| کد مطلب: ۱۱۲۷۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل بیمه دی:

تحول دیجیتال در بیمه دی با سرعت و اقتدار ادامه دارد

مدیرعامل بیمه دی، از روند چشمگیر تحول دیجیتال در این شرکت بیمه‌ای پرده برداشت و با تاکید بر اینکه حوزه سلامت یکی از پیچیده‌ترین و پرچالش‌ترین زمینه‌های تحول دیجیتال است، گفت: گام‌های ارزشمندی در حوزه الکترونیکی کردن خدمات بیمه دی برداشته شده است و برنامه‌هایی برای بهبود زیرساخت‌ها و ارتقاء خدمات آنلاین خصوصا در حوزه درمان این شرکت در دست اجراست.

تحول دیجیتال در بیمه دی با سرعت و اقتدار ادامه دارد

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی شرکت بیمه دی ، طاهر موهبتی درباره طرح تحول دیجیتال در این شرکت بیمه‌ای و روند رو به رشد آن اظهار داشت: بحث دیجیتال و تحول و الکترونیکی کردن منبعث از کلان کشور است. طی چند سال گذشته در چند برنامه توسعه تکلیف بر انجام این کار شده است. شاید قوی‌ترین حکم در سال ۱۳۸۶ در قانون مدیریت خدمات کشوری صادر شد که ظرف سه سال باید این اتفاقات بیفتد. با این حال، چندین سه سال از آن سال گذشته و دولت الکترونیک به طور کامل محقق نشده‌اند.

موهبتی با تاکید بر اینکه بیمه‌ها نیز جزئی از حاکمیت تعریف می‌شوند، افزود: تردید نکنید که بدون زیرساخت‌های اصلی که بر عهده حاکمیت است نه دست، کار به صورت جدی پیش نمی‌رود. خوشبختانه در بیمه دی، به دلیل اینکه پورتفوی اصلی ما درمان است، گام‌های ارزشمندی برداشته شده است. حوزه آی تی در سلامت بسیار سخت‌تر از بانکداری است و این به دلیل تعدد و تکثر قواعد بیمه‌گری و تنوع رفتارها و مراجعات است.

مدیرعامل بیمه دی با اشاره به آمار ۸۰۰ میلیون مراجعه به مراکز درمانی در سال ۱۳۹۷ گفت: امروز احتمال دارد این میزان به بیش از یک میلیارد بار مراجعه رسیده باشد، پس معلوم می‌شود که حوزه بسیار سنگینی است. ما در صدور بیمه‌نامه آنلاین تقریباً داریم گام‌های آخر را برمی‌داریم.

وی اضافه کرد: در حوزه رسیدگی به اسناد به صورت آفلاین، کار دشواری نیست، اما هدف‌گذاری ما این است که بتوانیم این کار را به صورت آنلاین پیش ببریم. پیش‌بینی می‌کنیم که اگر مشکلی پیش نیاید و زیرساخت‌های مورد نیاز فراهم شود و در حوزه رگولاتوری به مشکل نخوریم، شاید ظرف یک سال آینده بتوانیم ارزیابی اسناد را به صورت صددرصد انجام دهیم.

موهبتی ادامه داد: بر این اساس، فرد از زمان صدور بیمه‌نامه،رسیدگی اسناد تا پذیرش تعهد یعنی پرداخت به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که کار بسیار ارزشمندی است. علاوه بر این، سامانه هائی مثل دی‌دار که کار ما را راحت می‌کند و با مخاطب و مردم رابطه دو طرفه دارد، نیز رونمایی شده‌اند. حتی اکنون بارگذاری الکترونیکی داریم که اسناد را می‌توانید در آنجا اسکن و بارگذاری کنید.

عضو هیئت مدیره بیمه دی با تاکید بر اینکه هرگز کاغذ به صورت صددرصدی با آنلاین شدن خدمات حذف نخواهد شد، تصریح کرد: وقتی اینترنت کند می‌شود یا برق می‌رود، نمی‌توانم بیمار را در ورودی بیمارستان معطل بگذارم که تا سیستم راه‌اندازی شود. این امر در ترکیه و کره جنوبی نیز مشاهده می‌شودکه علیرغم موفقیت های چشمگیر که کاغذ به شدت کاهش یافته اما حذف نشده است.

مدیرعامل بیمه دی در پایان اظهار امیدواری کرد که طرح تحول دیجیتال با سرعت و همراهی بیشتری از طرف مسئولان امر در صنعت بیمه کشور به انجام برسد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار