| کد مطلب: ۱۱۳۰۰۹۰
لینک کوتاه کپی شد

درس مهمی که عبدالکریم به فوتبالیست های ایرانی داد

عبدالکریم حسن با قراردادی یک میلیون و سیصد هزار دلاری به همراه 140 هزار دلار پاداش قهرمانی و یک اردوی رایگان در قطر، از پرسپولیس جدا شد و به الوکره پیوست. این در حالیست که او تنها با 300 هزار دلار می توانست پرسپولیس را ترک کند!

درس مهمی که عبدالکریم به فوتبالیست های ایرانی داد

به گزارش آرمان ملی آنلاین، روز گذشته در گزارشی با عنوان دلیل اصلی جدایی عبدالکریم حسن از پرسپولیس لو رفت در خبرورزشی نوشتیم که چرا تیم های قطری تا این اندازه اصرار به بازگرداندن عبدالکریم حسن دارند. خلاصه بگوییم، عبدالکریم حسن که به دلیل جنجال در شبکه های اجتماعی و به دستور امیر قطر از کشورش طرد شده بود، پس از شادی پیروزی قطر مقابل ایران در استودیو فوتبال برتر دل مردم قطر را به دست آورد و مورد عفو امیر قطر قرار گرفت. همچنین مسئولان قطری نمی خواستند بازیکن شان در لیگی بازی کند که نامش خلیج فارس است. پس با دستور از بالا باشگاه های قطری ماموریت گرفتند عبدالکریم حسن را به قطر بازگردانند.

عبدالکریم حسن بند فسخ را فعال نکرد!

نکته جالب در پروسه بازگشت عبدالکریم حسن به قطر، مرام و قدرشناسی بود که او تنها با 6 ماه حضور در پرسپولیس نسبت به این باشگاه داشت. عبدالکریم حسن که می دانست باشگاه های کشورش هرطور شده باید او را به قطر بازگردانند و خود نیز علاقه داشت بار دیگر در کشورش بازی کند و به تیم ملی برسد، از بند فسخی که در قراردادش بود گذشت و بند فسخ را فعال نکرد.قرارداد عبدالکریم با پرسپولیس بند فسخ 300 هزار دلاری داشت. اما او به مدیران پرسپولیس اعلام کرد من از بند فسخم استفاده نمی کنم و شما در مذاکرات تان برای جدایی من روی عددی که خودتان می خواهید توافق کنید. همین کار عبدالکریم حسن باعث شد دست رضا درویش در مذاکرات باز باشد و او با قراردادی که نظیرش را کمتر در فوتبال ایران می بینیم، با انتقال این بازیکن به الوکره موافقت کرد.

قیاس قدرشناسی عبدالکریم با برخی بازیکنان ایرانی

رفتار عبدالکریم حسن یک کلاس درس برای برخی بازیکنان ایرانی است. او می دانست شرط بخشیده شدنش در قطر، بازگشت به این کشور است اما به پرسپولیس فرصت داد تا از این اتفاق برای رسیدن به بالاترین نفع مالی استفاده کند. عبدالکریم حسن تنها با نیم فصل حضور در پرسپولیس و 6 ماه حقوق گرفتن، به باشگاه آسیب مالی نزد. در سوی دیگر می بینیم بازیکن ایرانی که سالها در باشگاه توپ زده و 92 درصد حقوقش را هم گرفته، به منافع باشگاه آسیب می زند تا به دنبال پول بیشتر برود.

بارها دیده ایم بازیکنان ایرانی برای اینکه به دنبال نفع خود بروند، روی هرچیزی پا می گذارند. از فعال کردن بند فسخ گرفته تا ایجاد حواشی برای تیم که مدیر را به مرحله گفتن عبارت  شرش کم  برساند.

برانکو پیش تر گفته بود من آب دهانم را به ظرفی که از آن غذا می خورم پرت نمی کنم! این واقعا تفکری حرفه ای است. خداحافظی می تواند مثل ماجرای عبدالکریم حسن به شکلی باشد که هم راضی باشند. پرسپولیس راضی، الوکره راضی، عبدالکریم راضی و هوادار هم راضی. می تواند هم طوری باشد که دیگر نه بازیکن روی بازگشت داشته باشد و نه هوادار اجازه بازگشت بدهد.

از هر دو سبک در فوتبال ایران زیاد دیده ایم. البته در فوتبال دنیا هم همینطور است و برخی ستاره ها هم طوری می روند که هوادار را از خود برانند. با این حال رفتار حرفه ای و خوب را باید گفت و از مرام و قدرشناسی باید ستایش کرد. عبدالکریم حسن فقط نیم سال در ایران بود اما خودش را برای همیشه در دل هواداران پرسپولیس جا کرد.

=

منبع : خبر ورزشی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار