| کد مطلب: ۱۱۲۷۱۸۲
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان بیان کرد:

بازگشت ارز حاصل از صادرات بزرگترین معضل ماست

مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده اگر بخشنامه‌های خلق الساعه دیگری صادر نشود و منابع ما به موقع تامین شود، امیدواریم پایان سال جاری و یا اول سال آینده تست گرم کنسانتره‌سازی را انجام دهیم و وارد مدار کنیم.

بازگشت ارز حاصل از صادرات بزرگترین معضل ماست

آرمان ملی آنلاین - طهمورث جوانبخت، مدیرعامل شرکت مجتمع فولاد خراسان در حاشیه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: پروژه کنسانتره‌سازی از سال ۹۲ آغاز شده است اما متاسفانه ظرف ۱۰ سال گذشته، اقدامات اجرایی چشمگیری نداشته و حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

جوانبخت خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده اگر بخشنامه‌های خلق الساعه دیگری صادر نشود و منابع ما به موقع تامین شود، امیدواریم پایان سال جاری و یا اول سال آینده تست گرم کنسانتره‌سازی را انجام دهیم و وارد مدار کنیم.

انگیزه صادرکنندگان از بین رفته است

مدیرعامل شرکت فولاد خراسان در خصوص صادرات، گفت: ظرف یکی دو سال اخیر، قیمت‌های جهانی چه میلگرد و چه شمش کاهشی بودند اما علاوه بر اینکه با محدودیت‌های داخلی و تحریم‌هایی که کشور وجود دارد مواجه هستیم بحث بازگشت ارز حاصل از صادرات در بازار متشکل ارزی هم مطرح است که بزرگترین چالش ماست.

وی ادامه داد: این بخشنامه‌ای که اواخر سال گذشته ابلاغ شد باعث از بین رفتن انگیزه صادرکنندگان شده است. به گونه ای که مواد اولیه خود را با ارز آزاد خریداری می کنیم و با ارز متشکل ارزی به فروش می رسانیم و دیگر انگیزه‌ای برایمان نمی ماند.

جوانبخت تصریح کرد: این موضوع سبب شد که ظرف چهار ماهه امسال صادرات همه شرکت‌های فولادی کمتر از نصف شود.

مدیرعامل شرکت فولاد خراسان خاطرنشان کرد: اگر این بخشنامه اصلاح نشود، چشم انداز خوبی در سال جاری برای صادرات و ارزآوری برای فولادسازان نمی توان متصور بود.

توسعه منابع انسانی براساس رویکردهای کانون ارزیابی

جوانبخت، یکی از بحث‌های مهم هر شرکتی را توسعه منابع انسانی دانست و گفت: یک نیازسنجی آموزشی با رویکردهای کانون ارزیابی و استخراج گپ های آموزشی پرسنل شروع کردیم که انشالله با این رویکرد جدید امسال بتوانیم بر اساس شایستگی کارکنان، آموزش‌های مرتبط را ارائه دهیم.

وی اضافه کرد: یکی از کارکردهای مربوط به کانون‌های ارزیابی شایستگی، بحث آموزش و استخدام است که با استخدام اخیری که صورت دادیم حدودا بیش از ۱۵۰ نفر را بر اساس کانون‌های ارزیابی شایستگی انتخاب کرده ایم که ورود این افراد به کارخانه باعث می شود به سطح دانش و اطلاعات کارکنان نسبت به گذشته افزوده شود.

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار