| کد مطلب: ۱۱۳۷۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد

نسخه عراقچی برای نجات برجام/ فیلم

وزیر امورخارجه درباره برجام گفت: برجام هنوز چارچوب مناسبی است تا ما را به یک توافق جدید رهنمود کند.

به گزارش آرمان ملی آنلاین ؛ سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم صداوسیما فرمول جدید برای مذاکرات احیای برجام را تشریح کرد.

به نوشته دنیای اقتصاد، عراقچی در این خصوص گفت: برای شروع دوبارۀ مذاکرات هسته‌ای اول باید پایۀ مناسب ایجاد شود.

او در تشریح این نسخه گفت: ما به فرمول برجام دوباره می‌توانیم برگردیم. برخی قسمت‌های برجام منافع گذشته را برای ایران ندارد، اما چارچوبی است که می‌تواند ما را به سمت توافق جدید هدایت کند.

او همچنین به سفر رئیس جمهور به نیویورک خبر داد و گفت: فرصت پزشکیان در نیویورک بسیار مغتنم است که دنیا تصویر بهتری از سیاست‌های دولت چهاردهم داشته باشند و می‌تواند راهگشای سیاست خارجه ما باشد.

این اظهارات عراقچی بعنوان مذاکره کننده ارشد توافق هسته‌ای را اگر در کنار اظهارات قبلی او درخصوص اینکه نیاز به فرمت جدید برای رسیدن به توافق وجود دارد را کنار هم قرار دهیم، نشان می‌دهد که ایران این آمادگی را پیدا کرده که برای احیای برجام نیاز به مذاکرات جدید با بده-بستان جدید آنهم در فضای جدید دارد که با تغییر متغیرهای منطقه‌ای و بین‌المللی همراه شده است.

واقعیت این است که نسخه برجام ۲۰۱۵ دیگر به آن شکل امکان احیا ندارد و هر دو طرف ملاحظات جدیدی پیدا کرده‌اند که نیاز است برای رسیدن به نسخه به‌ روز شده برجام، آن را پذیرفته و مورد مذاکره قرار دهند.

 

 

 

 

منبع : دنیای اقتصاد

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار