| کد مطلب: ۱۰۸۱۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو مطرح کرد ؛

منطقه آزاد ماکو یکی از کانون‌های صنعتی و معدنی کشور است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: منطقه آزاد ماکو در زمینه معادن به عنوان یکی از مهمترین منابع سنگ در کشور محسوب می‌شود .

منطقه آزاد ماکو یکی از کانون‌های صنعتی و معدنی کشور است

آرمان ملی آنلاین - حسین گروسی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در حاشیه دومین روز نمایشگاه اوراسیا  در جمع خبرنگاران اظهار داشت : برنامه‌های گسترده‌ای در غرفه منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو به اجرا درآمده است.

او توضیح داد : در این راستا تصویب طرح جامع در کارگروه تخصصی و سازمان محیط زیست، اهداف و ماموریت‌های منطقه آزاد را به سمت تحقق بیشتر هدایت کرده است.

گروسی همچنین به بخش‌های مختلف این منطقه اشاره کرده و اظهار داشت :  در زمینه تجارت، لجستیک و ترانزیت منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از بزرگترین دهکده‌های لجستیک کشور شناخته شده و در مسیر کوریدور شرق به غرب قاره آسیا به اروپا وصل می‌شود.

او افزود: در زمینه تولیدات ارگانیک دام و باغ‌های مدرن با مساحت ۲۰۰۹ هکتار به بخش خصوصی واگذار شده و در حال حاضر به تولید محصولات باغی، گردو و پسته به صورت مدرن می‌پردازیم.

منطقه آزاد ماکو یکی از مهمترین منابع سنگ در کشور

وی افزود: در زمینه معادن، منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از مهمترین منابع سنگ در کشور محسوب می‌شود و ما از معدنکاران و تولیدکنندگان فعال در این زمینه دعوت به همکاری می‌کنیم.

وی  تصریح کرد : منطقه آزاد ماکو با ارائه این فرصت‌ها، زمینه‌های متنوعی برای سرمایه‌گذاران و کسب‌وکارها فراهم کرده و آماده است با همکاری فعال از سوی معدنکاران و تولیدکنندگان، به رشد و توسعه اقتصادی این منطقه کمک نماید.

حسین گروسی گفت : بخش معدن منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو به دلیل داشتن معادن بی‌نظیر و کم نظیر سنگ، ممکن است در رتبه اول قرار گیرد. او افزود: ایمیدرو اخیراً پنج پهنه معدنی جدید را معرفی کرده و معدنکاران با تخصص در فراوری معدنی دعوت به شرکت در مناقصات و مزایده‌های این حوزه شده‌اند.

گروسی اظهار کرد: با توجه به این فرصت‌ها، ما امیدواریم که شرکت‌های قوی در بخش معدن به منطقه آزاد ماکو جذب شوند و این منطقه به یک قطب صنعت معدن تبدیل گردد.

ماکو به یک مقصد گردشگری و قطب جذب گردشگران تبدیل خواهد شد

وی همچنین اعلام کرد : در چارچوب طرح جامع منطقه، ماکو به یک مقصد گردشگری و قطب جذب گردشگران تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه تصریح کرد :  هفته گذشته با شرکت هواپیمایی ماهان توافق‌نامه‌ای منعقد کرده‌اند تا پروازها و سفرهای ترکیبی داخلی و خارجی به منطقه آزاد ماکو برگزار شود. این تدابیر با هدف افزایش جذابیت سفرها و کاهش هزینه‌ها برای مسافران انجام شده است. که این اقدامات به همراه دیگر تدابیر معرفی شده در طرح جامع، با استقبال علمی مناسبی مواجه شده‌اند.

دستاوردهای منطقه آزاد در حوزه صنعت پوشاک

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو همچنین به دستاوردهای برجسته منطقه آزاد در حوزه صنعت پوشاک، تولید مواد غذایی، صادرات و بازاریابی خارجی اشاره کرد و به اهمیت گردشگری و توسعه همکاری‌های بین‌المللی در این زمینه تأکید کرد.

وی افزود: در حال حاضر، مناطق آزاد از نقطه نظر صنعت پوشاک به یکی از قطب‌های جهانی تبدیل شده‌اند و برندهای این صنعت از تولیدات این مناطق به عنوان برندهای جهانی شناخته شده‌اند.

گروسی با بیان اینکه منطقه آزاد ماکو به دلیل موقعیت جغرافیایی نزدیکترین نقطه اتحادیه اروپا و همچنین به مناطق اوراسیا و کشورهای همسایه می‌باشد گفت: با حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و افزایش همکاری با کشورهایی مانند روسیه، تاتارستان و قزاقستان، میزان تولیدات و صادرات این منطقه را افزایش خواهیم داد.

 

 

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار