| کد مطلب: ۱۱۲۹۸۸۷
لینک کوتاه کپی شد

معرفی 8 گزینه اصلی دروازه‌بانی پرسپولیس/ اسامی

قهرمان فصل گذشته با اتفاقات عجیبی مواجه شد؛ جدایی 4 مهره فیکس و تاثیرگذار این تیم، نگرانی بزرگی را برای هواداران شکل داده و نکته جالب اینکه به جز جانشین یکی، سرخ‌ها همچنان برای سه جدایی دیگر گزینه مناسبی در اختیار نگرفته‌اند.

معرفی 8 گزینه اصلی دروازه‌بانی پرسپولیس/ اسامی

به گزارش آرمان ملی آنلاین، علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی فر، مهدی ترابی و عبدالکریم حسن از تیم قهرمان (و البته علی نعمتی) می‌تواند نگرانی بزرگی را شکل دهد. با این حال سرخ‌ها تا به اینجا توانسته‌اند ایوب العملود (مدافع راست)، فرشاد احمدزاده و علی علیپور را به خدمت گرفته‌اند.

این در حالیست که آنها با تمدید قرارداد گئورگی گولسیانی، فرشاد فرجی، عیسی آل کثیر، سروش رفیعی و بازگرداندن نفراتی مثل یاسین سلمانی، مرتضی پورعلی گنجی، مهدی عبدی از این جهت شرایط مطلوبی را دنبال خواهند کرد.با این حال بزرگترین نگرانی این تیم شاید در خط دروازه با جدایی علیرضا بیرانوند و در سمت چپ دفاعی با جدایی عبدالکریم حسن باشد. در ادامه گزارش به آخرین شرایط این تیم در پنجره نقل و انتقالاتی خواهیم پرداخت؛ جایی که رضا درویش قصد دارد هجوم بعدی خود را به بازار نقل و انتقالاتی با جذب گزینه‌های خارجی دنبال کند.

گزینه‌های ایرانی دروازه (از اخباری و پورحمیدی تا حقیقی و مظاهری!)

همانطور که عنوان شد مهمترین بحث نقل و انتقالاتی پرسپولیس تقویت خط دروازه بعد از جدایی علیرضا بیرانوند است. پرسپولیس طی روزهای اخیر تلاش زیادی برای انتقال محمدرضا اخباری داشت که با مخالفت باشگاه گل گهر همراه بود. با این حال باشگاه پرسپولیس به عنوان گزینه داخلی همچنان روی این دروازه بان نظر دارد و در صورت رقم خوردن معادلاتی که می‌تواند این انتقال را به سرانجام برساند، با وی به توافق خواهد رسید.

گزینه بعدی پرسپولیس حسین پورحمیدی دروازه‌بان کنونی تراکتور است که با حضور بیرانوند جایگاهش هم در این تیم و هم اردوی تیم ملی به خطر خواهد افتاد. پرسپولیس در ابتدا نظری روی این دروازه‌بان نداشت اما بعد از پیگیری چند واسطه، او را هم در بین گزینه‌های خود قرار داده است. با این حال بعد از حواشی مربوط به شکایت از بیرانوند و انتظار برای محرومیت وی و اخبار ضد و نقیض در این خصوص، سرخ‌ها اکنون از این انتقال عقب نشینی کرده‌اند.

رشید مظاهری در فصل گذشته گزینه اول حضور در پنجره زمستانی برای پرسپولیسی‌ها بود. با این حال برخی مخالفت‌ها مانع از پرسپولیسی‌ شدن دروازه بان اسبق استقلال، تراکتور و سپاهان در جمع سرخ‌ها شد. پیشنهاد پرسپولیس به وی باعث شد تا وسواس عجیبی برای انتخاب تیم بعدی‌اش داشته باشد و در نهایت هم در اتفاقی عجیب خانه‌نشین شد. با این حال اکنون بار دیگر نام او برای پرسپولیس مطرح شده است و بزرگترین نگرانی اما دوری از تمرینات گروهی و فوتبال است تا او به گزینه دور این باشگاه تبدیل شود.

خب نفر بعدی حامد لک بود. دروازه‌بان اسبق پرسپولیس که با این تیم تجربه حضور در فینال لیگ قهرمانان و قهرمانی در لیگ را نیز دارد و بعد از دو فصل تجربه بازی در جمع سرخپوشان مجبور به جدایی شد. لک فصل گذشته نمایش موفقی در مس رفسنجان داشت تا با پایان قراردادش بار دیگر زمزمه بازگشتش به پرسپولیس شکل گیرد. رختکن پرسپولیس نیز کاملا از این اتفاق استقبال کرد تا تماس‌هایی نیز از سوی برخی بازیکنان داشته باشد و نظرش را برای این اتفاق جویا شوند. با این حال لک در لحظه آخر ترجیح داد بار دیگر پیراهن مس رفسنجان را برتن کرده و در کنار محرم نویدکیا کار را دنبال کند.

در نهایت دروازه‌بانی که لقب سر پرسپولیس را یدک می‌کشد و البته 10 سال است که از این تیم دور شده است! علیرضا حقیقی که در جوانی تجربه 6 فصل حضور در این تیم را پشت سر گذاشت و توانست راهی فوتبال اروپا شده و بازی در جام جهانی را نیز به کارنامه خود اضافه کند، علیرغم تمام احساس قلبی که طی سالیان اخیر برای بازگشت از خود نشان داده، نتواسته به این رویای خود دست یابد. با این حال او همچنان رویای بازنشستگی خود با پیراهن پرسپولیس را جستجو می‌کند. شاید دور از ذهن نباشد که با خالی شدن لیست بزرگسال، شانس بازگشت به عنوان یکی دیگر از گلرهای این تیم را از آن خود کند. حقیقی که دور از پرسپولیس توانسته عنوان قهرمانی حذفی با پیراهن نساجی را از آن خود کند و در تیم هوادار نیز بالاترین سیو و مهار توپ را در لیگ به نام خود کرده، مدعی است قطعا در پرسپولیس که فشار کمتری وجود دارد، مانعی برای موفقیت نخواهد داشت و البته باید دید تصمیم نهایی مدیران باشگاه چه خواهد بود.

دروازه‌بان ازبکستانی کنسل شد، دو گزینه خارجی روی میز

در حالیکه گفته می‌شد پرسپولیس با دروازه‌بان ازبکستانی به نتیجه رسیده و او را به خدمت خواهد گرفت، در نهایت این انتقال شکل نگرفت و پرسپولیس اکنون دو گزینه خارجی دیگر را زیر نظر گرفته است. یکی از این دروازه‌بانان آسیایی و دیگر هم آفریقایی است. هرچند در آخرین ساعات روز گذشته یک گزینه برزیلی نیز به باشگاه معرفی شده که بررسی شرایط وی منوط به رد شدن دو گزینه کنونی شده است. هر دو دروازه‌بان خارجی مدنظر پرسپولیس تجربه حضور در تیم ملی کشورشان را دارند و درویش نیز البته برای فرار از حواشی جذب گلر داخلی، بیشتر تمایل به انتخاب گزینه خارجی دارد.

مذاکرات پرسپولیس با دو گزینه خارجی طی ساعات آتی ادامه خواهد داشت و گفته می‌شود احتمال معرفی آنها نهایتا تا روز شنبه یا یکشنبه هفته آتی زیاد خواهد بود. جایی که درویش امیدوار است با توجه به خواسته گاریدو، گلر تیمش در اردوی هلند به جمع سرخپوشان اضافه شده تا آنها با تیم کاملی مقدمات حضور قدرتمند در فصل آتی را شکل دهند.

 

 

منبع : ورزش3

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار