| کد مطلب: ۱۱۲۶۳۰۶
لینک کوتاه کپی شد

بهره برداری از مجتمع پرتودهی «شرکت تعاونی کیمیا کشت ایساتیس یزد» با تسهیلات بانک توسعه تعاون

سومین مجتمع پرتودهی مجهز به سامانه خودحفاظ گاما در کشور با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در شهر تفت استان یزد به بهره برداری رسید.

بهره برداری از مجتمع پرتودهی «شرکت تعاونی کیمیا کشت ایساتیس یزد» با تسهیلات بانک توسعه تعاون

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب بانک توسعه تعاون استان یزد، مجتمع پرتودهی مجهز به سامانه خودحفاظ گاما با حضور محمد اسلامی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران،‌ جمعی از مدیران و متخصصان صنعت هسته‌ای، استاندار، مسوولان استانی و نیز متخصصان بخش تعاون و خصوصی به عنوان یکی از گام‌های اساسی دولت سیزدهم در تولید تجهیزات پرتودهی محصولات کشاورزی به بهره‌برداری رسید.

مهدی یاسایی،سرپرست مدیریت شعب بانک توسعه تعاون استان یزد بااشاره به نقش بانک توسعه تعاون در رونق تولید و توسعه اشتغال گفت: بانک توسعه تعاون در راستای فعالیت ها و اهداف توسعه ای خود،با ارائه بسته های حمایتی و تسهیلاتی متنوع، همواره در کنار کارآفرینان و صنعت استان بوده و برای این شرکت تعاونی بزرگ پرتودهی نیز مبلغی بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات حمایتی پرداخت کرده است.

وی تعامل و همراهی بانک توسعه تعاون با تعاونی ها، صنعتگران و کارآفرینان استان را از افتخارات بانک توسعه تعاون دانست و اعلام کرد: بخش تعاونی استان یزد بسیار فعال و توانمند است و اقدامات اثرگذار تعاونی های استان، سبب شده تا این استان از استان های خوشنام و برتر در حوزه صنعت، معدن و گردشگری باشد.

محمد اسلامی،رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در مراسم افتتاحیه مجتمع بزرگ پرتودهی در استان یزد، با بیان اینکه این مجتمع با سرمایه گذاری بخش تعاون راه اندازی شده است،گفت: این سامانه قادر است با پرتودهی محصولات فله‌ای نظیر غلات و حبوبات به گندزدایی، کنترل جوانه‌زنی و کاهش آفات انباری محصولات اقدام کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران بیان کرد:این مرکز خصوصی علاوه برارائه خدمات روزانه ومتداول به بخش کشاورزی،قادربه پشتیبانی از فعالیت‌های تحقیقاتی و فناورانه در استان یزد است.

آسیه خلیفه زاده،مدیرعامل شرکت تعاونی کیمیا کشت ایساتیس که این مجموعه بزرگ پرتودهی را در قالب شرکت تعاونی راه اندازی کرده است با تقدیر از همراهی و همکاری بانک توسعه تعاون افزود: کمک هاوتعامل خوب بانک توسعه تعاون،راهگشای مسیر ما بود تا بتوانیم همسو با برنامه های دولت سیزدهم در حوزه پرتودهی محصولات کشاورزی، قدم های محکمی برداریم.

سرپرست مدیریت شعب بانک توسعه تعاون استان یزد، مشارکت و همراهی بانک توسعه تعاون در این پروژه و کمک به تعاونی ها را از اهداف و رسالت های اجتماعی این بانک دانست و خاطرنشان کرد: مجتمع پرتودهی مجهز به سامانه خودحفاظ گاما سالانه حداکثر می‌تواند ۲۰هزار تن محصول را مورد پرتودهی قرار دهد که با توسعه چنین مراکزی، هزینه‌های بخش بهداشت و درمان به شدت کاهش می‌یابد.

آفت‌زدایی و جلوگیری از آفت‌پذیری محصولات کشاورزی در کنار افزایش ماندگاری محصولات، یکی از اقدامات بزرگ و راهبردی دولت سیزدهم و سازمان انرژی اتمی ایران با استفاده از فناوری پرتودهی است.بانک توسعه تعاون با پرداخت تسهیلات حمایتی به این شرکت تعاونی، این هدف مهم را نشانه گرفته است.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار