| کد مطلب: ۶۰۱۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد

گلکسی S23 Ultra؛ پرچمداری که قواعد بازی را تغییر داد

تعداد طرفداران و کاربران گوشی‌های هوشمند که از بازی‌های موبایلی لذت می‌برند هر روز بیشتر می‌شود و با افزایش سطح کیفی این بازی‌ها که در برخی از ژانرها، نزدیک به بازی‌های کنسولی است، تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند هم به دنبال بهینه‌سازی دستگاه‌های خود هستند.

گلکسی S23 Ultra؛ پرچمداری که قواعد بازی را تغییر داد

براین اساس شرکت سامسونگ، جدیدترین پرچمدار خود یعنی گلکسی S23 Ultra را به قابلیت‌هایی مجهز کرده که تمام نیازهای یک گیمر موبایل را برآورده می‌کند. این گوشی هوشمند با عملکردی قدرتمند، گرافیکی همه‌جانبه، باتری بادوام و همچنین بهره‌مندی از آخرین نسخه رابط کاربری سامسونگ یعنی One UI 5.1 تجربه‌ای به غایت شخصی‌شده‌ و راحت‌ را برای هر کاربری فراهم می‌کند. در ادامه به معرفی بیشتر این دستگاه می‌پردازیم.

ارتقای سطح با عملکردی قدرتمند
گوشی‌های هوشمند برای ارائه یک تجربه عالی گیم، نیازمند سخت‌افزارها و نرم‌افزارهایی با کارایی بالا هستند. در همین جهت گلکسی S23 Ultra دارای پردازنده‌ای قدرتمند است. این گوشی مجهز به پلتفرم Gen 2 Mobile پردازنده اسنپدراگون برای گلکسی است و علاوه بر آن GPUاین دستگاه نیز ارتقا یافته و 41% سریع‌تر از نسخه قبلی عمل می‌کند؛ ضمن اینکه NPU یا همان واحد پردازش شبکه عصبی S23 Ultra نیز تا 40% بهبود پیدا کرده؛ به همین سبب یادگیری هوش مصنوعی به‌طور موثری افزایش یافته است. این محصول گیمر‌ها را در محیطی با گرافیک زنده‌تر و پردازشی پرقدرت‌تر غرق می‌کند.
اما این تمام ماجرا نیست؛ یک فناوری گرافیکی قدرتمند به نام Ray tracing نیز در GPU گلکسی S23 Ultra به کار رفته است. این فناوری در واقع با ارتقای نورپردازی، بازتاب نور و سایه‌های تصاویر، گرافیک بازی را به شکلی زنده و واقعی‌تر به نمایش می‌گذارد تا ماجراهای درون ‌بازی دقیقا همانند کامپیوتر و کنسول‌های قدرتمند شما را محو بازی کند. خود را درون یک بازی اکشن یا مسابقات ماشینی تصور کنید؛ برخورد با موانع، گذر از شن‌وماسه و یا لحظات حساس مبارزه با دشمن تماما با تصاویری زنده و گرافیکی نفس‌گیر مقابل چشمان شما به نمایش در می‌آید؛ گویی واقعا در حال تجربه آن لحظه پرهیجان هستید. نمایشگر گلکسی S23 Ultra همچنین دارای یک فناوری تقویت دید است که در این نسخه ارتقا یافته است. این فناوری با تنظیم خودکار و تدریجی روشنایی صفحه نمایش براساس محیط و فضایی که در آن قرار دارید به تجربه بهتر شما کمک می‌کند و از این طریق می‌توانید تمام تصاویر بازی را حتی زیر نور خورشید هم به وضوح بیبنید.

حین بازی، به کارهای خود نیز برسید
عملکرد پردازنده سری گلکسی S23 Ultra نسبت به نسخه قبلی حدود 30% بهبود یافته است؛ در نتیجه سرعت پردازش بالاتری دارد. در واقع، حتی زمانی که چندین برنامه فعال هستند، سرعت پردازش آن به‌شکل ملایمی سریع و بدون وقفه است. این پردازنده قدرتمند، مولتی‌تسکینگ را سریع‌تر و کارآمدتر می‌کند و بدین ترتیب باعث افزایش بهره‌وری می‌شود. سری گلکسی S23 حتی هنگامی که در حال اجرای چند برنامه سنگین مانند تماس‌ ویدئویی حین بازی یا گشت‌وگذار در شبکه‌های اجتماعی هستید نیز پاسخ‌گویی سریع و یکپارچه‌ای را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، حالت Multi-window نیز بهبود یافته است؛ این ویژگی به شما اجازه می‌دهد به‌طور همزمان از چند برنامه روی صفحه گوشی استفاده کنید. برنامه‌های پرکاربرد نیز برای راحتی بیشتر و همچنین دسترسی و جابه‌جایی سریع‌تر در نواری زیر قسمت برنامه‌های اخیر (Recent apps) نمایش داده می‌شود. اکنون می‌توانید انگشت خود را کمی طولانی‌تر از یک کلیک روی برنامه‌ای در این نوار نگه‌ دارید و آن برنامه را به‌صورت یک پنجره روی برنامه اصلی نمایش دهید.

کمتر شارژ کنید، بیشتر استفاده کنید
گلکسی S23 Ultra با خود یک باتری قدرتمند به همراه دارد که عمر آن به‌طور موثری بهبود یافته است. ظرفیت باتری گلکسی S23 و گلکسی S23+ به ترتیب 3900 و 4700 میلی‌آمپر ساعت (mAh) است که نسبت به نسل قبلی خود 200 میلی‌آمپر ساعت افزایش یافته است؛ اما پرچمدار این شرکت یعنی گلکسی S23 Ultra از یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند و جالب اینجاست که این گوشی با یک آداپتور 45 واتی می‌تواند در 30 دقیقه تا 65 درصد شارژ شود. بنابراین کاربران می‌توانند در کمترین زمان تا میزان قابل توجهی گلکسی خود را شارژ کنند و در عوض زمان خود را به استفاده بیشتر از برنامه‌های موردعلاقه خود اختصاص دهند و نگرانی بابت عمر باتری و دوام آن را برای همیشه فراموش کنند.

تجربه‌ای منحصربه‌فرد با One UI 5.1
رابط کاربری One UI 5.1 که اکثر دستگاه‌های گلکسی اخیرا به آن مجهز شده‌اند، کمک می‌کند که گوشی هوشمند خود را به میل و سلیقه خود سفارشی کنید. برای مثال در این به‌روز‌رسانی می‌توانید به ‌راحتی بخشی از یک ویدئوی خاطره‌انگیز و مورد علاقه‌ خود را ویرایش کرده و قطعه کوتاهی از آن را در صفحه قفل گوشی نمایش دهید.
همچنین ویجت‌های جدیدی برای کنترل بهتر گوشی اضافه‌ شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به این موارد اشاره کرد؛ تغییر تنظیمات و وضعیت برنامه‌‌ها به‌صورت مستقیم از طریق صفحه‌ اصلی (Home screen)؛ ویجت نمایش باتری دستگاه‌های جانبی نظیر گلکسی واچ‌ و گلکسی بادز و همچنین ویجت پیشنهادات هوشمند (Smart suggestions) که از طریق آن موسیقی‌ها و لیست‌ پخش‌‌های ‌پیشنهاد‌ی Spotify مطابق با فعالیت کاربر ارائه می‌شود.
با توجه به قابلیت‌های اضافه شده به بخش گالری گوشی، شما به راحتی می‌توانید، سوژه را از تصویر جدا و پس‌زمینه را حذف کنید و آن را تبدیل به استیکر کنید. همچنین با کشیدن انگشت خود بر روی تصویر می‌توانید از اطلاعات عکس نظیر مکان و زمان ثبت، مکان ذخیره عکس و تنظیمات دوربین هنگام ثبت مطلع شوید. افزون بر این، از طریق بخش Modes and Routines می‌توانید تصاویر پس‌زمینه، مدیریت و نظارت بر برنامه‌ها، اعلان‌ها و مواردی از این دست را برای موقعیت‌هایی خاص مانند زمان خواب، رانندگی و یا هنگام کار تنظیم کنید. قابلیت Modes and Routines در واقع به شما امکان می‌دهد بسته به کاری که انجام می‌دهید حالت‌ها و تنظیمهای جداگانه‌ای طراحی کنید و هربار انرژی و زمان اضافی برای تنظیم آن‌ها صرف نکنید.
فارغ از تمامی این قابلیت‌ها و ویژگی‌ها، گلکسی S23 Ultra دارای ابزاری است که در به‌روزرسانی One UI 5.1 بهبودیافته و قابلیت‌های جدیدی به آن افزوده شده‌ است. قلم S Pen به ‌لطف این به‌روزرسانی افکارو ایده‌های شما را راحت‌تر از قبل پیاده‌سازی می‌کند. با این قلم اکنون می‌توانید متن‌ها را استخراج و ذخیره کنید یا قسمتی دلخواه از یک عکس را به‌سادگی جدا و استفاده نمایید. این قلم همچنین در این به‌روزرسانی جست‌وجو در وب را نیز آسان‌تر از قبل کرده است؛ کافیست متن یا اطلاعات موردنظر را در قسمت نوار جست‌وجو بنویسید؛ متن دست‌نویس به متن تایپ‌ شده تبدیل می‌شود و گشت‌وگذار شما درون دنیای مجازی در سطحی جدید و پیشرفته ادامه می‌یابد.

قابلیت‌ها و فناوری‌های پیشرفته‌ S23 Ultra باعث شده تا پرچمدار جدید گلکسی‌های سامسونگ ضمن بازتعریف استانداردهای گوشی‌های هوشمند، به نوعی قواعد بازی را در این حوزه تغییر دهد.

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار