| کد مطلب: ۱۱۳۴۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد

توزیع گوشت دولتی آغاز شد/ قیمت

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار گفت: با ترمیم تولید و در کنار آن استمرار واردات گوشت گرم و منجمد گوسفندی و برنامه‌ریزی های صورت گرفته تا پایان سال به آن نقطه تعادلی مورد نظر در بازار می‌رسیم.

توزیع گوشت دولتی آغاز شد/ قیمت

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ واردات گوشت قرمز مشمول ارز ترجیحی و به منظور  جبران کمبود تولید در این محصول در کشور انجام می شود.

کمبود تولید گوشت قرمز در کشور حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد است که با در نظر گرفتن مصرف۸۵۰ تا ۹۰۰ هزار تنی این محصول در کشور  سالانه نیازمند به واردات ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تن گوشت قرمز هستیم.

پیمان پاک قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار با بیان اینکه واردات گوشت قرمز پایان سال ادامه دارد اظهار داشت: سالانه ۱۷۰ هزار تن گوشت منجمد و گرم وارد کشور می شود که این امر با توجه به نیاز بازار تا پایان سال ادامه دارد.

وی افزود: با ترمیم تولید و در کنار آن استمرار واردات گوشت گرم و منجمد گوسفندی و برنامه‌ریزی های صورت گرفته تا پایان سال به آن نقطه تعادلی مورد نظر در بازار می‌رسیم.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور تجارت و تنظیم بازار ادامه داد:گوشت گوسفند در بازار با حدود ۵۰ هزار تومان کاهش به ۶۲۰ کاهش یافته است، اما قیمتی که معاونت دام به عنوان قیمت تعادلی محاسبه و اعلام کرده تقریباً حدود ۷۰ -۸۰ هزار تومان زیر این قیمت است که برای رسیدن به این قیمت برنامه ریزی شده است.

وی تصریح کرد: در فروشگاه‌های زنجیره‌ای هم این گوشت گوساله منجمد وارداتی با قیمت حدود ۳۱۵ هزار تومان عرضه می‌شود.

 

 

منبع : تسنیم

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار