| کد مطلب: ۶۰۲۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد

ترور یا قتل ؟/ علت و انگیزه ضارب هنوز مشخص نیست

ساعت۱۱صبح دیروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه بود که در پی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تیراندازی در یکی از بانک‌های شهرستان بابلسر که منجر به شهادت آیت‌ا... سلیمانی شد موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

ترور یا قتل ؟/ علت و انگیزه ضارب هنوز مشخص نیست

آرمان ملی آنلاین این در حالی است که در همان ساعات ابتدایی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران از حمله مسلحانه به آیت‌ا... عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه سابق کاشان در شهرستان بابلسر خبر داد. روح‌ا... سلگی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: متأسفانه در جریان این واقعه که صبح دیروز روی داد، آیت‌ا... سلیمانی جان باخت. ساعت۱۱صبح دیروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ماه بود که در پی کسب خبری از مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع تیراندازی در یکی از بانک‌های شهرستان بابلسر که منجر به شهادت آیت‌ا... سلیمانی شد موضوع در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت. این در حالی است که در همان ساعات ابتدایی معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران از حمله مسلحانه به آیت‌ا... عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه سابق کاشان در شهرستان بابلسر خبر داد. روح‌ا... سلگی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: متأسفانه در جریان این واقعه که صبح دیروز روی داد، آیت‌ا... سلیمانی جان باخت. وی با اشاره به دستگیری ضارب توسط دستگاه‌های امنیتی، افزود: جزئیات واقعه بزودی اطلاع‌رسانی خواهد شد. این ترور در محدوده میدان شهربانی بابلسر به ضرب گلوله انجام شد. ضارب از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شده است. همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران نیز در تشریح حادثه گفت: مأموران انتظامی با حضور در محل در بررسی‌های اولیه و تحقیق از شاهدان عینی حادثه دریافتند، نگهبان مسلح بانک با استفاده از سلاح گرم اقدام به تیراندازی به سمت آیت‌ا... عباسعلی سلیمانی کرده است. سرهنگ سید جعفر ساداتی بیان کرد: مأموران انتظامی با حضور در محل حادثه در بررسی‌های اولیه و تحقیق از شاهدان عینی حادثه دریافتند، نگهبان مسلح بانک با استفاده از سلاح گرم اقدام به تیراندازی به سمت آیت‌ا... عباسعلی سلیمانی کرده است. معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار کرد: در این حادثه آیت‌ا... سلیمانی به دلیل شدت جراحات وارده ناشی از تیراندازی جان باخت. وی ضمن تکذیب خبر مصدومیت ۳ نفر در این حادثه از دستگیری ضارب از سوی مأموران انتظامی خبر داد و افزود: علت و انگیزه ضارب در دست بررسی بیشتر قرار دارد. لازم به ذکر است، آیت‌ا... سلیمانی اسبوکلایی در سال ۱۳۲۶ در اسبوکلای سوادکوه زاده شد و در سال‌های فعالیت خود به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه در استان سیستان و بلوچستان شهرستان زاهدان و همچنین کاشان مشغول به فعالیت بود. آیت‌ا... سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری در سیستان و بلوچستان بود و از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ به عنوان امام جمعه کاشان مشغول به فعالیت بود.

حادثه تروریستی نبود

استاندار مازندران گفت: آنچه تا این لحظه به آن واقفیم این است که ضارب شناخت دقیقی از آیت‌ا... سلیمانی نداشته و آیت‌ا... سلیمانی برای انجام امورات بانکی خودشان به بانک مراجعه کردند و تا این لحظه اطلاعات و اسنادی مبنی بر تروریستی و امنیتی بودن این اقدام در دست نداریم. سید محمود حسینی‌پور درباره قتل آیت‌ا... عباسعلی سلیمانی، امام جمعه و نماینده پیشین ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و کاشان گفت: رأس ساعت ۱۰و ۳۰ صبح روز چهارشنبه ۶ اردیبهشت در حادثه با هدف سوءقصد از سوی یکی از عوامل نگهبانی بانکی در شهرستان بابلسر، آیت‌ا... سلیمانی از روحانیون برجسته استان جان خود را از دست دادند. ضارب بلافاصله در همان محل توسط نیروی انتظامی دستگیر شد و بررسی اولیه درباره انگیزه وی در دست بررسی است. هنوز انگیزه ضارب کامل مشخص نشده و سابقه این فرد که از افراد بومی منطقه است نشان می‌دهد این حمله ماهیت تروریستی ندارد. آن چه که تا این لحظه به آن واقفیم این است که ضارب شناخت دقیقی از آیت‌ا... سلیمانی نداشته و آیت‌ا... سلیمانی برای انجام امورات بانکی خودشان به بانک مراجعه کردند و تا این لحظه اطلاعات و اسنادی مبنی بر تروریستی و امنیتی بودن این اقدام در دست نداریم. ضارب هویت مشخص داشت و یکی از پرسنل شرکت‌های انتظام بود که به‌طور معمول کارهای خدمات انتظامی بانک‌ها را انجام می‌دهند و از بیرون نبوده، به همین دلیل اسلحه در اختیار خود ضارب قرار داشت و از بیرون تهیه نشده بود.
دستور دادستان کل کشور
دادستان کل کشور با ارسال نامه‌ای خطاب به دادستان عمومی و انقلاب استان مازندران دستور پیگیری سوء قصد به آیت‌ا...‌ عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری را صادر کرد. در نامه حجت‌الاسلام منتظری آمده است: نظر به خبر منتشر شده در خصوص سوء قصد مسلحانه به آیت‌ا... عباسعلی سلیمانی، عضو مجلس خبرگان رهبری در یکی از بانک‌های شهرستان بابلسر مقتضی است به قید تسریع و با هماهنگی دادستان حوزه قضائی مربوط و ضابطان امر موضوع از زوایای مختلف بررسی، پیگیری لازم انجام و نتیجه را گزارش کنید. همچنین وزیر کشور ضمن دریافت آخرین اطلاعات حادثه شهادت آیت‌ا... سلیمانی، بر بررسی سریع و همه‌جانبه این موضوع تاکید کرد. احمد وحیدی در تماس تلفنی با سید محمود حسینی‌پور با ابراز تأسف و تاثر از شهادت آیت‌ا... سلیمانی، دستورات لازم را برای بررسی جامع و کامل ابعاد مختلف این حادثه تا دستیابی به نتیجه صادر کرد.
پیام رئیس‌جمهور
رئیس‌جمهور در پیامی شهادت آیت‌ا... عباسعلی سلیمانی، نماینده خبرگان رهبری در استان سیستان و بلوچستان در حادثه تیراندازی در بابلسر را به بیت مکرم ایشان، علمای اعلام و مردم شهیدپرور استان مازندران، تسلیت گفت. سید ابراهیم رئیسی تصریح کرد: لازم است نیروهای امنیتی و انتظامی هرچه سریع‌تر نسبت به علل وقوع حادثه و همچنین شناسایی انگیزه احتمالی عامل یا عاملان این اتفاق اقدام کنند. در متن پیام رئیس‌جمهور آمده است: اینجانب با ابراز همدردی، شهادت این روحانی ارجمند را به بیت مکرم و علمای اعلام و دانشگاهیان و مردم شهیدپرور استان مازندران تسلیت می‌گویم و از خداوند بزرگ برای آن مرحوم علو درجات و برای عموم بازماندگان ایشان صبر و سلامت مسألت دارم. لازم است نیروهای امنیتی و انتظامی هر چه

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار