| کد مطلب: ۱۱۴۰۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد

غلامعلی رجایی: مجلس به ثروت افسانه‌ای آقازادگان ورود کند

آرمان ملی - مطهره شفیعی: فرزندان مسئولان همواره یکی از موضوعاتی است که افکار عمومی به آن حساسیت دارد، فرزندانی که می‌توانند والدین را سربلند یا دچار چالش‌های زیادی کنند.

غلامعلی رجایی: مجلس به ثروت افسانه‌ای آقازادگان ورود کند

آقازاده نامی است که به فرزندان مسئولان اطلاق می‌شود و بعضا با صفتی همراه است مانند آقازاده رانت‌خوار یا آقازاده محجوب و... برخی اوقات رقبای سیاسی یا مخالفان دولت سعی دارند با طرح شایعاتی به تخریب وزرای محبوب بپردازند. مانند تیر ۹۱ که برخی سایت‌ها مدعی شدند دختر زنگنه وزیر سابق دچار تخلفات گسترده شده اما زنگنه با انتشار یک توییت نسبت به خبر دستگیری دخترش واکنش نشان داد و نوشت: «پیرو نشر خبری دروغ مبنی بر دستگیری دختر اینجانب به‌نام ماندانا زنگنه به‌عنوان جاسوس، باید به اطلاع افکار عمومی برساند که اینجانب دختری با این نام و مشخصات ندارم.» اینگونه افتراها متاسفانه عمدتا از سوی کسانی وارد می‌شود که مورد تعقیب کیفری قرار نمی‌گیرند تا عبرت سایرین شود.

*فرزندان پزشکیان شفاف هستند

مخالفان وفاق ملی و دولت پزشکیان تلاش زیادی کردند تا با ساخت شایعاتی درباره فرزندان مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور را وارد چالش کنند که موفق نشدند. یوسف، مهدی و زهرا نام فرزندان رئیس‌جمهور است که هیچکدام در امور دولت دخالت ندارند و تنها حسن مجیدی داماد دکتر پزشکیان دستیار اجرایی دفتر رئیس‌جمهور است که استخدام او به‌خاطر دلایل خاص بود. زمانی‌که پزشکیان نایب‌رئیس مجلس بود، قرارداد استخدامی داماد او یعنی حسن مجیدی را به‌خاطر امضانکردن اسناد مالی دارای شبهه لغو کردند و همین موضوع نشانه پاکدستی و شرافت اوست. زهرا هم برخی اوقات در کنار پدر در مراسم‌هایی حضور دارد که دلیلش عدم حیات همسر رئیس‌جمهور است و دخترش نقش مادر را در مناسبات دولتی ایفا می‌کند. یوسف و مهدی هم علاقه‌ای به دخالت در امور دولتی ندارند.

*مجلس رسیدگی کند

روز گذشته غلامعلی رجایی، فعال سیاسی درباره سوءاستفاده برخی آقازادگان گفت: رسانه‌ها و مجلس باید قاعدتا برای آنان که فعالیت اقتصادی انجام می‌دهند قانون از کجا آورده‌ای را دنبال کنند و ببینند آن ثروت افسانه‌ای را چطور به دست آوردند. اگر از راه‌های غیرقانونی به دست آوردند به گوش مردم برسانند و بر اساس ساز و کارها با آنان برخورد کنند.

*پرواز فرزندان با بال‌های والدین

یاسین رامین یکی از آقازادگانی است که دردسرساز شد. خیانت در امانت و تصاحب ۸۷۳ هزار و ۸۸۷ یورو (خرید پلانگر یا پمپ سرنگ‌های قلمی تزریق انسولین) و خیانت در امانت و انتقال مال غیر (سهام شرکت رشد به ارزش ۵۴۰ هزار یورو) موضوعاتی بود که سبب شد یاسین رامین به ۱۷ سال زندان محکوم شود اما حکم در دادگاه تجدیدنظر در پاییز سال ۱۴۰۰ شکست و یاسین رامین تبرئه شد ولی دوباره خبر آمد که او به سه سال حبس و پرداخت آن مبلغ مربوط به پلانگرهای انسولین محکوم شده است. شبنم نعمت‌زاده، دانش‌آموخته دانشگاه شهید بهشتی در سال ۱۳۷۵، کارمند سابق بیمارستان میلاد، یکی از دختران مهندس محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر سابق صنعت در دولت‌های ۳۰ سال اخیر است که به‌زعم بسیاری در باشگاه دختران میلیاردر ایرانی قرار دارد. در هفته اول شهریور ۱۳۹۷ سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی ایران از دستگیری شبنم نعمت‌زاده دختر وزیر سابق صنعت به اتهام «احتکار دارو» خبر داد. تعزیرات تایید کرد که وی به‌علت عدم تامین وثیقه ۴۰۰ میلیاردی راهی زندان شده است! شرکت رسا فارمد، آدونیس طب، توسعه دارویی رسا و توسعه تجارت نعمت، بخشی از شرکت‌های اقماری خانواده نعمت‌زاده است. در سال ۹۷ هم خبر رسید پسر رحمانی فضلی در جایگاه وزیر کشور در وزارت اقتصاد مشغول شده است. فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی، در حکمی، هادی رحمانی فضلی را به‌عنوان مشاور خود منصوب کرد. در همین رابطه جواد امام، مدیرعامل بنیاد باران و از فعالان سیاسی سابق در واکنش به انتصاب فرزند وزیر کشور به عنوان مشاور وزیر اقتصاد در توییتر خود نوشت: «جناب آقای روحانی! ‌انتصاب فرزند وزیر کشور توسط وزیر اقتصاد به‌عنوان مشاور در راستای همان شایسته‌سالاری است که جنابعالی و دولتمردانت از آن دم می‌زنید؟» فرهاد دلپسند وزیر وقت اقتصاد درباره این انتصاب توضیح داد: اینکه هادی رحمانی فضلی پسر وزیر کشور است، کاملا درست است، اما علت انتخاب او به‌عنوان مشاور جوان، نسبتش با رحمانی فضلی نیست؛ بلکه آشنایی شخص خودم از توانمندی‌های ایشان است.

*مسئولان و سیاسیون چه گفتند؟

مهدی کلهر، مشاور احمدی‌نژاد معتقد است «آقازاده‌ها همچون درب مساجد هستند نه، کندنی‌اند و نه سوزاندی، بلکه باید زیر نگاه تیزبین حکومت، برای منافع عامه مردم این درهای غیرقابل‌تعویض و تخریب به موقع باز و بسته شوند.» وی این هشدار را هم می‌دهد که «آقازاده‌ها اگر رها شوند، هسته مافیاها قدرت و محور مافیاهای ثروت می‌شوند» محمد عطریانفر، عضو حزب کارگزاران نیزحواشی پیرامون دولت پزشکیان را در مسیر تخریب این دولت نوپا می‌داند و می‌گوید؛ «در رابطه با دولت آقای پزشکیان من هیچ عارضه آقازادگی از جنس مخرب و آلوده تاکنون مشاهده نکرده‌ام.» ناصر ایمانی، فعال اصولگرا از افراط‌گرایی انتقاد کرد و بیان داشت؛ «منسوبان شایسته مسئولان باید از حَیّزِ انتفاع ساقط شوند؟ این چه منطقی است.» محسن کوهکن، دیگر فعال اصولگرا نیز نسبت به سوءاستفاده از فرزندان مسئولان هشدار می‌دهد و می‌گوید؛ «افراد سوءاستفاده‌چی اینها را طعمه قرار دادند، به وسیله آنها سوءاستفاده‌هایی کردند و نهایتا وقتی این مسئله مشخص شده، به آبرو و حیثیت مقامات هم لطمه زده است.»

منبع : آرمان ملی

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار