| کد مطلب: ۱۰۷۸۸۲۲
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل فولاد خوزستان در نشست خبری نمایشگاه ایران متافو مطرح کرد؛

ظرفیت تولید 2 میلیون تن آهن اسفنجی در پروژه زمزم 3

مدیرعامل فولاد خوزستان گفت : پروژه زمزم 3 تبدیل به یک سوپر مگا مدول شده و ظرفیت تولید تا ۲میلیون تن آهن اسفنجی را خواهد داشت.

ظرفیت تولید 2 میلیون تن آهن اسفنجی در پروژه زمزم 3

آرمان ملی آنلاین - امین ابراهیمی مدیرعامل فولاد خوزستان روز شنبه در نشست خبری نمایشگاه ایران متافو اظهار داشت : فولاد خوزستان دومین تولید کننده فولاد کشور است و از کل بازار حدود ۱۰درصد از تولید کشور را به عهده دارد.

 وی گفت : هم اکنون ظرفیت تولید در فولاد خوزستان ۴ میلیون تن است که با راه اندازی فولاد شادگان این ظرفیت به ۶ میلیون تن افزایش پیدا می‌کند.

 ابراهمی ادامه داد : درحال حاضر فاز اول فولاد شادگان که تولید ۸۰۰ هزار تن است آغاز شده و امیدوارم تا دی ماه امسال اولین ذوب در این واحد صورت پذیرد.در گام بعدی نیز این ظرفیت به ۲ میلیون خواهد رسید تا در سبد صادراتی ما برای سال آینده قرار گیرد.

ابراهیمی افزود: با توجه به برنامه توسعه ای که برای گام چهارم توسعه فولاد خوزستان در نظر گرفته شده، قرار است در سال ۱۴۱۰ به ظرفیت ۱۳.۶ میلیون تنی یا به عبارتی به سهم ۲۵درصدی بازار برسیم. در واقع در گام چهارم توسعه قرار است به ظرفیت ۶میلیون تن تا ۱۴۰۴برسیم و بعد از آن تا ۱۴۱۰هم به ظرفیت ۱۳.۶ میلیون تن برسیم.

پروژه زمزم ۳ ظرفیت تولید تا ۲ میلیون تن آهن اسفنجی را خواهد داشت

وی در ادامه  خاطر نشان کرد: گام چهارم توسعه با ۳۲۵ پروژه توسعه ای به ارزش ۴۰همت تعریف شده است و مهمترین پروژه ای که در گام چهارم توسعه تعریف شده پروژه زمزم ۳است که یک ابرپروژه در سطح خود است.

مدیرعامل فولاد خوزستان همچنین گفت: با توجه به تغییراتی که در تکنولوژی و در المان های پروژه توسط دانش بنیان ها انجام شده، این پروژه تبدیل به یک سوپر مگا مدول شده و ظرفیت تولید تا ۲میلیون تن آهن اسفنجی را خواهد داشت.  

بحث انرژی ابرچالش صنعت فولاد است

وی افزود:  این پروژه با یک سرمایه گذاری نزدیک به ۱۵۰ میلیون یورو و در زمینی حدود ۲۱ هکتار ایجاد شده که در نوع خود منحصر بفرد است.   

ابراهیمی  در ادامه این نشست خبری  گفت : موضوع  انرژی ابرچالش صنعت فولاد محسوب می شود و بحث نیروگاه خورشیدی در اولویت فولاد خوزستان است.

مدیرعامل فولاد خوزستان با بیان اینکه«زمزم ۳» دی ماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید ، افزود :  مهمترین چالش پروژه زمزم۳ زمین این پروژه است که به دلیل قرارگیری در محل شرکت، فشردگی خاصی دارد.

 وی تاکید کرد : در شرایطی که امروز صنایع فولاد در جهان تحت تاثیر مشکلات جهانی مانند جنگ اوکراین قرار گرفته، تعریف و تکمیل چنین پروژه ای کار بزرگی است.

این گزارش می افزاید ، بیستمین نمایشگاه بین المللی متالورژی با حضور شرکت های مختلف داخلی و بین المللی از تاریخ ۳ لغایت۶ آذرماه ۱۴۰۲ در محل برگزاری نمایشگاهای بین المللی تهران در حال برگزاری است.

 

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار