| کد مطلب: ۱۰۶۷۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد

هادی خانیکی در سوگ شاگرد/ اکرم امینی، مسافر «خبر» بود

مراسم یادبود اکرم امینی ـ روزنامه‌نگار و مترجم ـ روز دوشنبه (سوم مهرماه) با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و رسانه برگزار شد و هادی خانیکی ـ روزنامه‌نگار و استاد ارتباطات ـ در مراسم یادبود اکرم امینی، شاگرد جوانش که به علت ابتلاء به بیماری سرطان چندی پیش جانش را از دست داد.

هادی خانیکی در سوگ شاگرد/ اکرم امینی، مسافر «خبر» بود

 در این مراسم گفت: «اغلب مرسوم نیست که معلمی در سوگ شاگرد و دانشجویش حرف بزند و معمولاً شاهد این بودیم که دانشجویان جوان و قدرشناس در رثای معلم خود حرف می‌زنند. خاطره خانم امینی را بیشتر از آنجا به یاد دارم که در سوگ دکتر معتمدنژاد (پدر علم ارتباطات) همراه دوستانش از من می‌خواستند تا جایزه‌ای به نام معتمدنژاد و با محور اخلاق روزنامه‌نگاری وضع شود، قولش را دادم اما نتوانستم کاری انجام دهم.»

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تجربه‌نگاری‌های امینی در مواجهه با سرطان و تجربیات مشترک خود با این بیماری، اظهار کرد: «اکرم شجاعانه در برابر بیماری ایستاد و از عملکرد بیمارستان، نوع برخورد با همراهش، رفتار کادر درمان با خودش، از خورد و خوراکش و... انتقاد کرد. او با رفتن خود نیز روایت کرد. روایت ماندگار از این‌که چگونه از حرفه و توانایی خود استفاده کند. این‌که به‌عنوان یک روزنامه‌نگار چگونه از مظلومیت بزرگ‌تر و محدودیت بزرگ‌تری یاد کند.»

خانیکی افزود: «اکرم و اکرم‌ها مسافر کار و امکان کاری بودند. به قول خرمشاهی، من مسافرکش علمی هستم و هیچ جای ثابت علمی ندارم؛ از اینجا به آنجا. خبرنگار مسافرکش حرفه‌اش می‌شود درعین‌حال به آن وفادار می‌ماند پس باید میراثش را قدر دانست. من به‌عنوان معلمِ اکرم امینی می‌گویم او از زمان تحصیل تا زمانی که رفت، روزنامه‌نگار حرفه‌ای بود. از این نشریه به آن نشریه، از این خبرگزاری به آن خبرگزاری می‌رفت. ممکن است ناآرام باشد؛ اما در عین حال قرار و آرامشی در قلم داشت که تا آخرین روزهایی که می‌توانست کار خبر را رها نکرد. او مسافر خبر بود.» اکرم امینی، خبرنگار و مترجم پس از دو سال دست و پنجه نرم کردن با بیماری، ۲۷ شهریور ماه در سن ۴۱ سالگی درگذشت.

 

 

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار