| کد مطلب: ۱۰۶۳۴۰۲
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی مطرح کرد؛

معرفی نخبگان صنعتی در اولین رویداد ملی صنعت‌گران سرآمد

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به شناسایی و معرفی صنعت‌گران سرآمد ، گفت : هدف سازمان مطرح کردن نخبگانی است که با امکانات کم و دست خالی به جایی رسیده‌اند.

معرفی نخبگان صنعتی در اولین رویداد ملی صنعت‌گران سرآمد

آرمان ملی آنلاین - ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی  در نشست خبری «اولین رویداد ملی صنعت‌گران سرآمد» که به ابتکار بنیاد ملی نخبگان و با مشارکت مدیریت صنعتی برگزار می شود ،  اظهار داشت: سازمان مدیریت صنعتی ۶۰ سال سابقه و تجربه در حوزه آموزش‌های تخصصی و کاربردی؛ مشاوره و تحقیق، کانون‌های ارزیابی مدیران حرفه ای، دوره‌های آمادگی استخدام و توانمندسازی دانش آموختگان، مشاوره و اجرای مدیریت چابکی و استراتژی برای سازمان‌ها، در راستای پرورش مدیران  فعالیت دارد .

 وی ادامه داد : بنابراین «رتبه‌بندی صنعت‌گران سرآمد» نیز به واسطه قدمت ما در بحث رتبه‌بندی  واگذار شده و سازمان ملی نخبگان مرجعیت سازمان مدیریت صنعتی را به عنوان یک سازمان دولتی را در بحث رتبه‌بندی به رسمیت شناخته است .

 وی در خصوص بهبود شرایط کسب و کار وایجاد مزیت رقابتی در سازمان خاطر نشان کرد: سازمان مدیریت صنعتی به سمت توسعه تعاملات بین المللی در حوزه آموزش حرکت کرده است چرا که این مقوله باعث افزایش اعتبار و ایجاد نوآوری در آموزش بوده و در حال حاضر با دانشگاه های معتبر بین المللی نظیر دانشگاه های آلمان و فرانسه این تعاملات را افزایش داده ایم.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی توضیح داد : هدف سازمان برای مطرح کردن نخبگان صنعت این است که نخبگان صنعت آموخته‌هایشان را به دیگران منتقل کنند و جوانان از افرادی که در این حوزه با امکانات کم و دست خالی به جایی رسیده‌اند ، تجربه بیاموزند ؛ که این امربه مروز زمان در تعاملات بین‌المللی و تولید ناخالص داخلی و اقتصاد کشور موثر خواهد بود .

ضرورت  توانمندسازی دانش بنیان ها

وی گفت : در انتخابات سرآمدان صنعت به بحث آگاهی از کسب و کارهای جهانی ، هوش نوآوری، مدیریت در شرایط سخت و پیچیده و توانمند‌سازی دانش‌بنیان‌ها را نیز هدف‌گذاری کردیم و از جمله شاخص‌های انتخاب ما است.

وی  با بیان اینکه بیش از 8 هزار شرکت دانش‌بنیان وجود دارد ، ادامه داد : در انتخابات صنعت‌گر سرآمد به این موضوع توجه خواهیم کرد که صنعت‌گر در این حوزه دانش‌بنیانی چه اثرگذاری‌هایی داشته است.

اهمیت تفکر اقتصاد مقاومتی را در انتخاب صنعتگر سرآمد

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی همچنین موضوع تفکر اقتصاد مقاومتی را در انتخاب صنعتگر سرآمد حائز اهمیت خواند و گفت : صنعت‌گر سرآمد علاوه بر اینکه درون‌زایی اقتصادی داشته باشد و در صنعت داخلی تاثیرگذار باشد، برون‌گرایی اقتصادی داشته باشد و تفکر برون‌گرایی داشته باشد.

4 هدف برای انتخاب صنعت‌گران سرآمد

در ادامه این نشست خبری عباس ابراهیمی معاون بنیاد ملی نخبگان با اشاره به 4 هدف برای انتخاب صنعت‌گران سرآمد ، گفت: الگوسازی و معرفی و پاسداشت خدمات صنعت‌گران سلامت به کشور ، استفاده بیشتر از ظرفیت بیشتر برگزیدگان در توسعه صنعتی کشور و حمایت بیشتر از برگزیدگان ، کشف، شناسایی و شناخت استعدادها در حوزه صنعتی و حمایت از ایفای مسئولیت اجتماعی برگزیدگان و اثربخشی بیشتر آنها در اجتماعات تخصصی 4 هدف برای انتخاب صنعت‌گران سرآمد به شمار می رود.

حمایت از برگزیدگان با تسهیل‌گری امور اقتصادی و تجاری

وی در خصوص حمایت از برگزیدگان به «آرمان ملی» گفت : اغلب کسانی هستند که اثرگذاری آنها در خدمت به کشور و صنعت کشور به اثبات رسیده است و عمدتا نیازی به حمایت‌های مالی و مادی ندارند و لذا عمدتا حمایت‌ها از جنس معنوی و تسهیل‌گری امور اقتصادی و تجاری است.

معاون بنیاد ملی نخبگان  ادامه داد :  طی برنامه ریزی های صورت جگرفته در بلند مدت فدراسیون صنعت‌گران سرآمد تشکیل خواهد شد که اعضای این فدراسیون برگزیدگان این رویداد هستند.

این گزارش می افزاید ، اولین رویداد ملی صنعتگران سرآمد 28 شهرویر ماه با همکاری بنیاد ملی نخبگان و سازمان مدیریت صنعتی برگزار می‌شود. رشد و تولید، مدیریت بهره‌وری، اشتغال، تولید صادرات‌گرا، موفقیت در مواجهه با چالش‌ها و مسائل صنعتی کشور، به‌کارگیری دانش فنی و فناوری نوین، خوداتکایی و داخلی‌سازی محصولات، خدمات برجسته و ماندگار در سطح ملی و بین‌المللی، تأثیرگذاری بر دیگران و جانشین‌پروری، مولدسازی و احیاگری واحدهای صنعتی راکد، انجام فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی، مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی صنعتگران سرآمد است.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه رویداد به شماره 88604315-021 تماس و یا به سامانه http://eliteconf.imi.ir مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار