان است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار