| کد مطلب: ۱۱۳۳۷۱۸
لینک کوتاه کپی شد

افشاگری تند و باورنکردنی بیرانوند علیه پرسپولیس

علیرضا بیرانوند دروازه بان تراکتور با اظهاراتی تند و تکان‌دهنده علیه پرسپولیس فضای فوتبال ایران را تحت تأثیر قرار داده است.

افشاگری تند و باورنکردنی بیرانوند علیه پرسپولیس

به گزارش آرمان ملی آنلاین، روز گذشته و در حالی که فوتبال ایران مشغول پیگیری نتایج بازی‌های هفته اول لیگ برتر بود، فایل صورتی منتسب به علیرضا بیرانوند در رادیو جوان منتشر شد. در این ویس که به نظر بیرانوند آن را برای یکی از دوستانش ارسال کرده و رادیو جوان مستقلا انتشارش داده، بیرانوند جملاتی را به زبان می‌آورد که یک ادعای بسیار بسیار جنجالی علیه پرسپولیس محسوب می‌شود.

بیرانوند در این فایل صوتی تلاش می‌کند تا روایت خود را از وضعیت قراردادش با پرسپولیس و همچنین فسخ قرارداد ارائه دهد. بیرانوند در این فایل صوتی می‌گوید: بر اساس قوانین، باشگاه می‌توانست ۲۰ درصد آپشن در قرارداد بگنجاند که مربوط به رضایت سرمربی، حضور در تیم ملی و حضور در ۵۰ درصد مسابقات را شامل می‌شود، اما موضوع پاداش‌ها فرق می‌کند. پاداش، چیزی است که خارج از قرارداد پرداخت شده و چیزی حدود سه میلیارد به هر بازیکن بوده است. (نقل به مضمون)

بیرانوند سپس توضیح می‌دهد که این سه میلیارد شامل پرداختی‌هایی است که حامیان مالی باشگاه به بازیکنان داشتند و در قرارداد نیامده است. این برای اولین بار است که بازیکنی از پرسپولیس یا سایر تیم‌ها چنین ادعایی را به زبان می‌آورد و می‌گوید که بازیکنان یک تیم دریافتی خارج قرارداد داشته‌اند.بیرانوند می‌گوید که بخشی از این پرداختی‌ها از حساب باشگاه پرسپولیس بوده و پرسپولیس با استناد به همین موضوع آن را از قرارداد اصلی کسر کرده تا بتواند در کمیته تعیین وضعیت علیه او (بیرانوند) حکم بگیرد.

به عبارتی بیرانوند معتقد است که اسپانسرهای پرسپولیس به بازیکنان این تیم در قابل پاداش، ارقامی را پرداخت کرده‌اند و فقط بخشی  از آن حساب باشگاه انجام شده که باشگاه پرسپولیس آن بخش از مبلغ که از حساب خودش واریز شده را از قرارداد بازیکنان کسر کرده است.البته بیرانوند به نظر قصد افشاگری علیه پرسپولیس در قالب پرداختی خارج از قرارداد را نداشته و به نوعی تلاش می‌کند که فسخ یک طرفه خود را موجه نشان بدهد اما به هر حال همین موضوع نکته مهمی را هم ناخودآگاه افشا می‌کند.

البته بر اساس همین فایل صوتی به نظر می‌رسد که باشگاه پرسپولیس در زمینه فسخ علیرضا بیرانوند لایحه قابل قبولی را به فدراسیون ارائه داده و حتی خود بیرانوند در این فایل صوتی میگوید که تمام قرارداد و اپشن این فصل را دریافت کرده است.

به این ترتیب این فایل صوتی فوق جنجالی شاید تاثیری در روند پرونده فسخ نداشته باشد اما یک ادعای جنجالی را علیه پرسپولیس مبنی بر پرداختی خارج قرارداد مطرح می‌کند که البته شاید تنها محدود به پرسپولیس نباشد.

این مشروح کامل فایل صوتی علیرضا بیرانوند است:

سازمان لیگ گفته حق ندارید بیشتر از ۲۰ درصد آپشن بدهید. آپشن یک چیز جداست. گفته شده از قرارداد پایه ۲۰ درصد کنار بگذارید و حساب کتاب کنید و روی قراردادتان بگذارید. مثلا قرارداد یک نفر ۱۵ میلیارد است و فدراسیون گفته از این ۱۵ میلیارد می‌توانید ۲۰ درصد آپشن در قرارداد بیاورید.مثلا ۲۰ درصد ۱۵ میلیارد سه تومان می‌شود و از این سه تومان، سه آپشن می‌گذارند؛ برای مثال رضایت سرمربی یک میلیارد، ۵۰ درصد بازی‌ها یک میلیارد و دعوت به تیم ملی هم یک میلیارد. این را در قرارداد می‌گذارند و می‌شود آپشن.

حالا این آمده این پاداش‌ها را هم به آپشن ربط داده است. اصلا آپشن‌های من جدا بوده‌. من ۲۰ درصد پول آپشن‌هایم را گرفتم. یعنی برای آپشن پول جدا دادند و از قرارداد من کسر کردند. بعد به آنها بگو شما به جز آن ۳۰۰ میلیون که از قرارداد بیرانوند کسر کردید، آن سه میلیارد و خرده ای که طبیعت، حامی مالی پرسپولیس، به بازیکنان پاداش داده چی؟

آنها را هم کسر می‌کردید. آنها هم اگر جزو قرارداد بیاید که از ۲۰ درصد رد می‌کند. چرا آن سه میلیارد و خرده‌ای که طبیعت برای بردها به حساب بازیکنان ریخته، به ۲۰ درصد آپشن‌ها اضافه نکردید؟این خلاف قانون است.اگر می‌خواستی این کار را کنی باید این پاداش‌ها را هم اضافه می‌کردی. چرا فقط ۳۰۰ تومان حساب کردی؟ چون پول کمی به من دادند و پول نداشتند، آمدند ۳۰۰ میلیونی که خودشان از باشگاه ریخته بودند، از قرارداد کسر کردند اما سه میلیارد و خرده‌ای که برای همه تیم در پنج بازی ریخته‌اند را نه.

 

 

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار