| کد مطلب: ۱۱۳۳۱۲۲
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید مطرح کرد؛

اختصاص بیش از ۶۰ درصد تسهیلات اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید به فارغ‌التحصیلان

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید از اختصاص بیش از ۶۰ درصد تسهیلات اشتغالزایی این صندوق به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی خبرداد.

اختصاص بیش از ۶۰ درصد تسهیلات اشتغالزایی صندوق کارآفرینی امید به فارغ‌التحصیلان

آرمان ملی آنلاین - “دوساله درسم تمام شده ولی کار پیدا نمیکنم”این صحبت یک جوان فارغ التحصیل رشته روانشناسی است که از نبود کار گلایه می‌کند و این گلایه فقط مربوط به این جوان نمی‌شود و هزاران جوان فارغ التحصیل دانشگاهی هستند که همانند این جوان از دانشگاه فارغ التحصیل شدند و از نبود کار گلایه می‌کنند. بر اساس آخرین آمار مرکز آمار کشور در زمستان ۱۴۰۲ سهم جمعیت بیکار فارغ التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران ۳۹ درصد بوده است.

به گفته محمود کریمی بیرانوند معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم ۲۵ درصد از تعهد اشتغال ایجادی در سال جاری یعنی ۲۴۵ هزار شغل جدید در سال ۱۴۰۳ را به حوزه فارغ التحصیلان اختصاص داده است.

و این موضوع نشان دهنده اهمیت اشتغال فارغ التحصیلان است که بالاترین نرخ بیکاری در میان اقشار مختلف مردم را دارند.

ایجاد اشتغال نیاز به حمایت مالی دارد و به همین منظور تسهیلات اشتغال در کشور پرداخت می‌شود.

هادی آقابابایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در سال ۱۴۰۳ با توجه به اینکه در حوزه کارگری تقریبا اشتغال و سطح بیکاری به یه سطح نرمالی رسیده و مشکل عمده، بیکاری فارغ التحصیلان است، تمرکز حمایتی صندوق کارآفرینی امید به حمایت از فارغ التحصیلان قرار گرفته است.

وی گفت: امسال بیش از ۶۰ درصد تسهیلات پرداختی در حوزه کارآفرینان فارغ التحصیل دانشگاهی است و این کار از محل تفاهم‌هایی که با دستگاه‌های اجرایی به دستگاه تخصصی انجام می‌شود و همچنین منابع صندوق در اختیار این عزیزان قرار خواهیم داد.

آقابابایی گفت: سعی می‌کنیم که از طرح‌های نو، ایده‌های جدید و طرح‌های کسب و کاری که فارغ التحصیلان مدیریت و برنامه ریزی کردند حمایت کنیم.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: امیدواریم در پایان سال سهم بیکاری فارغ التحصیلان در کشور کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه برنامه داریم امسال در حوزه اشتغال ۳۰ همت تسهیلات پرداخت کنیم گفت: از این میزان بیش از ۶۰ درصد به فارغ التحصیل دانشگاهی اختصاص داده خواهد شد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار