| کد مطلب: ۱۱۴۰۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد

برای راه‌اندازی فلافلی به چه مراحلی نیاز است؟

صنعت غذا در این سال‌ها به یکی از محبوب‌ترین و پررونق‌ترین صنایع جهانی تبدیل شده است، به نحوی که رقابت در این بازار بسیار شدید بوده اما درآمدهای حاصل از آن نیز در سطوح بالایی قرار دارد. به همین دلیل روزبه‌روز بر تعداد افرادی که وارد عرصه کسب‌وکارهای مربوط به غذا و نوشیدنی می‌شوند، افزوده می‌گردد. در کشور ایران نیز کسب‌وکارهای مربوط به غذا به ویژه غذاهای ساندویچی و ارزان‌قیمت از محبوبیت زیادی در بین مردم برخوردار است.

برای راه‌اندازی فلافلی به چه مراحلی نیاز است؟

دلیل آن هم به شرایط اقتصادی کشور و استقبال بالای مردم از آن‌ها بازمی‌گردد. از جمله این نوع غذاها که خرید آن هزینه نسبتا پایینی را دربر می‌گیرد، می‌توان به فلافل اشاره کرد. فلافل غذایی با ریشه لبنانی و عربی است که پخت آن در ایران نیز راه و رسم متفاوتی دارد. در سال‌های اخیر راه‌اندازی فلافلی مورد توجه بسیاری از افراد به ویژه اقشار جوان جامعه، برای ورود به دنیای کسب‌وکار قرار گرفته است. ما در ادامه مقاله به معرفی مراحل راه‌اندازی فلافلی، تجهیزات و هزینه‌های ضروری و مورد نیاز آن می‌پردازیم.

معرفی مراحل راه‌اندازی فلافلی

به طور کلی ورود به هر نوع کسب‌وکاری با دیدگاه بلندمدت، نیازمند طی کردن مراحل متعددی است. راه‌اندازی فلافلی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و باید به طور دقیق و مفصل مورد بررسی قرار گیرد. از جمله مراحل راه‌اندازی فلافلی می‌توان به امور زیر اشاره کرد:

تجزیه و تحلیل بازار

نخستین و مهم‌ترین مرحله ورود به هر نوع کسب‌وکاری، بررسی دقیق بازار است. منظور از این سخن نیز تشخیص دقیق نیاز بازار، درخواست و علایق مشتریان، سنجش رقبا، یافتن مکان مناسب و سایر استراتژی‌هایی است که در موفقیت شما نقش به‌سزایی را ایفا خواهد کرد.

بررسی مسائل مالی

 از دیگر مراحل راه‌اندازی فلافلی که بسیار هم مهم و تاثیرگذار است، بررسی مسائل مالی از جمله امور زیر می‌باشد:

  • محاسبه دقیق میزان اجاره یک مکان مناسب
  • تعیین هزینه خرید تجهیزات و مواد اولیه
  • در نظر گرفتن میزان حقوق و دستمزد پرسنل
  • پیش‌بینی هزینه‌های عمومی مانند قبض‌ها، مالیات و...
  • بررسی میزان درآمدهای حاصل از آن بدون هر گونه خیال‌پردازی

 این کار باعث می‌شود تا با پیش‌بینی تقریبی از آینده، تا حد زیادی اطمینان حاصل کنید که سود حاصل از این کسب وکار معقول و به‌صرفه است.

تهیه سرمایه ابتدایی

برای خرید تجهیزات و اجاره یک مکان مناسب در همان ابتدای کار نیازمند یک سرمایه مناسب و منطقی خواهید بود.

اجاره مکان مناسب

از دیگر مراحل راه‌اندازی فلافلی باید به اجاره یک مکان متناسب با شرایط مالی خود و البته مورد نیاز بازار اشاره کرد.

دریافت مجوزهای مربوطه

در حال حاضر راه‌اندازی اکثر شغل‌ها نیازمند دریافت یک‌سری مجوز از ارگان‌های مربوطه است. برای راه‌اندازی فلافلی نیز در ابتدای کار مجوز اداره بهداشت و صنف غذا ضروری خواهد بود.

خرید تجهیزات و مواد اولیه

یکی دیگر از مراحل راه‌اندازی فلافلی خرید تجهیزات و مواد اولیه آن است.

استخدام پرسنل در صورت نیاز

در صورتی که کسب‌وکار شما خانوادگی باشد استخدام پرسنل منتفی می‌شود، در غیر این‌صورت به کارگیری افراد با تجربه در این زمینه از ضرورت‌های کسب‌وکار فلافلی در نظر گرفته می‌شود.

تبلیغات و بازاریابی

هرچند یک مکان مناسب در منطقه‌ای شلوغ و پر رفت‌وآمد نیازمند بازاریابی آن‌چنانی نخواهد بود، اما به طور کلی هر نوع کسب‌وکاری در ابتدای امر به بازاریابی و تبلیغات آگاهانه احتیاج دارد.

تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی فلافلی

11

 

در ادامه به معرفی تجهیزات موردنیاز جهت راه‌اندازی فلافلی خواهیم پرداخت:

چرخ‌گوشت صنعتی

در حال حاضر دو نوع چرخ‌گوشت صنعتی در بازار موجود است. چرخ‌گوشت تسمه‌ای و چرخ‌گوشت گیربکسی که برای چرخ کردن نخودها کاربرد دارد، بهترین گزینه خواهد بود.

دستگاه تولید فلافل نیمه آماده

دستگاه تولید فلافل که با نام فرمر(former) هم شناخته می‌شود، به راحتی خمیر فلافل را به شکل خاصی که مورد نظر شماست فرم داده و تحویل می‌دهد.

سرخ‌کن صنعتی

بهترین روش برای سرخ کردن فلافل استفاده از سرخ‌کن صنعتی است که امکان سرخ شدن فلافل به صورت یک‌دست و خوشمزه را فراهم می‌کند . این دستگاه در سه نوع تک لگن، دو لگن و سه لگن ساخته می‌شود و خریداری آن باید با توجه به حجم فلافلی که می‌پزید، انجام گیرد.

بیشتر بخوانید: 11 ایده خط تولید سودآور با سرمایه‌ای اندک!!!

تاپینگ صنعتی

تاپینگ نوعی میز استیل با قسمت‌های مجزاست که از هر بخش، برای جداسازی و نگهداری مواد اولیه استفاده می‌شود. در قسمت‌های مختلف تاپینگ، یک لگن نیز قرار گرفته که به راحتی می‌توان مواد غذایی را درون آن‌ نگهداری کرد. تاپینگ از وسایل ضروری آشپزخانه‌ها، رستوران‌ها و فست‌فودها به شمار می‌آید.

میز کار استیل

از دیگر وسایل مورد نیاز فلافلی میز کار استیل است که برای برش مواد اولیه کاملا ضروری خواهد بود. دلیل استیل بودن آن‌ هم قابلیت شست‌وشو و ایمن بودن آن می‌باشد.

یخچال نوشیدنی

از آن‌جایی که معمولا اکثر مشتریان ترجیح می‌دهند غذای خود را به همراه یک نوع نوشیدنی میل کنند، داشتن یخچال مناسب برای نگهداری انواع نوشیدنی‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

سینک، وان و کابینت

داشتن یک کابینت هر چند کوچک برای نگهداری ظروف مختلف، قطعا از آشفتگی محیط کار شما پیشگیری خواهد کرد. به علاوه وجود یک وان و سینک برای شست‌وشوی تجهیزات، ظروف و مواد اولیه نیز کاملا ضروری است.

هزینه راه‌اندازی کسب‌وکار فلافلی

از مراحل راه‌اندازی فلافلی باید به تهیه هزینه مورد نیاز برای شروع این کسب‌وکار نیز اشاره کرد. این هزینه‌ها با توجه به شهر مورد نظر، موقعیت و مقیاس مکانی مغازه، تعداد و نوع تجهیزات، تعداد پرسنل و... می‌تواند از جایی به جای دیگر متغیر باشد؛ اما در حالت کلی هزینه راه‌اندازی فلافلی شامل موارد زیر است:

هزینه اجاره

اجاره مغازه از اولین هزینه‌های راه‌اندازی فلافلی است. این هزینه با توجه به مقیاس مغازه و مکان قرارگیری آن متفاوت خواهد بود.

تجهیزات و وسایل ضروری

خرید تجهیزاتی که قبلا به طور مفصل در مورد آن صحبت کردیم، از مراحل راه‌اندازی فلافلی به شمار می‌آید که تقریبا هزینه‌ نسبتا زیادی را نیز در بر می‌گیرد.

مواد اولیه

تهیه مواد اولیه فلافل مانند نخود، روغن و ادویه‌جات مخصوص آن به علاوه مخلفاتش مانند گوجه، خیارشور، کاهو، کلم و... نیز نیازمند صرف هزینه خواهد بود.

دکوراسیون داخلی

در صورتی که شما از آن دسته افرادی هستید که به طراحی داخلی مغازه خود برای جذب بیشتر مشتری اهمیت زیادی می‌دهید و در عین حال بودجه آن را نیز در اختیار دارید، هزینه استخدام یک طراح داخلی و وسایل مورد نیاز آن را نیز باید به دیگر هزینه‌های خود اضافه کنید.

حقوق پرسنل

در صورت استخدام تعدادی پرسنل در مجموعه خود، هزینه پرداخت حقوق، دستمزد و بیمه آن‌ها نیز در زمره هزینه‌های شما قرار می‌گیرد.

هزینه‌های عمومی

این هزینه‌ها شامل قبض‌های آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت، مالیات، هزینه تاسیسات و تبلیغات خواهد بود.

جمع‌بندی

راه‌اندازی فلافلی یکی از کسب‌وکارهایی است که در سال‌های اخیر به دلیل استقبال بی‌نظیر مردم از این غذای محبوب و قیمت مناسب آن مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. شروع این کسب‌وکار نیز مانند شغل‌های دیگر نیازمند طی کردن مراحل مختلفی مانند تحلیل بازار، بررسی‌های مالی، تهیه سرمایه، دریافت مجوزهای مرتبط، اجاره مکان‌ مناسب، خرید تجهیزات اولیه و استخدام نیروی کار متخصص است. از جمله مراحل راه‌اندازی فلافل که بخش گسترده‌ای از هزینه و زمان را به خود اختصاص می‌دهد، می‌توان به خرید تجهیزات اولیه اشاره کرد. این تجهیزات شامل چرخ‌گوشت، سرخ‌کن و تاپینگ صنعتی، یخچال مناسب نوشیدنی، میز کار استیل و سینک، وان و کابینت می‌شود. به جز این تجهیزات از دیگر هزینه‌های راه‌اندازی فلافلی می‌توان به اجاره مغازه، خرید مواد اولیه، حقوق پرسنل، هزینه‌های عمومی و در صورت تمایل هزینه طراحی و دکوراسیون داخلی اشاره کرد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار