| کد مطلب: ۱۱۳۴۶۳۷
لینک کوتاه کپی شد

کارشناس داوری: پنالتی اول استقلال را نمی‌توانم قطعی بگویم پنالتی بود

حیدر سلیمانی، کارشناس داوری فوتبال کشورمان از پخش نشدن تصاویر آهسته برخی از صحنه‌های بازی استقلال و ملوان انزلی انتقاد کرد.

کارشناس داوری: پنالتی اول استقلال را نمی‌توانم قطعی بگویم پنالتی بود

به گزارش آرمان ملی آنلاین، حیدر سلیمانی درباره قضاوت کوپال ناظمی در دیدار استقلال و ملوان انزلی در هفته دوم لیگ برتر گفت: چیزی که در هفته دوم اتفاق افتاد، دوگانگی قضاوت داوران در بیرون و داخل محوطه جریمه است. خطاهای بیرون از محوطه جریمه توسط داوران با اشتباه همراه بوده اما درون محوطه جریمه متکی به سیستم VAR است.

وی افزود: در بازی استقلال و ملوان، دو پنالتی داشتیم. پنالتی اول اصلا از روی تصاویر تلویزیونی شفاف و واضح نشان داده نشد. داوران اتاق VAR نیز از همین تصاویر نگاه کرده‌اند. کوپال ناظمی خودش صحنه را دید و اعلام پنالتی کرد ولی من نمی‌توانم قطعی بگویم پنالتی بوده است.

کارشناس داوری فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: در صحنه دوم، پنالتی مشخص بود و مدافع ملوان مدافع استقلال را گرفت و داور به درستی پنالتی اعلام کرد. ناظمی در ادامه منتظر VAR شد و تصمیمش مورد تأیید قرار گرفت.

سلیمانی تصریح کرد: صحنه آهسته خطاهایی که درون محوطه جریمه اتفاق می‌افتد، از تلویزیون نشان داده نمی‌شود و این موضوع کار را سخت می‌کند. بینندگان سرگردان هستند که پنالتی بوده یا نه. داوران اتاق VAR نیز همین شرایط را دارند. تعداد دوربین‌ها باید بیشتر شود و حداقل به ۱۲ دوربین برسد تا داوران نظر قطعی بدهند و صحنه‌ها برای طرفداران فوتبال شفاف‌سازی شود.

وی گفت: یکی دو اشتباه از سوی داور در میانه میدان داشتیم. یک صحنه باید پرتاب اوت به سود ملوان اعلام می‌شد که داور و کمک داور به سود استقلال گرفتند. صحنه‌های پشت محوطه جریمه نباید برای داوران کم اهمیت باشد چون ممکن است در جریان بازی تأثیر بگذارد.

 

منبع : تسنیم

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار