| کد مطلب: ۱۱۳۳۷۴۵
لینک کوتاه کپی شد

در جلسه کمیسیون سلامت دیجیتال صورت گرفت:

بررسی چالش های کسب و کارهای حوزه سلامت با حضور رئیس مرکز فاوا وزارت بهداشت

دومین جلسه کمیسیون سلامت دیجیتال دوره هفتم سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران، با حضور رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت و رئیس و اعضای کمیسیون سلامت دیجیتال سازمان نصر تهران برگزار شد.

بررسی چالش های کسب و کارهای حوزه سلامت با حضور رئیس مرکز فاوا وزارت بهداشت

آرمان ملی آنلاین - به گزارش روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، مهدی خدادادی رئیس کمیسیون سلامت دیجیتال سازمان نصر تهران در این‌باره گفت: چالش ها و راهکارهای کسب و کارهای حوزه سلامت دیجیتال در دومین جلسه این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت و از مهمترین موضوعات، ارزیابی و آسیب شناسی نظام رگولاتوری و اپراتوری بود.

در همین زمینه دکتر سید رضا مظهری رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باحضور در این جلسه ضمن تعامل با اعضاء، توضیحاتی در خصوص نظام رگولاتوری و اپراتوری و آئین نامه ها و مفاد قانونی که در حال تصویب است ارائه داد و پس از آن اعضای کمیسیون به ارائه پرسش هایی در این راستا پرداختند.

مهدی خدادادی در ادامه بیان کرد: در این جلسه به موضوعاتی از جمله تامین منابع مالی دولتی (۴ تا ۶ همت) برای این طرح، بررسی مدل جهانی و اینکه در کشور ما متناسب با نظام سلامت بومی خواهد بود همچنین مباحثی در موضوع پرونده سلامت و امنیت اطلاعات آن مطرح و گفته شد پرونده های سلامت در پایگاه ملی سلامت قرار گرفته و افرادی که قرار است برای ارائه سرویس از این اطلاعات استفاده کنند باید بر اساس مجوزهای صادرشده اقدام کنند؛ این موضوع به ارائه کننده های سلامت برای خدمات و سرویس دهی بهتر کمک خواهد کرد.

خدادادی خاطرنشان کرد: این جلسه با هدف ایجاد هم افزایی و شنیدن دغدغه های بخش خصوصی در ریل گذاری های نظام سلامت برگزار شد و امیدواریم این جلسات پربارتر و دقیق تر با ذی نفعان این حوزه برگزار شود.

وی در پایان تصریح کرد: بر اساس هماهنگی که با مرکز فاوا وزارت بهداشت صورت گرفته مقرر است تا تفاهمنامه ای با موضوع همکاری کمیسیون سلامت دیجیتال به عنوان بازوی تخصصی اجرایی و صنفی مرکز فاوا وزارت بهداشت امضا شود و نیازها و ارتباطات این مرکز با بخش خصوصی همچنین توسعه و موضوعات آتی، از طریق کمیسیون، شرکت های فعال در آن و کارگروه های مربوطه پیگیری شود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار