| کد مطلب: ۱۱۳۴۰۳۰
لینک کوتاه کپی شد

آیا استفاده از آسانسور در اسباب کشی ممنوع است؟

امروزه اغلب مجتمع ها و آپارتمان های مسکونی چند طبقه دارای آسانسور هستند. آسانسورهای مورد استفاده در این مجتمع ها به طور معمول جهت انتقال افراد از طبقه‌ ای به طبقه دیگر اختصاص دارند.

آیا استفاده از آسانسور در اسباب کشی ممنوع است؟

 اما از سوی دیگر برخی افراد که قصد اسباب کشی به این ساختمان ها را دارند برایشان این سوال مطرح می شود که آیا می توان از آسانسور در اسباب کشی استفاده کرد یا خیر؟ در این مقاله قصد داریم به بررسی قانون اسباب کشی با آسانسور پرداخته و به سوال فوق پاسخ دهیم.

استفاده از آسانسور در اسباب کشی مجاز است یا خیر؟

بهتر است بدانید که آپارتمان ها و ساختمان های مسکونی از آسانسورهای متفاوتی برخوردار هستند. بر همین اساس باید به این نکته توجه داشته باشید که ساختمان مورد نظر شما دارای چه نوع آسانسورهایی است. در واقع آسانسورها به دو نوع حمل بار و نفربر تقسیم بندی می شوند. چنانچه آپارتمان مورد نظر دارای آسانسور حمل بار باشد می توان با توجه به ظرفیت بار آن، اسباب و اثاثیه را به طبقات بالاتر انتقال داد. اما اغلب ساختمان ها فاقد آسانسور حمل بار بوده و آسانسور مورد استفاده در آنها تنها برای حمل افراد طراحی شده است. با توجه به قانون، افراد اجازه حمل بار و اثاثیه منزل را توسط آسانسورهای معمولی و نفربر نخواهند داشت. برای یافتن بهترین سرویس کار آسانسور در تهران می توانید به وب سایت ما مراجعه کنید.

حمل لباسشویی و یخچال با آسانسور

بر اساس قانون اسباب کشی با آسانسور حمل کلیه لوازم و اثاثیه منزل توسط آسانسورهای معمولی و نفربر ممنوع است. این ممنوعیت بدین معنا است که افراد بایستی لوازم و اثاثیه منزل خود را به وسیله راه پله به دیگر طبقات انتقال دهند. قانون فوق شامل کلیه لوازم منزل مانند لباسشویی، یخچال، کمد و دیگر وسایل سنگین نیز است.

بررسی قانون اسباب کشی با آسانسور

به طور کلی قانونی برای اسباب کشی با آسانسور در نظر گرفته شده که در صورت عدم رعایت آن، مشکلات بسیاری برای افراد خاطی به وجود می آید. این قانون در ماده ۵۶ قانون آسانسور آمده است و تحت عنوان ماده ۵۶ قانون تملک آپارتمان ها از آن یاد می شود. طبق قانون فوق اسباب کشی با آسانسور و همچنین حمل نخاله های اضافی از تعمیرات ساختمانی و مصالح ساختمانی توسط آسانسور ممنوع است. بر اساس این قانون چنانچه افراد اقدام به اسباب کشی با آسانسور کنند مدیر ساختمان یا سرایدار موظف به جلوگیری از انجام این کار بوده و بایستی با افراد خاطی برخورد نمایند. بر اساس قانون فوق می توان دریافت که اسباب کشی با آسانسور از لحاظ قانونی ممنوع بوده و عدم رعایت آن تخلف به شمار می آید. در صورت خرابی آسانسور می توانید از خدمات وبسایت ما برای یافتن بهترین تعمیرکار آسانسور بهره مند شوید.

علت ممنوعیت اسباب کشی با آسانسور

در برخی موارد پیش آمده است که افراد با وجود مطلع بودن از قانون اسباب کشی با آسانسور نسبت به رعایت آن بی‌اعتنا بوده و اقدام به حمل بار با استفاده از آسانسور نفربر می‌نمایند. سوال این افراد این است که چرا قانون چنین محدودیتی در استفاده از آسانسور اعمال کرده است؟ در ادامه به بررسی دلایل این امر می پردازیم.

کاربری آسانسور: طراحی آسانسورهای نفربر به صورتی است که می توانند تنها افراد را به دیگر طبقات انتقال دهند. آسانسورهای فوق حتی برای حمل انسان نیز دارای ظرفیت محدودی هستند. بر این اساس چنانچه افراد بیشتری درون آسانسور بروند ممکن است باعث آسیب به آن شوند. با توجه به این امر نمی توان اسباب و اثاثیه که اغلب دارای وزن سنگینی هستند را توسط آسانسورهای معمولی حمل کرد.

طراحی بخش داخلی آسانسور: بخش داخلی آسانسور به گونه طراحی شده تا افراد بتوانند توسط آن جابجا شوند بدون آنکه دچار آسیب شود. بر این اساس چنانچه لوازم منزل داخل آسانسور قرار گیرد احتمال آسیب و شکستگی بخش های داخلی آن وجود دارد.

تجهیزات و اجزای آسانسور: اجزای مختلف آسانسورهای نفربر مانند کابل ها، موتور، ریل ها، تابلوها، سیم ها و دیگر قطعات آن در مقایسه با اجزای آسانسورهای حمل بار تفاوت داشته و آسیب پذیرتر هستند.

سایز درب آسانسور: آسانسورهای نفربر معمولاً دارای درب در اندازه های استاندارد و کوچکی هستند، بر این اساس چنانچه قصد ورود اثاثیه را به آن داشته باشید ممکن است به درب آسانسور فشار وارد شده و در مواردی نیز امکان عبور لوازم به داخل آسانسور وجود ندارد.

صدمه پذیری قطعات: آسانسورهای نفربر بسیار حساس و آسیب پذیر بوده و چنانچه فشار بیش از حد به آنها وارد گردد و لوازم سنگین در آنها جای داده شود ممکن است به قطعات الکترونیکی و مکانیکی آنها آسیب وارد شود. بدین ترتیب هزینه بسیاری جهت تعویض یا تعمیر آسانسور بایستی پرداخت شود. برای اطلاع از لیست قیمت سرویس و نگهداری آسانسور می توانید به وب سایت ما مراجعه نمایید.

سخن پایانی

بر اساس مطالب ذکر شده دریافتیم که طبق قانون اسباب کشی با آسانسور، استفاده از آسانسور در اسباب کشی مجاز نبوده و تنها بایستی از آسانسورهای مخصوص حمل بار برای این امر کمک گرفت. این امر به خصوص برای حمل لوازم سنگینی مانند یخچال، کمد و ماشین لباسشویی صدق می کند که ممکن است آسیب های زیادی را به آسانسور وارد نماید.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار