| کد مطلب: ۱۱۳۳۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل فولاد مبارکه در بازدید از کلینیک باروری پویش و پژوهشکده زیست‌فناوری رویان:

حمایت از مراکز تحقیقاتی و توسعه مرزهای دانش در مسیر تحقق مسئولیت اجتماعی تأثیرگذار است

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در اقدامی دیگر در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی خود به همراه تعدادی از معاونان و مدیران این شرکت، روز پنج‌شنبه ۲۵ مردادماه، از کلینیک باروری پویش و پژوهشکده زیست‌فناوری رویان بازدید کرد و در جریان آخرین دستاوردهای این مراکز علمی قرار گرفت.

حمایت از مراکز تحقیقاتی و توسعه مرزهای دانش در مسیر تحقق مسئولیت اجتماعی تأثیرگذار است

آرمان ملی آنلاین - محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در حاشیه بازدید از کلینیک باروری پویش و پژوهشکده رویان اصفهان با بیان اینکه نگاه به مسئولیت اجتماعی از یک منظرِ محدود به توزیع بسته‌های حمایتی و مانند آن، نگاه ساده‌لوحانه‌ای است، اظهار کرد: نگاه راهبردی و واقعی در حوزه مسئولیت اجتماعی نگاه توانمندسازی، توسعه مرزهای دانش و اقداماتی نظیر ایجاد و توسعه مشاغل خانگی و مواردی است که اخیراً ما در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

وی افزود: ما در حوزه تولید، توسعه و نوآوری در زنجیره ارزش فولاد اقداماتی را دنبال کرده‌ایم که بسیاری از این رویکردها، اگر در حوزه‌های دیگر که حمایت‌های رسمی از آن‌ها وجود ندارد، دنبال و اجرایی شود، می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور و معضلات اجتماعی ازجمله اشتغال، سبک زندگی و … را حل کند. پژوهشکده رویان از مجموعه‌هایی است که در دنیا منحصربه‌فرد است و در حوزه تخصصی خود رتبه هفتم را داراست

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه حمایت از چنین مجموعه‌هایی همان تحقق مسئولیت اجتماعی است و می‌تواند اثربخشی بودجه محدود این حوزه را صدچندان کند، اضافه کرد: مجموعه رویان از مجموعه‌های منحصربه‌فرد و دانش‌بنیانی است که طی چند دهه اخیر کارهای کم‌نظیری انجام داده، به‌ویژه در حوزه ناباروری از مجموعه‌های برتر دنیاست و دستاوردهای ارزشمندی داشته است.

وی با اشاره به هدف بازدید از مجموعه رویان گفت: ضمن عرض خدا قوت به عزیزان در این مجموعه، فعالیت‌های مشترکی را که امکان انجام آن بین مجموعه رویان و فولاد مبارکه است بررسی کردیم.

طیب نیا گفت: در بحث فرزندآوری و رفع ناباروری و ذخیره خون بند ناف همکاری‌های مشترکی را جهت خانواده بزرگ فولاد شروع کردیم. امیدواریم با حمایت در برخی حوزه‌های تحقیقاتی و به‌ویژه تفاهم‌نامه‌ سه‌جانبه‌ای که با محیط‌زیست و مجموعه رویان در زمینه تولیدمثل یوزپلنگ و پروژه‌های تحقیقاتی در این زمینه داریم، بتوانیم از مرزهای دانش در این حوزه عبور کنیم در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز تأثیرگذارتر باشیم.

محمدحسین نصر اصفهانی، رئیس پژوهشکده زیست فناوری رویان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیرعامل و جمعی از معاونان و مدیران بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد کشور در مجموعه رویان گفت: از هر حیث تعامل بین صنعت و مراکز تحقیقاتی برای کشور می‌تواند منشأ اثر و خیروبرکت باشد. اگرچه لزوماً این مجموعه‌ها از یک جنس نیستند، ولی می‌توانند به‌طور غیرمستقیم تأثیر بهینه خود را بر روند تحقیق، توسعه و افتخارآفرینی کشور داشته باشند. وی مشکلات موجود در حوزه جمعیت و فرزندآوری را یکی از مشکلات مهم کشور برشمرد و در این باره گفت: به‌طورقطع با حمایت‌های بیشتر از مراکز تحقیقاتی می‌توان محتواهای علمی تولید کرد.

وی از موضوعاتی نظیر سبک زندگی و تغذیه و زندگی سالم به‌عنوان مباحث مطرح‌شده با مدیرعامل فولاد مبارکه و هیئت همراه نام برد و گفت: این مجموعه با حمایت‌های بیشتر می‌تواند گسترش یابد و بیش از بیش‌ازپیش اثرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه ناباروری، روش‌های نوینی از سوی این مجموعه برای نخستین بار در کشور و بعضاً در دنیا پایه‌گذاری شده است. تقریباً توانسته‌ایم موفقیت‌های حوزه ناباروری را ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش دهیم و به دستاوردهایی برسیم که برای مردم شانس فرزندآوری را بیشتر کنیم.

وی حمایت سازمان‌هایی نظیر فولاد مبارکه را بسیار اثربخش توصیف و اضافه کرد: به‌طورقطع دعای خیر خانواده‌هایی که در اثر اقدامات مجموعه رویان صاحب فرزند می‌شوند، شامل سازمان‌هایی مانند فولاد مبارکه اصفهان که دغدغه تولید و توسعه علم و دانش و خدمت‌رسانی به جامعه را دارند، خواهد شد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار