| کد مطلب: ۱۰۶۳۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد

سالروز تاسیس تیم قرمز و زردپوشان اهوازی | با تاریخ این باشگاه ریشه‌دار آشنا شوید

فولاد خوزستان با چهار قهرمانی و معرفی ده‌ها ستاره به فوتبال ایران کارش در لیگ را همچنان ادامه می دهد.

سالروز تاسیس تیم قرمز و زردپوشان اهوازی | با تاریخ این باشگاه ریشه‌دار آشنا شوید

به گزارش آرمان ملی آنلاین، فولاد خوزستان در سال 1374 با خرید امتیاز تیم جنوب اهواز وارد مسابقات فوتبال دسته دوم جام آزادگان شد.

به نقل از ورزش سه، همایون شاهرخی در آن برهه، هدایت فولاد خوزستان را به عهده داشت که در پایان این تیم توانست به رقابت‌های لیگ دسته اول راه پیدا کند.

فولادی‌ها در تمامی لیگ‌های برتر که از سال ۱۳۸۰ آغاز شده(به جز یک دوره) حضور داشته‌اند و چهار قهرمانی در فوتبال ایران دارند. دو قهرمانی با جواد نکونام در جام حرفی و سوپرجام کسب کرده‌اند و همچنین دو قهرمانی در لیگ برتر تحت هدایت حسین فرکی و ملادن فرانچیچ را به ارمغان آورده‌اند.

قرمز و زردپوشان اهوازی که البته آکادمی فعالی داشته‌ بازیکنان بزرگی را به فوتبال ایران معرفی کرده‌اند. جلال کاملی مفرد، حسین کعبی، سید محمد علوی، ایمان مبعلی، ناجی بداوی، ابراهیم میرزاپور، میثم سلیمانی،علی‌اکبر مهدی‌پور، پژمان منتظری، بختیار رحمانی، عادل کلاه‌کج، رضا نوروزی، آرش افشین، ساسان انصاری، مهرداد جماعتی، یوسف وکیا، سروش رفیعی، احمد آل نعمه، لفته حمیدی، ایوب والی، محمد امین حزباوی، کاوه رضایی، رشید مظاهری، عارف آقاسی از جمله بازیکنانی بودند که در این تیم خود را به فوتبال ایران معرفی کردند.

ساسان انصاری با ۲۱۸ بازی بیشترین بازی را برای این تیم در تاریخ لیگ برتر انجام داده و شیمبا با ۷۶ گل بهترین گلزن تاریخ قرمزهای اهوازی است.

باشگاه فولاد با انتشار سه عکس و عنوان همیشه هوادارتیم در صفحه اینستاگرام خود، این روز را یادآوری کرد.

i3xiwfat

dydpwhhomyxdbsyx

ارسال نظر

هشتگ‌های داغ

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار