| کد مطلب: ۱۱۰۶۰۲۴
لینک کوتاه کپی شد

معرفی کامل شهرک چیتگر تهران

شهرک چیتگر تهران از محله های منطقه 22 شهرداری تهران محسوب شده و معمولا با نام دریاچه مصنوعی چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس) نیز شناخته می شود. این دریاچه که از مهم ترین امکانات این شهرک به شمار می رود، در مجاورت شهرک چیتگر قرار دارد. در واقع شهرک چیتگر در نزدیک بزرگترین مرکز خرید تهران یا همان ایرنمال قرار گرفته و به وسیله ارتش جمهوری اسلامی ایران ساخته شده است.

معرفی کامل شهرک چیتگر تهران

این شهرک از طرف شمال به اتوبان حکیم، باغ ملی گیاه شناسی و چهار باغ، از طرف غرب به دریاچه چیتگر و از سمت جنوب نیز به اتوبان خرازی و پارک هزار و یک شهر متصل می ‌شود. برخی از ساکنین شهرک چیتگر به آن شهرک امام رضا نیز می ‌گویند. برج سازی در این شهرک زیبا باعث شده تا این مکان، دنیای سرمایه گذاری جدیدی را به خود جذب نماید. تصاویر پروژه شمیم رحمت که در ادامه مشاهده می کنید نیز از نمونه های همین سرمایه گذاری های نوین و شناخته شده است.

تقسیم بندی شهرک چیتگر تهران

شهرک چیتگر تهران به سه بخش اصلی تقسیم می ‌شود که به هر بخش از آن پهنه می گویند. پهنه های این شهرک با نام های زیر شناخته می شوند:

  • پهنه A یا بوستان
  • پهنه B یا سروستان
  • پهنه C یا نارنجستان

پهنه A یا بوستان شهرک چیتگر

پهنه A یا بوستان شهرک چیتگر منطقه ای قدیمی با شرایط آب و هوایی بسیار عالی است. بررسی زوایای مختلف این پهنه به صورت زیر خواهد بود:

موقعیت جغرافیایی پهنه A یا بوستان

پهنه بوستان بسیار خوش ساخت است و بیشتر به ساکت و آرام بودن شناخته شده است. مساحت این پهنه که در قسمت جنوب شرقی شهرک چیتگر قرار دارد، 144000 متر مربع بوده و از نظر هوایی، فاصله پهنه A تا دریاچه تقریبا 1100 متر است.

موقعیت ساخت و ساز در پهنه A یا بوستان

سرمایه گذاری روی پهنه A یا بوستان، توسط واحد های آماده و قابل سکونت انجام شده و واگذاری این واحد ها به شکل انتقال قطعی در تعاونی ارتش و دفترخانه انجام خواهد شد. متراژ ساختمان های ساخته شده در این پهنه، بین 62 الی 150 متر بوده و بیشتر بلوک های آن به پامچال و ارکیده نامگذاری شده اند. مهم ترین امتیاز های ساخت و ساز در پهنه A به کیفیت آن مربوط می شود.

امکانات زیربنایی ساختمان های پهنه A یا بوستان

احداث 21 برج برای پهنه بوستان برنامه ریزی شده و پیشرفت فیزیکی بسیاری نیز داشته است. از امکانات زیربنایی ساختمان ها می توان به آب، برق، گاز و تلفن و همچنین فضای سبز اختصاصی اشاره کرد. برخی از واحد های این ساختمان های چشم اندازی مانند دریاچه چیتگر، پارک جنگلی و باغ ملی گیاه شناسی را در روبروی خود دارند. چشم انداز برخی از واحدها، روبروی دریاچه چیتگر، پارک جنگلی و همینطور باغ ملی گیاه شناسی است. برای این واحدها 4 دستگاه آسانسور و انباری اختصاصی نیز طراحی شده است. طبقات همکف این ساختمان ها، کاربری تجاری داشته و انواع سالن اجتماعات، ورزشی و سیستم مانیتورینگ هم در فضای جداگانه ای طراحی شده است.

نوع سازه پهنه A یا بوستان

نوع سازه ساختمان های پهنهA یا بوستان به صورت اسکلت فلزی و پیچ و مهره ای بوده و برای نمای آن ها از سرامیک استفاده شده است. وضعیت دیوار این سازه ها به شکل کناف نسوز به همراه نوعی عایق حرارت و صدا بوده و شیشه ها از نوع دو جداره است. همچنین سازه ها موتورخانه مرکزی و تهویه مطبوع نیز دارند.

پهنه B یا سروستان شهرک چیتگر

پهنه B یا سروستان شهرک چیتگر به بنیاد تعاون ارتش اختصاص داشته و شهرت آن در منطقه ۲۲، به واسطه معماری بی مانند پروانه ای شکل آن است. بررسی زوایای مختلف این پهنه به صورت زیر خواهد بود:

موقعیت جغرافیایی پهنه B یا سروستان

خوشنام ترین برج های منطقه 22 تهران در پهنه B یا سروستان قرار دارد. برج هایی به شکل پروانه و جذاب در این پهنه، توانسته است نظر سرمایه گذاران زیادی را به خود جلب نماید. پهنه سروستان در بخش غرب منطقه 22 قرار داشته و مربوط به بلوار پژوهش است.

موقعیت ساخت و ساز در پهنه B یا سروستان

در تصویر برداری بالا از پهنه B سروستان، وضعیت سازه ها مانند پروانه یا علامت بی نهایت بوده و این سبک طراحی موجب شگفتی بسیاری از معماران شده است. برای پهنه سروستان ۱۶ برج طراحی شده است که ۳۰ تا ۴۳ طبقه هستند و متراژ ساختمان های آن از 86 تا 360 متر می باشد.

امکانات سازه های پهنه B یا سروستان

ساختمان های طراحی و اجرا شده در شهرک چیتگر تهران، به ازای هر واحد مسکونی از ۴۰ متر مربع فضای باز برخوردار هستند و مسیرهای سواره و پیاده با هم تداخلی ندارند. در این ساختمان به علت وجود پلان پروانه ای، واحد ها کمترین دید را نسبت به هم داشته و نورگیری آن ها بسیار زیاد است. الگوی کشیده شده شرقی و غربی این مجموعه ها به صورتی دنبال شده است که هیچ ممانعی برای وزش باد از قسمت غرب به شرق نباشد. به صورتی که یک ضلع پروانه بزرگتر و به موازات جهت غربی شرقی است. فضای باز اختصاصی هر برج، به منظور امنیت بیشتر کودکان طراحی شده است و معمولا هر واحد نیز اتاق خواب مستر و نیز تراس های بزرگی دارد. در فضای بین برج ها چند آبنما و همچنین مرکز تجاری و آموزشی قرار گرفته است.

دسترسی به پهنه B یا سروستان

دسترسی به پهنه B یا سروستان از طریق مسیر بلوار های پژوهشی، بزرگراه همت غرب یا خرازی، بزرگراه حکیم یا شهید همدانی و بزرگراه آزادگان ممکن خواهد بود.

سازه پهنه B یا سروستان

سازه های بلوک B سروستان از نوع فلزی و به همراه اتصالات پیچ و مهر ای هستند. این سازه ها در مقابل زلزله ای به بزرگی 11 ریشتر نیز مقاومت داشته و سرعت اجرای آن ها هم کاملا دقیق است.

پهنه C یا نارنجستان شهرک چیتگر

پهنه C یا نارنجستان شهرک چیتگر، به تعاونی ارتش  تعلق داشته و در حال حاضر هم زیر نظر ارتش، چند تعاونی گوناگون در این قسمت به ساخت و ساز مشغول هستند. بررسی زوایای مختلف این پهنه به صورت زیر خواهد بود:

موقعیت ساخت و ساز در پهنه C یا نارنجستان

در پهنه C نارنجستان، 8 برج در حال ساخت بوده و این پهنه از لحاظ جغرافیایی در نزدیکی باغ موزه گیاه شناسی واقع شده و شرایط بسیار خوش آب و هوایی هم دارد. در واقع این برج ها با ویوی باغ ملی گیاه شناسی نیز ارزیابی شده است. متراژ واحدهای این پهنه در انواع 93 متری، 110 متری و 135 متری بوده و دارای یک الی سه اتاق خواب هستند.

امکانات سازه ای پهنه C یا نارنجستان

امکانات سازه ای پهنه C شامل سالن اجتماعات، خشکشویی، سالن ورزشی، دوربین مدار بسته، شوتینگ زباله، لابی شیک و جاروبرقی مرکزی، بوده و از انباری، پارکینگ و بالکن اختصاصی نیز برخوردار است.

موقعیت مکانی پهنه C یا نارنجستان

در واقع پهنه C نارنجستان در ضلع جنوبی شهرک چیتگر و بلوار ارتش بوده و از لحاظ موقعیت های مکانی و همچنین دسترسی به راه های ارتباطی، شرایط خوبی دارد. این پهنه از طرف شمال به اتوبان همت و شهربازی هزار و یک شهر، از طرف جنوب به باغ ملی گیاه شناسی و اتوبان حکیم، از سمت شرق به دریاچه مصنوعی چیتگر و مجتمع تجاری اداری ارتمیس و همچنین از غرب به شرق پروژه تعاونی مسکن بتاجا متصل می شود.

نزدیک ‌ترین مراکز تفریحی شهرک چیتگر

در این بخش به مراکز تفریحی مهم شهرک چیتگر تهران اشاره می کنیم:

  • دریاچه شهدای خلیج فارس یا چیتگر
  • بوستان جوانمردان
  • روستای قرار گرفته در ارتفاعات واریش و وردیج
  • آبشار تهران
  • بوستان جنگلی لتمان کن
  • پارک آبی اپارک
  • پردیس سوارکاری
  • شهرک سینمایی غزالی
  • دهکده آبی پارس
  • پارک جنگلی چیتگر
  • پیست دوچرخه سواری
  • باغ ملی گیاه شناسی
  • موزه اتومبیل ‌های قدیمی

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار