| کد مطلب: ۱۱۲۲۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد

معاون وزیر صمت و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی خبر داد ؛

تولید ۸۲۸ مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی / واحد‌های غیرفعال شهرک‌های صنعتی به ۱۲ درصد رسید

معاون وزیر صمت درباره تامین برق صنایع گفت: ۸۲۸ مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی در حال تولید است تا به برق صنایع تزریق شود.

تولید ۸۲۸ مگاوات برق در شهرک‌های صنعتی /  واحد‌های غیرفعال شهرک‌های صنعتی به ۱۲ درصد رسید

آرمان ملی آنلاین - فرشاد مقیمی معاون وزیر صمت و مدیرعامل شهرک‌های صنعتی امروز در نشست خبری ستاد بزرگداشت دهه تولید و تجارت، اظهار داشت: امسال با رویکرد جهش تولید برنامه های مختلفی در دهه اول تیرماه با رویدادهای متنوعی برگزار می شود.

او تصریح کرد: تمامی برنامه ها بر اساس نامگذاری سال از سوی رهبری است. همچنین بسته خادم الرضا در این ایام به یاد ریاست جمهوری رونمایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در مورد برگزاری این مراسم گفت: هر سال این مراسم به همت سازمان صمت برگزار می‌شد اما با توجه به نام‌گذاری سال، قرار شد این رویداد و برنامه بزرگداشت دهه تولید و تجارت به تشکل های بخش صنعت واگذار شود.

مقیمی در مورد تشکل‌های فعال در برگزاری این مراسم گفت: ۱۰ تشکل اعم از اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن، خانه معدن ایران، اتاق اصناف تهران، انجمن مدیران صنایع و ... تشکل هایی هستند که در برگزاری این مراسم مشارکت دارند.

وی همچنین  از تکمیل ۹۰۰ فرم برای انتخاب برگزیدگان خبر داد و گفت: این ۹۰۰ فرم به کمیته منتخبین واصل شده و از میان این افراد ۶۰ نفر برگزیده خواهند شد.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه تولید و تجارت و روز ملی صنعت و معدن گفت: ما در سال ۱۴۰۳ با پیشنهاد وزیر صمت به رئیس جمهور شهید بنا داشتیم که طبق سنوات گذشته، بسته حمایتی و تشویقی را برای بخش صنعت و کسب و کار کشور رونمایی کنیم و خوشبختانه این پیشنهاد تایید و به وزارت صمت ابلاغ شد.

۱۹۰۰ واحدی صنعتی امسال به چرخه تولید باز می گردد

مقیمی تصریح کرد :  در ۳ سال گذشته  واحدهای غیرفعال ۱۷ درصد بود که امروز این واحدها به ۱۲ درصد رسیده است. مقیمی افزود: امسال ۱۹۰۰ واحدی صنعتی غیر فعال احیا و به چرخه تولید باز می گردد.

وی گفت: از ۵۴ هزار واحد صنعتی که در شهرک‌ها مستقر هستند ۶ هزار و ۸۵۰ واحد غیرفعال است، هر سال ۲۸۰۰ تا ۳ هزار واحد به شهرک‌ها افزوده می‌شود و برای سال جاری پیش‌بینی شده ظرفیت تولید ۳۳۰۰ واحد صنعتی افزایش یابد.

ساخت شهرک های صنعتی با کشورهای دیگر در دستور کار است

معاون وزیر صمت در خصوص احداث شهرک‌های صنعتی بین المللی گفت: همچنین ساخت شهرک های صنعتی با کشورهای دیگر در دستور کار است و در این زمینه طرح هایی با کشور عراق  و در استان های مختلف خواهیم داشت.

وی  همچنین درباره تامین برق صنایع  گفت: با توجه به شرایطی که در تامین برق داریم شهرک‌های صنعتی دچار محدودیت‌هایی هستند اما بیش از ۸۲۸ مگاوات برق در شهرک‌ها تولید و تحویل می‌شود، ۲۴ مگاوات برق نیروگاه‌های خورشیدی به بهره برداری رسیده است و ۶۱۳ مگاوات در شهرک‌های صنعتی در دست ساخت است.مقیمی افزود: هفته‌ای یک روز برق واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی قطع می‌شود که البته استان به استان این موضوع متفاوت است.

 

 

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار