در دومین کنفرانس بینالمللی بازاریابی صنعتی عنوان شد:
بازاریابی نسل 5.0 و تجربه جدید ارزش آفرین برای مشتریان
دومین کنفرانس بینالمللی بازاریابی صنعتی به عنوان بزرگترین رویداد علمی در حوزه بازاریابی صنعتی کشور، با موضوع بازاریابی صنعتی 5.0 با مشارکت سازمان مدیریت صنعتی و انجمن علمی بازاریابی ایران برگزار شد.
آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، در این کنفرانس که با حضور اندیشمندان ملی و بینالمللی برگزار شد، ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، با موضوع بازاریابی نسل 5.0 به سخنرانی پرداخت.
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد احمد روستا پدر بازاریابی نوین ایران، دانشگاه نسل 5.0 را دانشگاهی انسان ساز و تمدن ساز نامید.
کیانی بختیاری در خصوص تعریف جامعه 5.0 اظهار داشت: جامعه 5.0 یک جامعه انسانمحور است که از طریق سیستمی که فضای سایبر و فضای فیزیکی را یکپارچه میکند، میان پیشرفتهای اقتصادی و فناورانه و حل مسائل اجتماعی تعادل برقرار میکند.
وی افزود: نسل پنجم صنعت اهداف و گستره ای فراتر از تولید کالاها و خدمات و سود آوری دارد و مبتنی بر سه عنصر انسان، پایداری و تاب آوری است.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی تصریح کرد: بازاریابی 5.0 با استفاده از فناوری های تقلید ازانسان برای ایجاد و برقراری ارتباط و همچنین ارائه و افزایش ارزش برای مشتری تعریف می شود.
وی یادآور شد: بازاریابی 5.0 ترسیم آینده بازاریابی از طریق لنز فناوری؛ توسعه فناوری برای بشریت؛ تبیین آینده بازاریابی و فناوری و همچنین تعیین مرز فناوری و انسان و نحوه همکاری میان انسان و ماشین است.
کیانی بختیاری تاکید کرد: بازاریابی 4.0 حرکت از بازاریابی سنتی به دیجیتال تعریف می شود و در این حرکت، تمرکز بر افزایش تجربه جدید مشتری، ظهور اینترنت موبایل، رسانه های اجتماعی و تجارت الکترونیک مسیر مشتری را برای خرید تغییر داد و بازاریابان با برقراری ارتباط و ارائه محصولات و خدمات از طریق بازاریابی چندکانالی با این تغییر سازگار شدند.
وی افزود: در واقع بازاریابی 4.0 با فعال کردن اهرم های دیجیتالی متعدد برای جذب کردن، متقاعد کردن و پیش بینی رفتار مصرف کننده، بر تجربه مشتری تمرکز می کند.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی اذعان داشت: در بازاریابی 5.0، بازاریابی وارد مرحله ای می شود که در آن از فناوری های پیشرفته در بازاریابی مانند هوش مصنوعی، کلان داده، روباتیک و اینترنت اشیا برای تعمیق بیشتر فعالیت های بازاریابی، استفاده می شود و در واقع در بازاریابی5.0 دو رویکرد قبلی با استفاده از فناوری های پیشرفته تقلید از انسان، ترکیب می شوند.
وی در خصوص علت رویکرد به بازاریابی 5.0 گفت: مردم به دلیل مواجهه با جنبه های مختلف منفی و مثبت دیجیتالی شدن در دوراهی انتخاب و استفاده قرار گرفته اند و کارهای مختلفی که در گذشته امکان پذیر نبود اکنون به دلیل بلوغ فناوری امکان پذیر شده است.
وی ضمن تشریح تهدید ها و فرصت های بازاریابی دیجیتال، فناوری های اصلی بازریابی 5.0 را شامل هوش مصنوعی، پردازش طبیعی زبان، واقعیت ترکیبی و اینترنت اشیا عنوان کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی فناوری سنسورها، فناوری بلاک چین و ابزارهای اتوماسیون رباتیک را از دیگر فناوری های اصلی بازاریابی 5.0 معرفی کرد.
وی گفت: در بازاریابی 5.0 ، پنج مولفه کلیدی در مسیری که مشتریان هنگام خرید و مصرف کالاها و خدمات در دنیای دیجیتال طی می کنند وجود دارد که شامل کسب آگاهی؛ جذب شدن؛ پرسیدن؛ عمل خرید وحامی شدن مشتری است.
کیانی بختیاری با تشریح بازاریابی داده محور و بازاریابی پیش بینی کننده افزود: بازاریابی داده محور؛ ایجاد یک اکوسیستم داده برای هدایت و بهینه سازی تصمیمات بازاریابی است. و در بازاریابی پیش بینی کننده با تهیه داده های ایجاد شده بر اساس سوابق گذشته، اقدامات بازاریابی گذشته، عملکرد تجاری گذشته و غیره و قابلیت های یادگیری ماشینی، می توان پیش بینی های آینده و نتایج عملکرد شرکت را پیش بینی کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در جمع بندی سخنان خود اظهار داشت: در بازاریابی 5.0، همزیستی و همکاری تکنولوژی و انسان، بر پایه تقلید از نگرش، رفتار و ارزش های انسان مورد توجه قرار می گیرد. فناوری های نوظهور در پردازش موثر دادهها، استخراج اطلاعات و ایجاد الگوها خوب بر اساس تجارب مشتریان ایفای نقش می نمایند.
وی تاکید کرد: بازاریابی نسل 5 به کمک فناوری های دیجیتال شرایط را برای بازاریابی چابک از طریق تجزیه و تحلیل در لحظه، درک سریع بازار، اعتبار سنجی محصولات و کمپین های بازاریابی فراهم می نماید.
کیانی بختیاری در پایان تاکید کرد: بازاریابی نسل 5 به کمک فناوری از طریق 5 مولفه کلیدی آگاهی رسانی، جذب مشتری، تقویت حس کنجگاوی، کمک به تصمیم گیری مشتری برای خرید و تقویت حس تعلق، وفاداری و حمایت مسیر مشتری را هموار و تجربه جدید ارزش آفرین برای مشتریان ایجاد می کند.
بنا به این گزارش دیگر سخنران دومین کنفرانس بینالمللی بازاریابی صنعتی، محمد خزایی دبیر کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل بود و با موضوع ظرفیت های بین المللی برای توسعه تجارت در بازارهای بین دو کسب و کار به سخنرانی پرداخت.
خزایی با بیان این نکته که وضعیت دنیا از نظراقتصاد و ظهور بازارهای جدید به شدت در حال تغییر است گفت: دو تحول عظیم در حوزه اقتصاد و حوزه سیاست در دنیا در حال رخ دادن است.
وی وظیفه بازاریابی در وضعیت تحول را شناختن ظرفیت های جهانی و حضور در پروژه های بین المللی دانست.
دبیر کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین الملل همچنین بر نیاز بازاریابی به شاخت نظام حقوقی و قرادادهای بین المللی تاکید کرد و خبر از راه اندازی کمیسیون بازاریابی در اتاق بازرگانی بین الملل داد.
دیگر سخنران کلیدی دومین کنفرانس بینالمللی بازاریابی صنعتی، محمد مهدی برادران خلخالی معاون صنایع عمومی وزارت صمت بود.
وی در خصوص بازاریابی بین دو کسب و کار و ارتباط با صنایع کوچک به سخنرانی پرداخت.
برادران خلخالی طی سخنانی اظهار داشت: در فرایند زنجیره خلق ارزش در صنایع کشور باید مزیت ها را تقویت و موانع را برطرف کنیم.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت، وظیفه دولت را در زنجیره خلق ارزش، اصلاح و تسهیل امور دانست و تاکید کرد دولت در زنجیره خلق ارزش اقتصادی نباید به تصدی گری روی آورد.
وی با بیان این نکته که یک زنجیره خلق ارزش پایدار باید در تمام حلقه ها متوازن باشد خاطر نشان کرد: سود زنجیره ارزش باید عادلانه و پایدار باشد و قراردادهای بلند مدت میان شرکت ها می تواند به ایجاد این پایداری در زنجیره ارزش کمک کند.
برادران خلخالی یادآور شد: در بازاریابی نباید فقط به فروش و منافع کوتاه مدت فکر کرد بلکه باید به این فکر کنیم که مشتری باید در کنار ما حرکت کند و منتفع شود.
معاون صنایع عمومی وزارت صمت، عدم ایجاد رانت، عدم ایجاد انحصار و دارا بودن نگاه مسئولیت اجتماعی را برای تولید کنندگان بزرگ ضروری دانست و گفت: برای رسیدن به نظام اقتصادی پایدار باید از نگاه های دفعی برحذر باشیم و به سمت تکمیل زنجیره خلق ارزش حرکت کنیم.
بنا به این گزارش در بخش دیگری از این همایش از دکتر زهره دهدشتی مولف کتاب تحقیقات بازاریابی که نام او به عنوان یکی از افراد تاثیرگذار بر مدیریت ثبت شده است با رونمایی از سردیس، تجلیل شد.
در این کنفرانس علمی بین المللی پروفسور فیلیپ کاتلر پدر بازاریابی مدرن در خصوص محصول، مکان، قیمت و تبلیغات برای برندسازی مدرن به صورت ویدئویی به سخنرانی پرداخت.
علاوه بر این، کارگاه ها و پنل های علمی مختلفی در خصوص موضوع و محورهای کنفرانس تشکیل شد.
ارسال نظر