| کد مطلب: ۱۱۳۴۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد

آخرین خبرها از هیمکو / پیشرفت پروژه احداث پایانه مکانیزه مواد فله معدنی در هرمزگان

شرکت مدیریت بین‌المللی همراه، جاده ریل دریا ( هیمکو ) پیشرفت پروژه ساخت بزرگترین اسکله بارگیری مواد فله معدنی به صورت مکانیزه در بندر شهید رجایی را در مردادماه ۱۴۰۳ بیش از ۱۱ درصد اعلام کرد.

 آخرین خبرها از هیمکو / پیشرفت پروژه احداث پایانه مکانیزه مواد فله معدنی در هرمزگان

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات،

▫️عملیات انجام شده:

مطالعات پروژه، مطالعان ریلی ، متریال هندلینگ ، دریایی و اسکله ، سیویل ،مطالعات و طراحی پایه، مطالعات ریسک، تحویل زمین، دیوارکشی‌ها، تکمیل عملیات خاک برداری و خاک‌ریزی‌ها، احداث جاده‌های دسترسی و بسترسازی‌ها، خرید خدمات آب و برق.

▫️عملیات در حال انجام:

آماده‌سازی محوطه استوک پایل‌ها، ساخت دایک استحصالی فاز و یک، خاکبرداری کریدور ریلی، احداث جاده و پل دسترسی به اسکله های موجود، برنامه ریزی آغاز ساخت اسکله ، روسازی بتنی.

▫️هدف گذاری کوتاه‌مدت:

راه اندازی بخش خشکی با رویکرد پیش بارگذاری.

یادآوری می‌شود با تحقق کامل طرح جامع فولاد در کشور، مواد معدنی و محصولات فولادی حجم بالایی را در بخش حمل‌ونقل به خود اختصاص می‌دهند. شرکت جاده ریل دریا (هیمکو) در جهت توسعه زیرساختهای لجستیک در این صنعت و به طور خاص، کاهش هزینه‌ها و ارتقاء سودآوری شرکتهای سهامدار خود فعالیت می‌کند.

قرارگیری این ترمینال مواد معدنی که دارای یارد ریلی است در مجاورت یکی از مهمترین مراکز جذب و تولید بار کشور یعنی بندر شهید رجایی، ضرورت و پتانسیل بالایی جهت توسعه ریلی هیمکو ایجاد می‌کند.

دسترسی ریلی و جاده‌ای به معادن بزرگ کشور، امکان استفاده از اسکله‌های موجود و بهره‌برداری زودهنگام از پایانه، قابلیت توسعه آتی طرح از جمله مزیت‌های اجرای این طرح به‌شمار می‌رود.

افزایش ظرفیت ریلی و بندری مواد فله معدنی در منطقه بندرعباس و امکان ساماندهی انبارهای مواد فله از روش سنتی به مکانیزه و حذف آلایندگی‌های موجود برای بهبود محیط زیست نیز از پیامدهای مثبت طرح پایانه مکانیزه حمل و نقل مواد معدنی هیمکو خواهد بود.

سهامداران این مجموعه را شرکت‌های: سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، تجلی توسعه معادن و فلزات، معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و سنگ آهن گهرزمین تشکیل می‌دهند.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار