| کد مطلب: ۱۱۲۹۹۶۰
لینک کوتاه کپی شد

وزیر صمت در جلسه پایانی هیات دولت سیزدهم:

ری‌را تصویر ذهنی مخاطب از خودروی ایرانی را تغییر خواهد داد

وزیر صمت در آخرین جلسه هیات دولت سیزدهم با بیان این‌که خودروی ری‌را، تصویر ذهنی مخاطب از خودروی ایرانی را تغییر خواهد داد، گفت: این محصول، ورود به بازارهای جهانی را ممکن خواهد کرد.

ری‌را تصویر ذهنی مخاطب از خودروی ایرانی را تغییر خواهد داد

آرمان ملی - به گزارش ایکوپرس- عباس علی‌آبادی، با بیان این‌که در خودروسازی به سمت ایرانی کردن مالکیت محصولات با طراحی ایرانی و با نام ایرانی حرکت کرده‌ایم، عنوان کرد: بنابراین نشان ری‌را که امروز اعلام می‌شود، یک نشان کاملا ایرانی است.

وی با بیان این‌که در صنعت خودرو نوآوری‌هایی داریم که به زودی عرضه می‌شود، اظهار کرد: این نوآوری‌های برای نخستین بار بر روی خودروهای ایرانی قرار خواهند گرفت. هم چنین، توان پذیرش نوآوری‌های خارجی را خواهیم داشت و استانداردها، استانداردهای ایرانی است که با استانداردهای بین المللی قابل رقابت است و تمامی این موارد زیرساخت‌هایی است که فراهم شده تا در خودروسازی شاهد یک تحول اساسی باشیم.

وزیر صمت، با بیان این‌که در راستای تحول صنعت خودرو، اقدامات شایسته‌ای در وزارت صمت و خودروسازان صورت گرفته است، بیان کرد: اقدامات زیربنایی و زیرساختی در حال انجام است. اگر امروز از خودروسازان بازدید کنید، متوجه خواهید شد که این تحولات در جریان بوده و ساختارها به سرعت در حال تغییر و دگرگونی است.

وی با اشاره به این‌که تاکید جدی بر مهندسی داشته ایم، خاطرنشان کرد: به جای این‌که با ساخت قطعات کم ارزش، درصد ساخت داخل را افزایش دهیم، به سمت ساخت قطعات پر ارزش حرکت کرده‌ایم؛ به ویژه بر طراحی، مهندسی و نوآوری تاکید شده است که آثار این موضوع در محصولاتی که امروز افتتاح می‌شود، نمایان است.

علی آبادی افزود: اتفاق بسیار مهمی که افتاد این بود که ساخت داخل را به جای قطعات غیرمهم، به سمت المان‌های اصلی مانند موتور، گیربکس و قطعات اصلی یعنی پلتفرم بردیم. هم چنین برای این‌که بتوانیم قیمت را کاهش دهیم، به سمت طراحی پلتفرم های مشترک حرکت کردیم.

وی با بیان این‌که به سمت ۵۱ تا ۸۰ درصد ساخت داخل حرکت کرده‌ایم که یک متوسط جهانی خوب و قابل قبول است، گفت: هم چنین بر مالکیت ایرانی تاکید شد تا تنها مونتاژ کننده محصولات خارجی یا ساخت داخل این محصولات با مالکیت خارجی نباشیم.

گفتنی است، پس از برگزاری آخرین جلسه هیات دولت سیزدهم، خودروی «ری‌را» توسط سرپرست ریاست جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت و با حضور مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در حیاط دولت تست شد.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار