| کد مطلب: ۱۰۷۸۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد

معاون طرح و توسعه شرکت فولاد خوزستان در نشست خبری نمایشگاه ایران متافو مطرح کرد ؛

تکنولوژی‌های نوین در پروژه زمزم ۳ جایگزین تجهیزات قدیمی شود

معاون طرح و توسعه شرکت فولاد خوزستان گفت : پروژه زمزم ۳ جایگزینی نوین، در تکنولوژی های قدیمی شرکت فولاد خوزستان است .

تکنولوژی‌های نوین در پروژه زمزم ۳ جایگزین تجهیزات قدیمی شود

آرمان ملی آنلاین - میثم شهنیانی در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه روز جمعه ۳ آذر با حضور جمع اصحاب رسانه در راستای اجرای طرح توسعه ای خصوصا زمزم ۳ اظهار داشت: برنامه چهارم توسعه شرکت فولاد خوزستان احداث کوره احیایی مگامدول آهن با ظرفیت۱٫۷۶۰میلیون تن و افزایش حدود ۲ میلیون تن در قالب طرح زمزم ۳ به بهره برداری می رسد.

 وی بیان داشت: پروژه زمزم ۳ در واقع جایگزینی نوین در تکنولوژی های قدیمی شرکت فولاد خوزستان است. در چند سال اخیر با توجه به تشدید شرایط تحریم و همچنین شرایط کرونایی در سنوات اخیر به معنای واقعی توانسته ایم توسعه را در شرکت فولاد خوزستان به ثبت برسانیم در سبد پرتفوی شرکت فولاد خوزستان حدود ۳۴۰ پروژه وجود دارد که ۱۸۰ مورد در حال حاضر فعال و در حال اجراست.

شهنیانی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر یکی از چالش های مهم تولید در شرکتها و صنایع بزرگ خصوصا فولادی ها محدودیت حامل های انرژی مصرف انرژی بوده است که در پروژه زمزم ۳ اصلاحی را داشتیم و حدوده یکماه پیش این پروژه استارت خورده است.

وی در خصوص برنامه چهارم توسعه شرکت فولاد خوزستان درقالب طرح زمزم۳ عنوان کرد: احداث پروژه کوره شماره ۷ با هدف نوسازی کوره ها را داریم که در مرحله برگزاری مناقصه و واگذاری به پیمانکار می باشد.

معاون طرح و توسعه فولاد خوزستان با اشاره به کمبود و محدودیت انرژی بیان داشت: کمبود برق کشور در فصل گرم به دلیل مصرف بالا و کمبود گاز در زمستان در نتیجه افت شدید تولید، احداث نیروگاه تخصصی و تامین نیروی برق پایدار توسط وزارت صمت و ایمیدرو، پروژه تولید ۱۰ هزار مگاواتی توسط صنایع را ابلاغ داشتند که شرکت فولاد خوزستان نیروگاه ۵۲۰ مگاواتی سیکل ترکیبی در قالب طرح زمزم ۳ با امکان توسعه ۱۰۰۰  مگاوات برق را در دستور کار خود قرار داد و طی برنامه ریزی بعمل آمده حدود یک سال و نیم آینده اولین فاز این پروژه به بهره برداری می رسد.

وی در ادامه افزود: دو نیروگاه دیگر با ظرفیت حدود ۴۰۰ کیلووات و نیروگاه سوم با تکنولوژی سولاریمی که مجموعا سه نیروگاه را شرکت فولاد خوزستان در دست مطالعه و بررسی و اجرا دارد.

برنامه ریزی های انجام شده در فاز چهارم توسعه

 دکتر شهنیانی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده در فاز چهارم توسعه، افزایش ۲٫۳ میلیون تن ظرفیت، که حدود ۴۰ همت و مهترین آن در قالب طرح های زیست محیطی کشور که در مقایسه با طرح های زیست محیطی کل کشور، شرکت فولاد خوزستان پیشرو است و مهترین دغدغه و اهمیت را در این خصوص داشته است.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته پروژه توسعه ای خوبی به این معنی که در حال حاضر شاهد هستیم نداشتیم و به طور میانگین ۱۰ تا ۱۱ درصد انحراف از برنامه داشتند و حدود ۱۴۰ نیروی اجرایی توسعه‌ای داشتیم. ولی اکنون حدود ۴ الی ۵ هزار نیروی توسعه‌ای در قالب شرکت‌های پیمانکاری در حال کار هستند که با انحراف ۱/۶ درصد می‌باشد و تقریباً با توجه به شرایط تحریم‌های ظالمانه و کمبود نقدینگی که گریبان‌گیر شرکت‌های فولادی است و هزینه حامل‌های انرژی که چندین برابر می‌شود باید به جرات گفت ۱/۶ درصد انحراف یک رکورد بسیار خوب و قابل اتکا است.

زمزم ۳ که اکنون اجرا می‌شود تحت لیسانس میدرکس است

معاون طرح و توسعه شرکت فولاد خوزستان با بیان اینکه طرح زمزم ۳ در یک واحد قدیمی و منسوخ شده ایجاد شده که مصرف انرژی بسیار بالایی داشته و کیفیت آهن اسفنجی آن بسیار پایین بود گفت: زمزم ۳ که اکنون اجرا می‌شود تحت لیسانس میدرکس است که با مصرف انرژی بهتر و درجه فلزی ۹۳ درصد و کربن ۲/۲ درصد تولید خواهد داشت.

وی بزرگترین دغدغه شرکت فولاد خوزستان را کمبود نقدینگی ناشی از تحریم ها و افزایش حامل های انرژی را عنوان کرد و گفت:  شرکت خوزستان اولین برنامه خود را از سال ۶۷ حدودا با ظرفیت ۱٫۵ میلیون تن ظرفیت آغاز بکار کرده است و اکنون به ظرفیت تولید سه میلیون ۶۰۰ هزار تن تولید محصولات رسیده است و در برنامه چهارم فعلی بیش از ۲۰۰ شرکت دانش بینان در قالب طرح زمزم۳ با شرکت فولاد خوزستان در حال مذاکره و انعقاد قرارداد می باشند.

این گزارش می افزاید ، لازم به ذکر است بیستمین نمایشگاه بین المللی متالورژی با حضور شرکتهای مختلف داخلی و بین المللی از تاریخ ۳ لغایت۶ آذرماه ۱۴۰۲ در محل برگزاری نمایشگاهای بین المللی تهران برگزار می باشد. 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار