| کد مطلب: ۱۱۲۱۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد

بایدن به سمت جنگ جهانی سوم می‌رود

یکی از سناتورهای آمریکایی گفت، تصمیمات بایدن خطر بروز یک جنگ جهانی دیگر را افزایش می‌دهد.

بایدن به سمت جنگ جهانی سوم می‌رود

به گزارش آرمان ملی آنلاین، به نقل از خبرگزاری تاس، سناتور «جیمز دیوید ونس» در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: «من فقط با دوستی که به او اعتماد دارم در مورد آنچه در روسیه می‌گذرد، صحبت کردم. فکر می‌کنم خطر جنگ هسته‌ای در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری در زندگی من وجود دارد. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در حال رفتن به سمت جنگ جهانی سوم است.»

 در ۳۱ ماه مه، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده گفته بود بایدن به اوکراین اجازه استفاده از سلاح‌های ارائه شده توسط ایالات متحده برای حملات در داخل خاک روسیه را داده است.

در ۲۸ مه، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت نمایندگان کشورهای ناتو هنگام صحبت در مورد حملات در داخل روسیه، «باید آگاه باشند که با چه چیزی بازی می‌کنند.»

به گفته پوتین، روسیه از نزدیک چنین بحثی را زیر نظر دارد.

دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه نیز روز جمعه با بیان اینکه تمام سلاح‌های دوربرد ارسال شده به اوکراین «مستقیما توسط نیروهای ناتو کنترل می‌شود»، افزود چنین اقداماتی می‌تواند به حملات تلافی‌جویانه نیاز داشته باشد.

در این میان، جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین در پاسخ به سوالی درباره تغییر موضع بایدن درباره اجازه دادن به اوکراین برای استفاده از تسلیحات آمریکایی برای حمله به اهدافی در خاک روسیه، علت این تغییر نظر و این که آیا آمریکا نگران وارد شدن به جنگی مستقیم به واسطه این تصمیم نیست، توضیح داد: «ما از همان ابتدای این جنگ، نگران گسترش تنش‌ها بوده‌ایم و این نگرانی‌ها به‌جا هستند. رئیس‌جمهور گفته است که نمی‌خواهد مسئول آغاز جنگ جهانی سوم باشد. ما به دنبال جنگی با روسیه نیستیم که یک قدرت هسته‌ای است.»

کربی تشریح کرد: «در اواسط ماه مه، اوکراینی‌ها با فشار فوق‌العاده‌ای در خارکیف، یکی از شهرهای شمالی اوکراین مواجه بودند که فاصله زیادی از مرز روسیه ندارد؛ آنها خواستار مجوزی محدود برای استفاده از تسلیحات عرضه ‌شده آمریکایی علیه تهدیدهای قریب‌الوقوع در امتداد این مرزها شدند.»

وی افزود: «رئیس‌جمهور این موضوع را بررسی و پس از گفت‌وگو با تیم واسط اطمینان حاصل کرد که از تمامی پیامدهای این درخواست مطلع شده و بعد آن را تایید کرد. این مجوز محدود به منطقه خارکیف است و این محدودیت با توجه به انواع اهدافی است که می‌توانند هدف قرار دهند و برد آن‌ها اعمال شده است.»

منبع : ايسنا

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار