| کد مطلب: ۱۰۹۱۲۷۵
لینک کوتاه کپی شد

سید شهاب الدین صدر

اگر همه گروه‌های اصولگرا توافق کنند قطعاً به لیست واحد می‌رسیم

عضو هیئت عالی شورای وحدت می‌گوید: امکان دارد لیست واحدی توسط همه گروه‌های اصولگرا ارائه شود و یا ممکن است اصولگرایان توافق کنند با تغییرات لیست بدهند، آنچه اهمیت دارد این است که در جامعه اعتماد و امید ایجاد شود.

اگر همه گروه‌های اصولگرا توافق کنند قطعاً به لیست واحد می‌رسیم

به گزارش آرمان ملی آنلاین به نقل از خبر آنلاین؛ یک فعال سیاسی اصولگرا در خصوص چند ایسته شدن اصولگرایان اظهار داشت: حدود یک ماه و نیم به انتخابات باقی مانده است و همه گروه‌ها و جریان‌های سیاسی مشغول برنامه‌ریزی برای ورود به انتخابات هستند. نکته مهمی که گروه‌ها، فعالین سیاسی و دولت بر آن توجه دارند این است که مقام معظم رهبری از فروردین ماه در مور د انتخابات نکاتی را مطرح کردند و به ۴ راهبرد اساسی یعنی سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت درانتخابات تاکید کردند. نکته‌ای که گروه‌ها و احزاب سیاسی باید به آن بپردازند بحث مشارکت در انتخابات و رقابت سیاسی است چراکه بحث سلامت و امنیت انتخابات بر عهده دستگاه‌های اجرایی از جمله شورای نگهبان و وزارت کشور است که به نحوی برنامه‌ریزی کنند که سلامت انتخابات تأمین شود و از طرفی انتخابات در فضای امنی برگزار شود. سید شهاب الدین صدر گفت:  در فضای سیاسی احزاب و گروه‌ها، در این چند ماه گذشته فعل و انفعلات مختلفی صورت گرفته که یک مورد آن پیش ثبت‌نام در انتخابات است که در این دوره مطرح شد. پیش ثبت‌نام فرصت بیشتری را برای بررسی واحراز صلاحیت توسط دستگاه‌های اجرایی و نظارتی فراهم کرد. وقتی بحث ثبت‌نام قطعی پیش آمد و هیئت‌های اجرایی شرایط و ویژگی‌های نامزدها را براساس استعلام از دستگاه‌ها بررسی کردند، فضای جدیدی را ایجاد کرد چرا که تعدادی از نامزدها در آن مرحله ردصلاحیت شدند البته تعدادی هم در مرحله پیش ثبت‌نام به دلیل اینکه شرایط اولیه را نداشتند، ردصلاحیت شدند، در مجموع تعداد نامزدها در کل کشور از حدود ۴۸ هزار نفر به ۲۱ هزار نفر رسید، همچنین درمرحله بعد که هیئت‌های نظارت اعلام نظر کردند این تعداد به ۱۱ هزار رسید. وی افزود: به عبارت دیگر در این فرآیند که انتخابات به جلو می‌رود به دلیل اینکه افراد در مراحل مختلف از دور انتخابات خارج و یا ردصلاحیت می‌شوند، فضایی شکل می‌گیرد، باعث می‌شود که تعدادی از حضور در انتخابات ناراضی شوند و کناره‌گیری کنند. در هر صورت این موضوعی است که باید به آن پرداخته شود و دستگاه‌های مربوطه مخصوصاً شورای نگهبان به آن توجه کند، بویژه این که اخیراً مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای نگهبان و دیدارهای عمومی به حضور و مشارکت در انتخابات تأکید کردند و فرمودند هر کسی به دنبال تحول و اصلاحی است، منشأ این تحول را در انتخابات جستجو کند . لذا همگی باید تلاش کنیم وارد عرصه انتخابات شویم و مشارکت داشته باشیم.

از بین گروه‌های اصولگرا فقط شورای وحدت است که حدود ۵ سال منظم فعالیت می‌کند

صدر بیان کرد: نکته دیگر اینکه میان گروه‌های سیاسی عده‌ای از گروه‌ها تحت عنوان جبهه انقلاب و یا اصولگرا فعالیت می‌کنند که شامل ۴ گروه اصلی می‌شوند، این گروه‌ها جلسات و همایشات برگزار می‌کنند اما آن گروهی که حدود ۵ سال است، فعالیت می‌کند و در سراسر کشور ساختار منظمی دارد، شورای وحدت است. شورای وحدت نیروهای انقلاب یا شورای وحدت اصولگرایان از ۳ رکن تشکیل شده است. اولین رکن احزاب هستند به این ترتیب که حدود ۴۰ حزب قانونی در این شورا فعالیت می‌کنند که این احزاب در قالب ۵ جبهه قانونی در داخل شورای وحدت همکاری می‌کنند، در این میان بزرگترین جبهه‌ای که در شورای وحدت فعالیت می‌کند، جبهه پیشرفت رفاه و عدالت است که حدود ۲۰ حزب قانونی در آن حضور دارند، در جبهه پیروان خط امام و رهبری ۱۴ حزب هستند، ۶ حزب در جبهه یاس همکاری می‌کنند، همچنین جبهه دولت اسلامی است که در آن همم تعدادی از احزاب فعالیت می‌کنند و در نهایت جبهه حامیان مردم که تعدادی از احزاب نیز در آن فعالیت می‌کنند، به عبارت دیگر این ۴۰ حزب در قالب این ۵ جبهه در شورای وحدت حضور دارند و فعالیت می‌کنند.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار